4K download services

Started by Dirk, July 23, 2020, 21:13:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Ik gebruik geen VPN.
Ook komt de content niet uit Nederland.
Hierdoor worden bepaalde zaken wat lastiger en dus beter.

Als er andere alternatieven ( goede ) zouden zijn ben ik de eerste die instapt.
Maar na een abbo op HBO/Disney/Netflix/Apple tv/Pathé is er nog steeds een gat..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Raphie

#26
Quote from: reza on July 24, 2020, 11:50:47
Ik gebruik geen VPN.
Ook komt de content niet uit Nederland.
Hierdoor worden bepaalde zaken wat lastiger en dus beter.

Als er andere alternatieven ( goede ) zouden zijn ben ik de eerste die instapt.
Maar na een abbo op HBO/Disney/Netflix/Apple tv/Pathé is er nog steeds een gat..
het internet kent geen grenzen hoor, het gaat er niet om waar de bron staat, maar wat jij er mee doet. Bewijs van bezit (jouw ip) is voldoende. Zou me juist over dit soort servers méér zorgen maken.
JBL PRX Power!

Dirk

Quote from: RonG on July 24, 2020, 09:53:07
Misschien kort door de bocht,

UHD disc kopen, 1:1 rippen en op een NAS plaatsen?

Niet de oplossing waar ik meteen aan had gedacht, maar misschien wel een te overwegen optie, mits ik dan telkens de geripte schijfjes doorverkoop, anders wordt het weer een dure kwestie.

Ik ga iig eens bekijken wat me een goede ripper software kost (voor Mac), opslag kan voorlopig nog even op de aanwezige "muziekNAS", die is niets eens halfvol.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

RonG

#28
Quote from: Dirk on July 24, 2020, 12:10:13
Niet de oplossing waar ik meteen aan had gedacht, maar misschien wel een te overwegen optie, mits ik dan telkens de geripte schijfjes doorverkoop

Maar dan is het weer illegaal gezien je het origineel niet meer hebt toch?

edit: een 1:1 UHD rip kan wel 60 tot 80 GB groot zijn, misschien wel meer afhankelijk of je de extra's en andere meuk eraf ript of niet.

Hanky Panky

Quote from: Raphie on July 24, 2020, 11:54:46
het internet kent geen grenzen hoor, het gaat er niet om waar de bron staat, maar wat jij er mee doet. Bewijs van bezit (jouw ip) is voldoende. Zou me juist over dit soort servers méér zorgen maken.

Daarom snap ik al die koekenbakkers niet die het materiaal direct naar hun eigen IP adres laten komen.

Beginnersfout nr. 1  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Dirk

Quote from: RonG on July 24, 2020, 12:16:22
Maar dan is het weer illegaal gezien je het origineel niet meer hebt toch?

edit: een 1:1 UHD rip kan wel 60 tot 80 GB groot zijn, misschien wel meer afhankelijk of je de extra's en andere meuk eraf ript of niet.

vwb de strikte legaliteit heb je wslk wel gelijk, maar op één of andere manier vind ik dit toch veel minder verwerpelijk dat het bewust illegaal binnen halen van één of andere server/nieuwsgroep, daar begin ik echt niet aan.

De dag dat ik hier écht controle fysiek over de vloer krijg heb ik in dat opzicht net zo goed een probleem met mijn muziekcollectie op de NAS, want die bestaat intussen uit meer dan 4000 CD's waarvan ik er nog amper 1000 hier in mijn bezit heb, de rest is in de loop der jaren weer verkocht om simpelweg plaats te maken.

opslagvolume op de NAS lig ik niet zo wakker van, dat kost de dag van vandaag ook geen vermogens meer ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Hanky Panky

Quote from: Dirk on July 24, 2020, 12:35:16
vwb de strikte legaliteit heb je wslk wel gelijk, maar op één of andere manier vind ik dit toch veel minder verwerpelijk dat het bewust illegaal binnen halen van één of andere server/nieuwsgroep, daar begin ik echt niet aan.

De dag dat ik hier écht controle fysiek over de vloer krijg heb ik in dat opzicht net zo goed een probleem met mijn muziekcollectie op de NAS, want die bestaat intussen uit meer dan 4000 CD's waarvan ik er nog amper 1000 hier in mijn bezit heb, de rest is in de loop der jaren weer verkocht om simpelweg plaats te maken.

opslagvolume op de NAS lig ik niet zo wakker van, dat kost de dag van vandaag ook geen vermogens meer ;)

Die 2 aanbieders zijn zo te zien niet legaal. Je download een remux en je mag onbeperkt films downloaden voor (2 per 48 uur bij de eerste). Beetje errug goedkoop als je dat afzet tegen de prijzen die bijvoorbeeld Apple rekent.

Maar het is minder verwerpelijk omdat ze een fraaie website hebben en je met iDeal kunt betalen?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Dirk

ik reageerde op de vorige post mbt het zelf rippen van aangekochte BD's, niet op wat ik gisteren in de OP schreef...wel blijven opletten hé  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Hanky Panky

Quote from: Dirk on July 24, 2020, 12:50:36
ik reageerde op de vorige post mbt het zelf rippen van aangekochte BD's, niet op wat ik gisteren in de OP schreef...wel blijven opletten hé  ;)

Ik reageerde onder meer wel op de openingspost  :D

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Dirk

#34
Ik ben as we speak een testje aan het doen met 't rippen van een BD met DVDFab (30 dagen trial) richting m'n NAS, dus als dat goed loopt is de volgende stap een UHD BD proberen te rippen...want daar zitten schijnbaar wat potentiële valkuilen, in die zin dat er weinig externe drives zijn die een UHD kunnen lezen op een dusdanige wijze dat dergelijke software ook kan doen wat 'ie moet doen.

kleine update; intussen is ook dat rippen van een UHD disc gelukt, ik heb blijkbaar één van de weinige externe drives die dit probleemloos kan, dus voorlopig ga ik deze methode maar eens even een kans geven.
Alleen nog even wachten op reply van DVDFab vwb een praktische vraag alvorens ik hun software aanschaf, maar 't resultaat ziet er 100% uit en klinkt ook perfect zoals ik had gehoopt.

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

sandervg

Quote from: reza on July 23, 2020, 23:27:45
Kaleidescape is het beste wat er is op "streamings" gebied. Ook het duurste :D
Apparaat kost je al gauw 7K plus een film van 25a30 euro pst.

Quote from: Dirk on July 24, 2020, 11:47:07
De prijzen die bvb door Kaleidescape worden gevraagd vind ik 100% correct en naar mijn mening ook longterm houdbaar voor de industrie zelf, 't is dat ik echter niet eerst duizenden Euro's wil spenderen aan de hardware die hiervoor noodzakelijk is, dus als er ooit een aanbieder komt die gelijke kwaliteit biedt (1:1 rip van BD) zonder die initiële investering word ik meteen klant.

Quote from: Dirk on July 24, 2020, 12:10:13
Niet de oplossing waar ik meteen aan had gedacht, maar misschien wel een te overwegen optie, mits ik dan telkens de geripte schijfjes doorverkoop, anders wordt het weer een dure kwestie.

Kaleidescape is niet duurder dan schijfjes kopen, dus doorverkopen is niet nodig in jouw geval ;). Dus als ik het goed begrijp: als iemand een schijfje ript en 1000 mensen downloaden dit via een nieuwsserver vind je het verwerpelijk. Als iemand een schijfje koopt wat 1000 keer wordt doorverkocht en iedereen maakt z'n eigen rip vind je dat prima uitlegbaar  :-X  (ik snap dat het anders 'voelt' maar het is toch echt even illegaal.... en als alleen de pakkans het verschil voor je maakt snap ik dat maar het is volgens mij niet meer of minder 'verwerpelijk')
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Dirk

Dat mag je vinden, maar toch vind ik dat er wel degelijk een verschil is tussen bewust illegaal films binnen halen via dergelijke kanalen, of een disc kopen in de normale handel en die dan na het rippen (enkel voor eigen gebruik!) doorverkopen aan pak-em-beet 1/2e of 3/4e vd nieuwprijs.

Dat 1000 mensen mijn ene disc vervolgens gaan kopen (rippen of niet) en weer doorverkopen is natuurlijk je reinste BS, maar dat wist je al ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Nico111

Dat is dan een gevoel ding, want in beide gevallen is het illegaal.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Dirk

spreek ik ook niet tegen, wel het feit dat ik het ene wat verwerpelijker vind dan het andere...maar ze zijn idd beide gewoon illegaal, 100% eens ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

RonG

Je kun natuurlijk ook, mocht het probleem zijn dat je niet de plek hebt om al die films te bewaren, de schijfjes uit de hoes halen en deze in een mapje bewaren. De hoesjes dan maar bij het plastic afval of verkopen als er interesse in is.

Je kunt ook eens makeMKV proberen, is gratis in beta, en is al jaren in beta :)

Dirk

#40
het gaat mij niet zozeer om de plaats welke al die schijfjes innemen (al zou dat bij een aardige collectie idd nog wel kunnen gaan tegenvallen ;D), maar vooral om gebruiksgemak en een stukje kostprijs.

Ik was makeMKV ook tegengekomen in m'n korte zoektocht, maar die (b)lijkt geen UHD/4K te doen, toch?

anyway...DVDFab deed het bij de test prima (zowel met gewone BD als UHD getest), maar ik heb bij hen nog even de vraag uitstaan of er ook aparte software nodig is voor het rippen van gewone BD schijfjes als je de UHD Ripper van ze zou kopen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Ben wel benieuwd naar de kwaliteit van DVDFab. Zelf kijk ik voor de toekomst ook naar oplossingen als Kaleidescape. Ik merk toch dat ik veel sneller een film kijk via een platform als Netflix dan via een schijfje. Al is de kwaliteit van het schijfje veel beter (en ik die reden dan ook bekijk). Terwijl de handeling van het schijfje pakken en in de lade doen nu echt niet zo groot is, heeft mijn voorkeur dus een "online" collectie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

pameijer

Quote from: Dirk on July 25, 2020, 11:14:23
Ik was makeMKV ook tegengekomen in m'n korte zoektocht, maar die (b)lijkt geen UHD/4K te doen, toch?


De nieuwste MakeMKV doet UHD zelfs inclusief de hele Dolby Vision laag!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Teejoo

Quote from: Dirk on July 24, 2020, 14:06:26
Ik ben as we speak een testje aan het doen met 't rippen van een BD met DVDFab (30 dagen trial) richting m'n NAS, dus als dat goed loopt is de volgende stap een UHD BD proberen te rippen...want daar zitten schijnbaar wat potentiële valkuilen, in die zin dat er weinig externe drives zijn die een UHD kunnen lezen op een dusdanige wijze dat dergelijke software ook kan doen wat 'ie moet doen.

kleine update; intussen is ook dat rippen van een UHD disc gelukt, ik heb blijkbaar één van de weinige externe drives die dit probleemloos kan, dus voorlopig ga ik deze methode maar eens even een kans geven.
Alleen nog even wachten op reply van DVDFab vwb een praktische vraag alvorens ik hun software aanschaf, maar 't resultaat ziet er 100% uit en klinkt ook perfect zoals ik had gehoopt.
Hoe groot is een UHD disc dan? Dat loopt toch ook flink op.
Verder zit ik in dezelfde zoektocht.

Dirk

#44
Quote from: Teejoo on July 25, 2020, 12:12:58
Hoe groot is een UHD disc dan? Dat loopt toch ook flink op.
Verder zit ik in dezelfde zoektocht.
Ik heb gisteren even snel getest met Deadpool, daarvan is mijn UHD rip 41GB en de gewone 23GB
Wel heb ik bij beide alle overbodige ondertitels weggelaten (die keuze heb je in de software, evenals wat keuzes mbt audio en videokwaliteit) en de 3D info, niet dat het veel uitmaakt, maar ik gebruik het toch nooit.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

RonG

Dat is wel mooi aan rippen en streamen van een NAS oid, een remux maken zodat al die andere zooi eraf blijft. Gewoon film selecteren en starten die film.
Alhoewel er ook mensen zijn die de charme van de discs wel kunnen waarderen natuurlijk :)

Raphie

Ik heb de latency van disc, verplichte kijkwijzer en brein menu's, afstompende disc menus al lange tijd uit mijn systeem verbannen.
Wat een tijd zeg, dat je met opstarten en verplicht doorklikken 1 tot 2 min verder was voor je eindelijk film kon kijken.  :D Niet meer van deze tijd.
JBL PRX Power!

Bas Akkerman

Haha, en erge was dat je lastig gevallen werd met alle reclames over brein, terwijl je een legaal schijfje afspeelt!
Anyway, leuk topic dit.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Nico111

@Ralphie
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Ik was dat al weer een beetje vergeten.
Ik heb boven nog een hele stapel Blu-Rays liggen maar die kijk ik bijna niet. Ben vaak te lui om ze op te halen en in de speler te drukken.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon