4K download services

Started by Dirk, July 23, 2020, 21:13:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Ik ben op zoek naar een legale aanbieder waar ik terecht kan voor het betaald downloaden van HD/4K films.

Via Google kwam ik daarbij terecht op aanbieders als 4K-HD.club en hi-4K.com

Beide lijken me volgens hetzelfde principe te werken en bieden de mogelijkheid om (naar eigen zeggen) een 1-on-1 compressieloze BD remux te downloaden via/vanaf Takefile.link

Beschikbaarheid is schijnbaar wereldwijd, dus geen regionale beperkingen...en dat alles voor $19,99/maand of $39,99 per 3 maand.

Is hier sprake van "te mooi om waar te zijn" of zie ik wat over het hoofd, want dit lijkt me toch een mooi aanbod?

Ik heb even gezocht of dit legaal is en volgens de weinige info die ik vond via Google lijkt dit wel zo. 
Mocht dat toch niet het geval zijn, dan mag dit topic vanzelfsprekend gesloten worden door de admins, want 't is absoluut niet mijn bedoeling dergelijke content te posten en/of promoten, niet in het minst omdat dit lijnrecht ingaat tegen de forumregels.

Als het wel mag & kan ben ik erg benieuwd waarom ik er nog niets over las op dit fijne forum  :unsure:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

reza

#1
Downloaden is illegaal sinds een aantal jaar.
Niks legaals aan dus.

Je kan wel een legale payserver hebben, dat dan weer wel.
Maar als ik jou was zou ik een abbo nemen op bv tweaknews ( 7,95 pm ) en op zoek gaan naar andere mogelijkheden om 1:1 rips te verkrijgen.
Bespaard je sowieso weer 10 euro pm, die kan je dan weer gebruiken om een tweedehands UHD BD te bemachtigen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

DustinV

Quote from: reza on July 23, 2020, 21:41:22
Downloaden is illegaal sinds een aantal jaar.
Niks legaals aan dus.

Je kan wel een legale payserver hebben, dat dan weer wel.
Maar als ik jou was zou ik een abbo nemen op bv tweaknews ( 7,95 pm ) en op zoek gaan naar andere mogelijkheden om 1:1 rips te verkrijgen.
Bespaard je sowieso weer 10 euro pm, die kan je dan weer gebruiken om een tweedehands UHD BD te bemachtigen.

Hoeft niet hoor. Wat dacht je van diensten als kaleidescape en anderen.

Dirk

Quote from: DustinV on July 23, 2020, 23:14:36
Hoeft niet hoor. Wat dacht je van diensten als kaleidescape en anderen.

welke anderen?

Kaleidescape heeft imo als grootste nadeel dat je eerst behoorlijk moet investeren in hun hardware, alvorens je ook maar één film kan gaan bekijken...dus ik overweeg het wel serieus, maar vraag me oprecht af of er geen legaal alternatief is van diezelfde kwaliteit.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

reza

Quote from: DustinV on July 23, 2020, 23:14:36
Hoeft niet hoor. Wat dacht je van diensten als kaleidescape en anderen.

Maar dit heeft niks met DL te maken..
Je koopt de films.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Kaleidescape is het beste wat er is op "streamings" gebied. Ook het duurste :D
Apparaat kost je al gauw 7K plus een film van 25a30 euro pst.

Als je zo een service zoekt kan ik je Apple aanraden.
Super goeie transfers en normale prijzen voor films.
Geluid is van wel minder dan het origineel. Het beeld ook maar dat valt nog wel mee.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Dirk

en om ze te bekijken moet je ze eerst downloaden...jij bekijkt het gegeven "download" iets te eng denk ik. ;)

Ik bedoel dus een service waar je online legaal een film kan downloaden/kopen, daar is Kaleidescape er inderdaad één van, maar met het door mij aangehaalde nadeel is dat niet echt m'n eerste keuze.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

reza

Ik dacht indd dat je DL bedoelde. Dat schreef je ook :D

Je wilt de best mogelijke streamingservice gebruiken.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Dirk

Quote from: reza on July 23, 2020, 23:27:45
Als je zo een service zoekt kan ik je Apple aanraden.
Super goeie transfers en normale prijzen voor films.
Geluid is van wel minder dan het origineel. Het beeld ook maar dat valt nog wel mee.

Apple ga ik niet aan beginnen, kwaliteit vh geluid blijft ruimschoots achter (tov BD) lees ik overal...en laat dat nu net datgene zijn waar ik 't meest belang aan hecht
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

reza

Dan moet je Apple niet hebben :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Dirk

Quote from: reza on July 23, 2020, 23:29:36
Ik dacht indd dat je DL bedoelde. Dat schreef je ook :D

Je wilt de best mogelijke streamingservice gebruiken.
even mijn definities verduidelijken
streamen = live kijken terwijl je 't download, maar je hebt daarna niets in je bezit.
downloaden = binnen halen om meteen of later te kijken.

mij maakt het insé niet uit of ik het "binnen haal", want als ik het enkel op dat moment kan bekijken zoals bij streaming, dan kan ik dat later (als ik eventueel een 2e keer wil kijken) net zo goed nog eens doen, dus eigenlijk maakt het me niet uit hoe je 't noemt, ik wil kijken in BD kwaliteit, da's de essentie.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

DustinV

Quote from: Dirk on July 23, 2020, 23:18:18
welke anderen?

Kaleidescape heeft imo als grootste nadeel dat je eerst behoorlijk moet investeren in hun hardware, alvorens je ook maar één film kan gaan bekijken...dus ik overweeg het wel serieus, maar vraag me oprecht af of er geen legaal alternatief is van diezelfde kwaliteit.

Er zijn er meer. Ben de namen kwijt. Kaleidescspe is echter de goedkoopste. Andere dienst betaal je iets van 20k per jaar en 500 per film. Dat soort zijn er nog een aantal, waren er tenminste wel.

sandervg

#12
Ik volg deze even, want ik ben ook nog steeds op zoek naar de beste manier om hoge kwaliteit films te streamen of te downloaden zonder dat je ze koopt (dus met tijdelijk gebruiksrecht). Ooit moet er toch een soort Tidal of Qobuz voor films komen? Waarom bieden de huidige streamingdiensten geen 'premium' abonnement aan met meer bandbreedte zodat je wel ongecomprimeerde 4K/1080p met DTSHD/TrueHD/Atmos etc. kunt kijken. Zouden ze met gemak 100 euro per maand voor kunnen rekenen. Zoals de FLAC abonnementen van Tidal en Qobuz.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reza

Maar deze markt is nu al heel klein omdat het gewoon te duur is. Als je dat soort bedragen gaat vragen die jij nu opnoemt is er volgens mij geen mens die dat zou betalen.
Ik heb voor 7,95 in de maand precies dat wat jij nu opnoemt. Oké, het is in het begin geen plug and play maar voor 7,95 in de maand de nieuwste films en de beste kwaliteit. Mwa dat is wel oke. En deze markt is natuurlijk heeeeel groot.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RonG

Misschien kort door de bocht,

UHD disc kopen, 1:1 rippen en op een NAS plaatsen?

katwax

Quote from: reza on July 24, 2020, 09:48:52
Maar deze markt is nu al heel klein omdat het gewoon te duur is. Als je dat soort bedragen gaat vragen die jij nu opnoemt is er volgens mij geen mens die dat zou betalen.
Ik heb voor 7,95 in de maand precies dat wat jij nu opnoemt. Oké, het is in het begin geen plug and play maar voor 7,95 in de maand de nieuwste films en de beste kwaliteit. Mwa dat is wel oke. En deze markt is natuurlijk heeeeel groot.
En welke dienst is dit dan? :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Raphie

#16
Quote from: reza on July 23, 2020, 21:41:22
Downloaden is illegaal sinds een aantal jaar.
Niks legaals aan dus.

Je kan wel een legale payserver hebben, dat dan weer wel.
Maar als ik jou was zou ik een abbo nemen op bv tweaknews ( 7,95 pm ) en op zoek gaan naar andere mogelijkheden om 1:1 rips te verkrijgen.
Bespaard je sowieso weer 10 euro pm, die kan je dan weer gebruiken om een tweedehands UHD BD te bemachtigen.
ehhm spotnet of nzb scrapers en dan via VPN payservers leechen is ook strafbaar hoor. Illegaal films downloaden is geen geen rocketscience

- NZB scraper
- Nieuwsgroeo payserver met goede retentie
- vpn client, anders blijft je IP achter in logs

En je trekt het hele internet ILLEGAAL leeg. Ik vind het verwerpelijk. Content creators hebben het al moeilijk, nu met Corona helemaal.

JBL PRX Power!

pameijer

Quote from: sandervg on July 24, 2020, 09:32:22
... Waarom bieden de huidige streamingdiensten geen 'premium' abonnement aan met meer bandbreedte zodat je wel ongecomprimeerde 4K/1080p met DTSHD/TrueHD/Atmos etc. kunt kijken. Zouden ze met gemak 100 euro per maand voor kunnen rekenen. Zoals de FLAC abonnementen van Tidal en Qobuz.
Omdat dat dan een Amerikaans bedrijf moet zijn en de internetsnelheden en de kwaliteit in Amerika zitten nog lang niet op het niveau van Europa, NL is echt samen met een paar andere landen (korea, Japan) voorloper in breedband. Laatste keer dat ik in Amerika was hadden ze zelfs nog geen onbeperkt internet op de vaste lijn.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

sandervg

Quote from: reza on July 24, 2020, 09:48:52
Ik heb voor 7,95 in de maand precies dat wat jij nu opnoemt. Oké, het is in het begin geen plug and play maar voor 7,95 in de maand de nieuwste films en de beste kwaliteit. Mwa dat is wel oke. En deze markt is natuurlijk heeeeel groot.
Hoe doe je dat dan?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reza

Quote from: sandervg on July 24, 2020, 11:34:16
Hoe doe je dat dan?

Payserver nemen en goed op het internet kijken.
Nee geen torrentsites gebruiken.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RonG

Maar dat is illegaal, Dirk vraagt naar een legale manier ;)

reza

#21
Quote from: RonG on July 24, 2020, 11:38:33
Maar dat is illegaal, Dirk vraagt naar een legale manier ;)

Klopt. Andwoord is daarop al door een aantal mensen gegeven. Die markt is heeel klein, waardoor er maar weinig aanbod is op die manier.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

sandervg

#22
Quote from: reza on July 24, 2020, 11:37:00
Payserver nemen en goed op het internet kijken.
Nee geen torrentsites gebruiken.
Oh, ik dacht dat je het ei van columbus had gevonden  ;D  Maar goed, het kan inderdaad. Tot je een keer erachter komt dat de VPN perongeluk uit stond of er toch stiekem loggings worden bijgehouden bij de VPN dienst   :devil:   Het is een risico dat je neemt en als het misgaat, gaat het denk ik ook goed mis. Hoewel ze volgens mij meer op de torrents zitten dan op de nieuwsgroepen omdat ze daar al met N&T en de selecte groep aanbieders aan het vechten zijn tegen deze vorm van verspreiding. Uiteindelijk is dit niet duurzaam en zal het verdwijnen is mijn voorspelling. Hoeveel mensen zijn nog bereid om het risico te nemen om content aan te bieden? Hoe lang durf je als downloader het risico te nemen? Als de boetes hoog genoeg worden en er wordt wat meer ruchtbaarheid aan gegeven, zal het uiteindelijk uitdoven.

Het is gewoon jammer dat er geen goed legaal alternatief is om films te streamen zoals we dat voor muziek inmiddels wel hebben. Dat lost alle problemen op met illegaal downloaden. Hoeveel mensen nemen nog de moeite om illegaal muziek te downloaden met zo veel goede streaming services?

EDIT: overigens denk ik eigenlijk dat het illegaal downloaden ook al voor een heel groot gedeelte is gestopt met diensten zoals Netflix. Alleen de 'kwaliteit freaks' en mensen die direct de nieuwste films willen zien moeten hun heil nog in de illegaliteit zoeken.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Dirk

#23
Quote from: reza on July 24, 2020, 11:41:13
Klopt. Andwoord is daarop al door een aantal mensen gegeven. Die markt is heeel klein, waardoor er maar weinig aanbod is op die manier.

Ik denk echt niet dat die markt zo klein is als je telkens doet uitschijnen, er speelt meer...al weet ik niet precies wat (en 't interesseert me as such ook niet)

De prijzen die bvb door Kaleidescape worden gevraagd vind ik 100% correct en naar mijn mening ook longterm houdbaar voor de industrie zelf, 't is dat ik echter niet eerst duizenden Euro's wil spenderen aan de hardware die hiervoor noodzakelijk is, dus als er ooit een aanbieder komt die gelijke kwaliteit biedt (1:1 rip van BD) zonder die initiële investering word ik meteen klant.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

denoontje

#24
Gister ervaren dat met een disk toch echt meer kwaliteit wordt gegeven in beeld en geluid vs ene rip.

Dus je zal dan ook moeten investeren in een goede afspeelbron...en geen id of de duurdere jongens dat goed kunnen.
Tijd voor een test tussen bijv een hele dure zidoo en bijv de Zappiti 4k mini en een kaleidescape.