Denon 3805 met pensioen. Whats next? anthem 710 of denon 7200wa

Started by Shadowfox, July 20, 2020, 13:11:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shadowfox

Quote from: fluissie on July 29, 2020, 16:18:28
Dealer op marktplaats zag ook in dat 900 veels te duur was en vraagt nu 599!

Dus sla je slag ermee , 550 hebbie m denk

Je bedoelt de 4520? Nee die laat ik aan me voorbij gaan

stevefilmfreak54

Voor jou geld heb je ook een splinternieuwe Denon AVR X3600H, heb ik ook, top apparaat, ben erg blij mee, hiervoor een Yamaha RXA2030
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Shadowfox

Weet ik. Aangezien ik vermoed dat atmos enzo er toch niet komt mik ik me op dit moment naar 2e handse top segment.
Dus voorlopig ff geen nieuw of bijna nieuw materiaal.

Hd geluid en aydyssy xt32 is eigenlijk wel genoeg

Trabuca

Quote from: Shadowfox on July 29, 2020, 16:12:51
Ik ben ook beetje aan het kijken van pre atmos.
Zou de denon 4311 een leuke zijn?

Ik lees hier wel positieve berichten van degene die em hebben gehad
Op mp staat er 1 van 475e
Ik heb hier de 4311 gehad en heb nu de 4520. Qua klank en controle geen verschil ontdekt, maar de 4520 is nieuwer en heeft Spotify connect, de 4311 niet.

4520 voor 600 euro lijkt me een prima deal.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

fluissie

Tip ; rek je budget iets op

Anthem 520 bij hobo voor 999!

toetertje

Quote from: fluissie on July 30, 2020, 21:14:53
Tip ; rek je budget iets op

Anthem 520 bij hobo voor 999!

Zelfs met de inruilkorting zie ik andere prijzen.  :omg:

fluissie

Quote from: toetertje on July 30, 2020, 21:41:40
Zelfs met de inruilkorting zie ik andere prijzen.  :omg:

Marktplaats...... Occasion........ :thumbs-up:

Shadowfox

Zooo zit beetje in dubio....een betaalbare receiver ala 4500 van denon of een leuke anthem 710 zonder atmos.

Is een anthem vergelijkbaar met een denon kwa punch of is het heel andere koek?

Ralf67

Dolby Atmos is echt een mooie toevoeging.

Ook de upmixer is gaaf.

Kom je power tekort, dan gewoon een extra eindversterker voor de fronts aanschaffen.

Subwoofers en alles inmeten met de Audessey app is heel eenvoudig.

Snowmaster

Quote from: Shadowfox on September 15, 2020, 03:57:26
Zooo zit beetje in dubio....een betaalbare receiver ala 4500 van denon of een leuke anthem 710 zonder atmos.

Is een anthem vergelijkbaar met een denon kwa punch of is het heel andere koek?

Een Denon speelt (totaal) anders dan een Anthem. Ook beide inmeetsystemen zetten het anders neer.
Bij beiden heb ik de inmeetsystemen in alle receivers steeds uitgeschakeld. De één zweert erbij, lekker gemakkelijk en het klinkt waaaaanzinnig, roepen ze dan.  Maar ik vind dat je altijd inlevert bij beide systemen. Zelf afstellen levert meer op maar dan moet je hiermee veel ervaring hebben.
Je ging hierboven erg gemakkelijk aan de 4520 voorbij. Deze receiver kan zich probleemloos meten met jongere generaties in de 4000 serie. Jouw 3805 (ik ken hem goed) speelt duidelijk een flinke klasse lager. 15 jaar geleden vond ik (als één van de weinigen) dat hij niet volwassen genoeg was en heb toen de 4306 genomen. Ik had "tijdelijk" een 4520 (met schade) maar deze is blijven staan omdat ik de ingebouwde switch zo gemakkelijk vind.
Een Denon speelt iets "liever / laidback back" dan een Anthem. De Anthem "gooit" het geluid meer voorwaarts uit de speaker en bouwt gemakkelijker een feestje dan Denon die weer supergoed verfijnde ruimtelijke sfeer in films weergeeft.
Veel hangt hier natuurlijk ook af van de match met speakers en kabels. Maar bovenstaand verschil hoor ik op meer plekken.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

H&C Hifi

Ik Krijg binnenkort nog een als nieuwe SR7010 in zwart binnen voor rond de 500,00

Misschien ook iets voor je.

WickedGame

Quote from: Snowmaster on September 15, 2020, 17:37:42
Een Denon speelt (totaal) anders dan een Anthem. Ook beide inmeetsystemen zetten het anders neer.
Bij beiden heb ik de inmeetsystemen in alle receivers steeds uitgeschakeld. De één zweert erbij, lekker gemakkelijk en het klinkt waaaaanzinnig, roepen ze dan.  Maar ik vind dat je altijd inlevert bij beide systemen. Zelf afstellen levert meer op maar dan moet je hiermee veel ervaring hebben.
Je ging hierboven erg gemakkelijk aan de 4520 voorbij. Deze receiver kan zich probleemloos meten met jongere generaties in de 4000 serie. Jouw 3805 (ik ken hem goed) speelt duidelijk een flinke klasse lager. 15 jaar geleden vond ik (als één van de weinigen) dat hij niet volwassen genoeg was en heb toen de 4306 genomen. Ik had "tijdelijk" een 4520 (met schade) maar deze is blijven staan omdat ik de ingebouwde switch zo gemakkelijk vind.
Een Denon speelt iets "liever / laidback back" dan een Anthem. De Anthem "gooit" het geluid meer voorwaarts uit de speaker en bouwt gemakkelijker een feestje dan Denon die weer supergoed verfijnde ruimtelijke sfeer in films weergeeft.
Veel hangt hier natuurlijk ook af van de match met speakers en kabels. Maar bovenstaand verschil hoor ik op meer plekken.

Ik haal dit even aan, aangezien je met de Anthem ARC de mogelijkheid hebt om de bevindingen van de meetmicrofoon en de aangepaste instellingen die de software wil doen kan overrulen.

Shadowfox

#37
Al wel wat op leeftijd maar wat zou een x7200wa nog mogen kosten?
Misschien iemand die het apparaat heeft kan er iets over kwijt?

Is een audyssy app nou echt een must of kan je beter het allemaal manuel afstellen met rew?

Jack_D

Of gewoon ouderwets of noem het trendy retro, gewoon op het gehoor, lekker schuiven met de speakers en rommelen met de inrichting. Heb heel het Audyssy gebeuren inclusief de App, en nog wat anders meet spul gereed staan. Totaal geen behoefte om er mee aan de slag te gaan. Afstanden opgemeten, en met de testtoon de luidheid van de speakers gelijk getrokken, beetje rommelen met de opstelling en interieur en that's it. Uiteindelijk moet je het lekker vinden klinken, en dat doe je door te horen met je oren, en niet door te kijken met je ogen naar een grafiekje.

En ja..... misschien kan het wel beter roepen nu alles meten is weten fan's.... en dat is helemaal oke... ieder zijn ding in deze hobby. Moraal van mijn verhaal, kijk je niet blind op het meten gebeuren, het lijkt soms wel of je niet zonder kan.


Maar zoals altijd is dit maar mijn eigen bescheiden en totaal subjectieve mening :D
Quote from: Shadowfox on September 17, 2020, 02:26:00Al wel wat op leeftijd maar wat zou een x7200wa nog mogen kosten?
Misschien iemand die het apparaat heeft kan er iets over kwijt?

Is een audyssy app nou echt een must of kan je beter het allemaal manuel afstellen met rew?

morca

Quote from: Jack_D on September 17, 2020, 12:18:15
Of gewoon ouderwets of noem het trendy retro, gewoon op het gehoor, lekker schuiven met de speakers en rommelen met de inrichting. Heb heel het Audyssy gebeuren inclusief de App, en nog wat anders meet spul gereed staan. Totaal geen behoefte om er mee aan de slag te gaan. Afstanden opgemeten, en met de testtoon de luidheid van de speakers gelijk getrokken, beetje rommelen met de opstelling en interieur en that's it. Uiteindelijk moet je het lekker vinden klinken, en dat doe je door te horen met je oren, en niet door te kijken met je ogen naar een grafiekje.

En ja..... misschien kan het wel beter roepen nu alles meten is weten fan's.... en dat is helemaal oke... ieder zijn ding in deze hobby. Moraal van mijn verhaal, kijk je niet blind op het meten gebeuren, het lijkt soms wel of je niet zonder kan.


Maar zoals altijd is dit maar mijn eigen bescheiden en totaal subjectieve mening :D
Voor full range kan ik dat begrijpen.
Maar voor dsp in te stellen voor een subwoofer, heb je imo toch echt rew nodig.
Lekker klinken is wat anders als echt goed klinken mbt de sub  ;D

denoontje

Ik weet je budget niet maar op mp staan 2 arcams 550.
Die hebben dirac als dsp aan board.

Ik heb ook de 3805 gehad en na de 3808 geswitched naar arcam...geen moment spijt van gehad.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Shadowfox

Quote from: denoontje on September 17, 2020, 18:51:14
Ik weet je budget niet maar op mp staan 2 arcams 550.
Die hebben dirac als dsp aan board.

Ik heb ook de 3805 gehad en na de 3808 geswitched naar arcam...geen moment spijt van gehad.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bedankt voor de tip maar 1500 is echt te duur.
900 1000is de max

Shadowfox

Binnenkort komt wickedgame met zijn anthem 710. Ben benieuwd wat het gaat brengen  :smile:

Snowmaster

Quote from: Shadowfox on September 20, 2020, 16:39:33
Binnenkort komt wickedgame met zijn anthem 710. Ben benieuwd wat het gaat brengen  :smile:

Een Anthem 710 klinkt gewoonweg heerlijk out of the box. Dat is imo de "valkuil" bij een mijn Anthem ervaringen. Zet 10 man in je woonkamer, draai de volgende volumeknop open en je wilt niet meer stilzitten.  Bij film mis ik vervolgens een andere beleving en dat is het opbouwen van spanning. Het plaatsen van het geluid op de juiste plaats en laten bewegen in de juiste richting, perfect synchroon met het filmbeeld lukt mij in de huidige woonkamer beter met een Denon (mits zelfde prijsklasse). 
Maar ik wil het eigenlijk allebei hebben, dus ik blijf jullie speurtocht volgen 😉
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Shadowfox

Nou...het is helaas niks geworden. Ik miste ineens een deel op het finaciele gedeelte. Dus het staat in de wachtkamer.
Over een paar weken weer eens rondkijken wat er is.
Heb mijn blik ook op de denon 7200wa staan dus wie weet.
Kwa prijs komt het wel overeen met elkaar

Toni71

Met geduld komt er best wat moois voorbij op een goed moment. :)

Shadowfox

Zo...weer wat tijd verstreken en hier is beetje mijn dilemma.
Voor 1100 een 7200wa of voor 700 een 4500h.
7200 is niet zo compleet als de 4500. 4500 is niet zo krachtig als de 7200.
Dus een 4500 met een extra eind versterker als oplossing? Marantz zou ook nog kunnen evt.

Een processor en eindversterker zou denk ik beetje te duur uitvallen vermoed ik.

Wat vinden jullie want dit is wel de eindstreep voor ik wat ga aanschaffen.

toetertje

Aangezien ik bijna alle receivers die ik gehad heb, heb horen opknappen met een leuke eindversterker,
heb ik mijzelf voorgenomen voortaan niet meer voor de hogere modellen te gaan. Ik ben zondag nog
bij een vriend aan het spelen geweest. Hij heeft een 3600, en we hebben daar een paar eindversterkers
achter geprobeerd, en dat speelt gewoon erg mooi. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar marantz.
Heb bijna alle 7000 series gehad, maar dat wordt voortaan waarschijnlijk toch de 6000 serie.

GPO

Quote from: Shadowfox on October 13, 2020, 04:09:26
Zo...weer wat tijd verstreken en hier is beetje mijn dilemma.
Voor 1100 een 7200wa of voor 700 een 4500h.
7200 is niet zo compleet als de 4500. 4500 is niet zo krachtig als de 7200.
Dus een 4500 met een extra eind versterker als oplossing? Marantz zou ook nog kunnen evt.

Een processor en eindversterker zou denk ik beetje te duur uitvallen vermoed ik.

Wat vinden jullie want dit is wel de eindstreep voor ik wat ga aanschaffen.

Ik stond voor min of meer diezelfde keuze, maar ik heb een 7200 gekozen ivm meer power, zwaarder, betere opbouw qua voeding en koeling, betere afstandsbediening (programmeerbaar) en mooier om te zien (stoerder). Het enige nadeel is dat ie geen ADSY-app ondersteunt, maar ik hoor daar ook wisselende verhalen over hoe goed dat werkt. Zelf heb ik een miniDSP voor het laag en dat werkt ook prima (mss wel beter, want veel nauwkeuriger). Ondersteund ook gewoon 4K, Dolby Atmos / Auro 3D en Spotify Connect (gebruik ik heel veel)

De 4500 voor 700 is trouwens ook een goede deal hoor. Is eigenlijk ook een prima keuze  :P maar de 7200 'paste' gewoon beter bij me...  :laugh:

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS