Denon 3805 met pensioen. Whats next? anthem 710 of denon 7200wa

Started by Shadowfox, July 20, 2020, 13:11:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shadowfox

Hoi hoi

Ik wil graag een 2e hands of evt een nieuwe powerhouse binnen halen voor een schappelijke prijs. Onkyo Marantz denon yamaha miss pioneer en zelfs integra is voorbij gekomen.
2e hands niet ouder dan 5jr
Mocht je wat weten...

ajbeefde

Voor €1000 haal je een mooie nwe Denon in huis  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Shadowfox

Weet ik...vraag was of de prijs ok is aangezien het hier voor veel minder weg ging

bertje

Voor wat betreft de Onkyo zou ik je adviseren om na te gaan of het HDMI board al eens is vervangen. Deze begaf het nogal eens in diverse type Onkyo receivers.
Als je die reparatie zelf mag betalen wordt je daar niet vrolijk van....(heb het gehad bij mijn 5007 en mijn 3010, eerste moest ik zelf betalen, kleine 500 euro als ik het goed herinner).
Er was een coulance-regeling voor, maar dan moet je wel de originele factuur hebben. Weet niet of die regeling er nog is...
Sony 65A89, Panasonic DP-UB9004 Onkyo TX-RZ900+NS6170, Classe CAP-151+CDP.3, Denafrips Ares II
Mordaunt Short Mezzo 8, Mezzo 5, 903S + Velodyne SPL- 1500R

Shadowfox

ok thx voor de tip.

Aan de ene kant is het ook weer een risico met 2ehands. Afijn die van mij heeft het ook al zo lang volgehouden

jvanhambelgium

Het HDMI-board is inderdaad een potentieel probleem.
Ik heb de NR5010 reeds verschillende jaren en het is wel een redelijk flinke zware jongen! Ben (nog) steeds tevreden over z'n geluids weergave. (wel voorzien van Audyssey MultEQ Pro licentie)
Ik doe geen 4K in de HT en werk nog klassiek 5.2 (2 subs dus) maar alles is ruimtelijk genoeg hier...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Toni71

Ik heb deze gehad, en nog wat andere receivers erna. Voor niet veel meer heb ik nu een 4700h van Denon.

Veel te veel geld voor die receiver. Koop voor dat geld wat nieuws, heb je nog garantie ook.

En het verhaal over de hdmi boarden zou ik ook meewegen.

Succes met je keuze. :)

Shadowfox

Mja naast zit ik ook te kijken voor denon 3600h 4500h of marantz 7011
Hopelijk ergens een mooi koopje kunnen doen aangezien de modellen eruit gaan. Jah de 7011 is al wat ouder

Kwa specs zijn ze allemaal wel hetzelfde. De 1 heeft heeft wat de ander niet heeft en andersom

fluissie

Ja was een pracht BEEST van een reciever

NEE begin er niet aan , vragen om problemen

Quote from: Toni71 on July 20, 2020, 16:02:08
Ik heb deze gehad, en nog wat andere receivers erna. Voor niet veel meer heb ik nu een 4700h van Denon.

Veel te veel geld voor die receiver. Koop voor dat geld wat nieuws, heb je nog garantie ook.

En het verhaal over de hdmi boarden zou ik ook meewegen.

Succes met je keuze. :)

^^

Shadowfox

Quote from: fluissie on July 20, 2020, 16:37:59
Ja was een pracht BEEST van een reciever

NEE begin er niet aan , vragen om problemen

^^

Ok ok topic aangepast

fluissie

Rek het iets op .... Voor 1300 koop je een gloednieuwe tx nr3030 bij correct

ZEKER een powerhouse en met 2 jaar garantie

Anders een Yamaha rxa2070 voor 999 bij correct, ALLES op een aan en een waar beest voor ht

Om maar wat te noemen  :colgate:

Shadowfox

Jah die yamaha heb ik ook gezien bij diverse reviews.

Budget is echt rond de 800e meer wil ik er niet voor uitgeven.
Een wat ouder model vind ik ook prima die 3 4jr geleden zn 1500e kostte.

tdbakker

Ik heb nog een 3805 staan voor je, volgens mij heb je ook een keer de meet microfoon geleend van mij ?
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

Shadowfox

Quote from: tdbakker on July 20, 2020, 21:01:58
Ik heb nog een 3805 staan voor je, volgens mij heb je ook een keer de meet microfoon geleend van mij ?

Haha jah klopt op urk toch? Ff geleden alweer. Nee geen denon 3805 meer. Lets move on

tdbakker

Ja klopt, tijdje geleden alweer.
Als je niks op tweedehands hebt zou ik kijken naar Anthem (ARC)of Arcam (Dirac). Dit met name om de inmeting van je kamer.
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

fluissie

Quote from: Shadowfox on July 20, 2020, 18:12:31
Jah die yamaha heb ik ook gezien bij diverse reviews.

Budget is echt rond de 800e meer wil ik er niet voor uitgeven.
Een wat ouder model vind ik ook prima die 3 4jr geleden zn 1500e kostte.

Staat een rxa3040 te koop voor je budget op marktplaats...

Heb oa 3060 gehad , was een waar beest en ging verder als een sr7 of x4 van Marantz en denon

Shadowfox

Gezien thx

Ik heb van mede forummers wat aanbiedingen op zak kwa receivers.
Een regelrechte dealbreaker is als het apparaat zilver is.
Black please  8)

Voor de rest...laat maar horen

Shadowfox

Dit topic word bijna 'help mij aan een receiver.'
Als dit topic verplaatst moet worden naar gezocht dan hoor ik het wel  :bigsmile:

tdbakker

Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

fluissie



Shadowfox

Er staat een denon 4520 voor 900e op mp. Is dat type iets?
Kwa reviews is het wat me over de streep kan trekken.
Iemand ervaringen mee?

fluissie

Lange tijd gehad , toen top amp

Reeds ingehaald door de nieuwere modellen , zou wachten op een avr -x6 serie 2e hands

En 900 euro is 400 euro teveel , gelul van verkopers dat het een reciever was van 2600 euro zal best maar ik kocht de mijne toen gloednieuw voor 1250 euro !

Shadowfox

#23
Ik ben ook beetje aan het kijken van pre atmos.
Zou de denon 4311 een leuke zijn?

Ik lees hier wel positieve berichten van degene die em hebben gehad
Op mp staat er 1 van 475e

fluissie

Dealer op marktplaats zag ook in dat 900 veels te duur was en vraagt nu 599!

Dus sla je slag ermee , 550 hebbie m denk