Audioquest Niagara (3000) netfilter

Started by papaleo, July 17, 2020, 19:20:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CZ79

#75
Quote from: B-art on August 10, 2020, 18:09:31
Klopt, simpele oplossing
Volgens mij is een ferrietkern om de kabel wat anders dan een coax antenna isolator (waar de aarde wordt onderbroken)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

B-art

Ik heb er ook zo'n kemp antenne isolator op gehad. Dat gaf geen effect en heb Ik weer doorverkocht.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

vergeerr72

@addesmo ik was nog benieuwd of jij al naar je signaalsterkte gekeken had. Bij mij was een antenne versterker de oplossing.

MUSIC IS EASY TO MISS FOR THE LISTENER WHO THINKS HIS JOB IS TO CONCENTRATE ON THE SOUND - Art Dudley

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Deleted User

Kan iemand misschien even het onderwerp van dit topic veranderen aub?

addesmo

#79
Quote from: vergeerr72 on August 11, 2020, 21:39:44
@addesmo ik was nog benieuwd of jij al naar je signaalsterkte gekeken had. Bij mij was een antenne versterker de oplossing.

MUSIC IS EASY TO MISS FOR THE LISTENER WHO THINKS HIS JOB IS TO CONCENTRATE ON THE SOUND - Art Dudley

Reageer nog even en dan zal ik stoppen hier ;)
Signaalsterkte 50 kwaliteit is 100
Ben er wel achter nu dat ik het in de antenne bekabeling van het stuk dat naar boven gaat moet zoeken en niet in de stroom! Mijn Kemp gaat dan ook naar een forumgenoot.
Bedankt iedereen voor het mee denken !

koenjer

Zou geen grote bedragen aan dure oehlbach kabels uitgeven voor het laatste stuk naar je tv als je antenne distributie niet van begin tot eind goed is afgeschermd.

De standaard tegenwoordig is meervoudig afgeschermde kabel zoals de Hirschmann Koka9TS.
Daarbij de juiste connectoren van Hirschmann en je gaat 10 stappen vooruit in het verhaal.

Doordat o.a. ziggo steeds meer informatie op de kabel drukt wordt het ontvangst ook steeds kritischer.
Daar is maar 1 oplossing voor, goede spullen van begin tot eind en alles netjes monteren en termineren. (dus lege uitgangen op de verdeler termineren met een 75ohm plug)

Ook moet je CAI geaard zijn bij binnenkomst. Zonder aarde heb ik de gekste storingen voorbij zien komen.

En ja, soms betekend het dat je de bestaande kabeling moet vervangen voor fatsoenlijk spul.

addesmo

#81
Quote from: vergeerr72 on August 10, 2020, 18:11:01
https://www.kempelektroniksshop.nl/brands/www-kempelektroniks-nl/cable-antenna-isolator.html?___store=nl&___from_store=en_default

MUSIC IS EASY TO MISS FOR THE LISTENER WHO THINKS HIS JOB IS TO CONCENTRATE ON THE SOUND - Art Dudley
Koenjer, zouden deze dan helpen voor aarding?

Rob46

Ik wil niet meer dan €400,00 aan netfiltering en bescherming uitgeven. En zo kwam ik in mijn zoektocht een mooi nieuw product van AudioQuest tegen; de PowerQuest 2/3. Bovendien ook nog eens binnen mijn budget.

Ik heb een aantal weken uit de nieuwe lijn van AudioQuest een PowerQuest 3 in huis. De PowerQuest 3 biedt filtering en bescherming. Ervaringen beeld: zwart is beter, kleuren en scherpte zijn toegenomen. Audio: plaatsing van de instrumenten en precisie duidelijk een stapje er bij.

In mijn optiek een goede prijs -en kwaliteitsverhouding.........
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Spijkie

Goed om te lezen Rob46! Je hoort hier nog niet veel ervaringen over.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

devil

Ik heb de powerquest 3 ook pas aangeschaft en ben over de prijs kwaliteit verhouding
Ook goed over te spreken
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

koenjer

Quote from: addesmo on August 12, 2020, 15:36:50
Koenjer, zouden deze dan helpen voor aarding?

Dat is juist een isolator. Is lastig te zeggen of je koffie machine de storing op de aarde kiept of juist instraalt op een slecht afgeschermde kabel/connector.

CAI is erg kritisch. Begin eerst met het doorlopen van de gehele verdeling. Goede kabel en connectoren. Dus niet die ouderwetse meuk met plastic kapjes e.d. goede verdeler. Cai punt in de meterkast controleren.

devil

Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

El Nino

Momenteel heb ik een demo unit Audioquest Niagara 1200. De Linn monoblokkern zijn aangesloten op de High Current Power Banks van 10 A. Nu lees ik in reviews dat voor zwaardere monoblokken (en ik denk dat de Linn Solo met 500 W per kanaal daaronder valt), de Niagara 3000 beter geschikt is omdat deze een 16 A aansluiting heeft.

Nu heb ik alleen basis kennis van electriciteit en mijn redenering is I = P / U. Bij een versterker van 500 W (P) en een spanning van 220 V (U), heeft deze dus maximale stroomsterkte nodig van 2,2A dat is ruim beneden de 10A van de Niagara 1200.

Wellicht kan iemand mij dit nader uitleggen, want "electricity" is niet mijn sterkste kant......  :closedeyes:
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Deleted User

Het is 500 watt bij 4Ohm, ik ben ook wel benieuwd hoe dat in elkaar steekt.

Linn Description: Solid-state class-AB monoblock power amplifier with switch-mode power supply. Inputs: balanced (XLR), pin 2 hot; single-ended (RCA). Signal-sensing turn-on threshold: >150µV. Output connectors: Neutrik Speakon 4 standard, binding posts optional. Options: wall-mount system, active crossover system, binding-post output terminals. Output power: 500W RMS into 4 ohms (24dBW), 290W RMS into 8 ohms (24.6dBW). Harmonic distortion: <0.02%. Peak output voltage: 70V. Frequency response: 2Hz-60kHz, -3dB. Input impedance: unbalanced 7k ohms, balanced 7k ohms. Voltage gain: 28.6dB unbalanced, 22.6dB balanced. Input level at clipping: 1.67V RMS unbalanced, 3.34V RMS balanced. Mains input range: 90-126VAC, 200-253VAC at 50/60Hz. Maximum input power: 900W. Typical operating input power. 39W. Standby power: 3W.

PascalP

500W is de uitgang, je moet naar de input kijken.
Als deze 900W (max) is zoals Jazzman aangeeft is het dus 900W/230V=3.9A
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

El Nino

Dank je en idd is de het ingangsvermogen bepalend. Evengoed blijft de maximale stroomsterkte ruim beneden de 10A van de Niagara...., dus vraag me nog steeds waarop het dan gebaseerd is dat voor zwaardere monoblokken de 3000 beter geschikt zou zijn.....    :closedeyes:
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Deleted User

Duidelijk uitgelegd, mijn eindversterker geeft het volgende aan:

Power consumption 35 W OPERATE mode, no output.
Power consumption 116 W 2 x 37.5 W/4 Ohms
Power consumption 820 W 2 x 300 W/4 Ohms.

Dus in mijn geval 820W/230V = 3.56A

naish123

Ik heb de 1200 ook een weekje te leen.
Maar, het lijkt wel of er meer rust in het geluid zit. En meer punch in het laag.
Zaterdag weer wisselen met het oude Target filter/ stekkerblok.

El Nino

Zit nu een dagje te luisteren (unit was nieuw uit de doos dus "break-in" even laten voor wat het is) en heb de volgende waarnemingen:

- Dynamiek is groter (speelt bij hetzelfde geluidsniveau een beetje harder, dus misschien niet helemaal een zuiver vergelijk)
- Laagweergave is groter (bass is nadrukkelijker aanwezig)
- Definitie neemt wel iets af (met name bij piano en gitaar

Rust in de set is niet toegenomen, maar dat staat sowieso op een hoog niveau: "stil is stil".....

Heb ook nog even de Linn streamer aan de Niagara gekoppeld en de monoblokken gewoon aan de WCD. Niet een wezenlijk merkbaar verschil. Dus de filtering van de bron heeft dus het grootste effect. Nu worden de High Current uitgangen ook niet gefilterd.

Ben nog niet overtuigd, maar ook niet dat het niet goed is..... Ga ook de 3000-serie een keer uitproberen om te kijken of dit een groter verschil maakt. Verlies van definitie uitruilen tegen meer dynamiek.... hard sell....., maar goed wellicht dat de 3000 dat beter doet.

To be continued.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

H&C Hifi

Quote from: El Nino on December 24, 2020, 14:58:28
Zit nu een dagje te luisteren (unit was nieuw uit de doos dus "break-in" even laten voor wat het is) en heb de volgende waarnemingen:

- Dynamiek is groter (speelt bij hetzelfde geluidsniveau een beetje harder, dus misschien niet helemaal een zuiver vergelijk)
- Laagweergave is groter (bass is nadrukkelijker aanwezig)
- Definitie neemt wel iets af (met name bij piano en gitaar

Rust in de set is niet toegenomen, maar dat staat sowieso op een hoog niveau: "stil is stil".....

Heb ook nog even de Linn streamer aan de Niagara gekoppeld en de monoblokken gewoon aan de WCD. Niet een wezenlijk merkbaar verschil. Dus de filtering van de bron heeft dus het grootste effect. Nu worden de High Current uitgangen ook niet gefilterd.

Ben nog niet overtuigd, maar ook niet dat het niet goed is..... Ga ook de 3000-serie een keer uitproberen om te kijken of dit een groter verschil maakt. Verlies van definitie uitruilen tegen meer dynamiek.... hard sell....., maar goed wellicht dat de 3000 dat beter doet.

To be continued.


Kijk ook eens naar de tegenhangers van IsoTek.
Een Aquarius bijv vind ik wel echt een fraaier toestel dan de Niagara 1200 en word ook incl goede netkabel geleverd  ;)

Rowdy

Quote from: El Nino on December 24, 2020, 10:49:29
Dank je en idd is de het ingangsvermogen bepalend. Evengoed blijft de maximale stroomsterkte ruim beneden de 10A van de Niagara...., dus vraag me nog steeds waarop het dan gebaseerd is dat voor zwaardere monoblokken de 3000 beter geschikt zou zijn.....    :closedeyes:
Misschien vanwege de piekstroom bij het inschakelen.

El Nino

Quote from: HcHifi.nl on December 24, 2020, 15:14:30

Kijk ook eens naar de tegenhangers van IsoTek.
Een Aquarius bijv vind ik wel echt een fraaier toestel dan de Niagara 1200 en word ook incl goede netkabel geleverd  ;)

Is ook een mogelijkheid, zit niet aan Audioquest vast..... Bijzonder blijft hoe ongelooflijk mooi m'n set klinkt zonder de filtering, echter een toename van dynamiek en het laag is wel een plus. Ga ook nog 2 Chrystal Cables bestellen voor m'n mono's, nu is alleen de streamer hiermee uitgerust. Dan is alle bekabeling hetzelfde....ben nu eenmaal een systeem "believer"....
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Deleted User

Quote from: HcHifi.nl on December 24, 2020, 15:14:30

Kijk ook eens naar de tegenhangers van IsoTek.
Een Aquarius bijv vind ik wel echt een fraaier toestel dan de Niagara 1200 en word ook incl goede netkabel geleverd  ;)
500 eurismurries duurder en "maar" 6 outlets...

holco

Verbaasd mij dat hier (nog) niemand een AG1500S gebruikt.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

raindog

Quote from: El Nino on December 24, 2020, 17:44:46
Dan is alle bekabeling hetzelfde....ben nu eenmaal een systeem "believer"....

Als systeem "believer" zou je eigenlijk de standaard Linn netkabel moeten gebruiken, want daar is het apparaat op ontworpen. Ik heb veel Linn's gehad, zowel Majik, Akurate als Klimax, maar géén speelde ooit beter met een andere netkabel dan de originele Linn kabel. Feit dat Linn wel interlinks en LS-kabels in hun assortiment heeft maar geen netkabels is ook veelzeggend voor een bedrijf dat erom bekend staat in elk detail verbetering te zoeken.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)