Audioquest Niagara (3000) netfilter

Started by papaleo, July 17, 2020, 19:20:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Wie gelooft in de werking van deze power-conditioner?
Zo heb je de Niagara 1200,3000,5000 en 7000

Ik heb al meerdere filmpjes en info er op gadegeslagen en als ik het moet geloven zou dit apparaat de 'vuile' stroom die uit je stopcontact Komt ontdoen van allerlei vervuiling en interferentie's om zo uiteindelijk je stroomtoevoer 100% stabieler maar ook een 100% ruisvrije ruisvloer van te maken door de Ground Noise Dissipation zo zou bv de Niagara 3000 ook de dynamiek verhogen door de Transient Power Correctie... het geluid zou meer transparanter worden en in sommige gevallen ook een groter en betere soundstage neerzetten...dit allemaal door de Linear Noise Filtration (across 21+ Otaves)!!

To good to be true...,'VOODOO' of werkt het echt?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richi

#1
Dit zal wel weer een explosief topic worden. Maar het werkt! In mijn vorige set (Esoteric DAC/PRE en nCore eindversterkers) heb ik de Niagara 1000 uitgeprobeerd en vond ik het effect matig. Een paar aspecten werden beter en een paar slechter. In mijn huidige set heb ik de Niagara 1200 zitten en dat werkt super. De dynamiek is aanzienlijk toegenomen, met name doordat het laag dieper gaat en beter gelaagd is. Ook klinkt het zwarter/stiller, wat je wil. Echt een flinke verbetering en de investering waard.

Een vriend van mij heeft de 5000 op zijn Classé set (CP-800mkII en CA-2300) en daar was het verschil ook enorm. Alsof er een octaaf aan de onderkant bij was gekomen, echt bizar. Terwijl zijn set al bijzonder goed speelde daarvoor. Dat had ik nooit verwacht. Hij heeft de 5k dus ook graag afgetikt en is het daarna snel weer vergeten.

In beide situaties hoorde ik vergelijkbare verbeteringen: toegenomen dynamiek, ruimtelijker weergave en stillere achtergrond. Het zal echt niet in elke set werken, zo schijnen ze bij klasse D versterkers eerder slecht dan goed te doen. Maar ik zou het zeker proberen in je eigen set voordat je tot aankoop overgaat. Je kon nog wel eens versteld staan.

Edit: kleine toevoeging. We wonen beide in relatief nieuwe huizen, vrijstaand en we hebben allebei een aparte audio groep aan laten leggen in de meterkast.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

raindog

Heb hier een 1200 en die doet precies wat ie belooft. Geluid krijgt duidelijk meer dynamiek, rust en ruimtelijkheid. Ook op beeld heeft het een invloed, vooral op mijn Apple TV 4k is dat merkbaar, beeld is net iets rustiger/vloeiender geworden.

Aanvankelijk schrok ik toen ik alle apparatuur op de 1200, koud uit de doos, aansloot in plaats van op mijn Supra mk3 stekkerblok. Het geluid was ineens veel groter en gevoelsmatig ook harder. Het was meer upfront en al snel ook meer vermoeiend. Ik kon er niet aan wennen en heb na een dag de receiver en eindversterker weer losgekoppeld van de 1200. Een kleine twee maanden verder heb ik de heel set opnieuw aangesloten en nogmaals geprobeerd, toen viel ineens alles op zijn plek. Wel de toegenomen dynamiek/openheid maar zonder het vermoeiende upfront geluid. Ben erg erg blij mee nu.
Vraag me niet hoe het kan/werkt maar kennelijk had het ding inspeeltijd nodig bij mij. Dat staat ook in de handleiding overigens maar Ik had niet verwacht dat het verschil zo groot kon zijn...

Het blok is ook hier trouwens direct aangesloten op een aparte audio stroomgroep waar verder niks anders aan hangt.
Sinds afgelopen weekend heb ik ook de netkabels (EAT met Furutech IEC stekkers) vervangen door Audioquest exemplaren van het type NRG-Z. De verschillen in kabels zijn veel kleiner dan de verschillen tussen de 1200 en het Supra mk3 stekkerblok.

Overigens heb ik de 1200 vooral gekocht omdat ik een stevig en zwaar blok zocht met aansluiting naar achteren, dat past namelijk veel beter in mijn kast. Ik had helemaal niet verwacht dat het qua geluid zo'n duidelijk verschil kon maken.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

papaleo

#3
Ahaa dus jij/jullie hebben al de nodige (positieve) ervaring met de Niagara's.

Ik heb 2 NAD's klasse D versterkers maar wil graag de proef op de som nemen om of de 1200 of de 3000 uit te gaan proberen...,de 3000 heeft wel de 50A buffer in de unit zitten welke juist de pieken in vermogen op te vangen/stabiliseren.
Ik heb ook al een aparte stroomgroep met een audiofiele zekering hier in mijn woning.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

bert de melker

#4
Ik kom van een 1200 af dat vond ik al een verbetering komende van de 1000 .
En nu sinds 2 weken een 3000 wat een grote verbetering is ten opzichte van de 1200.
Om eindeloze discussie te vermijden ik vind hem super.
Zijn geld meer dan waard ook is dat mijn mening.[emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

raindog

Bert, speel jij in stereo of surround? Ik vraag me namelijk af of die buffers in de 3000 groot/ruim genoeg zijn voor mijn 9 eindkanalen? Als de 3000 weer een stap beter is, ook bij HT gebruik, dan vind ik die best het overwegen waard.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

bert50

Ik speel gewoon stereo met een Accuphase E650 .


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Richi

Quote from: bert de melker on July 17, 2020, 19:58:11
Ik kom van een 1200 af dat vond ik al een verbetering komende van de 1000 .
En nu sinds 2 weken een 3000 wat een grote verbetering ten opzichte van de 1200.
Om eindeloze discussie te vermijden ik vind hem super.
Zijn geld meer dan waard ook is dat mijn mening.[emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ben je me net weer een stap voor!  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bert50

[emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

papaleo

Voor diegene die een 3000 gebruiken is het waar dat de 3000 een 'zoemend' geluid maakt, en dat dit als storend word ervaren?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

katwax

Als je reeds een aparte groep hebt, hoe komt het dan dat zo'n netfilter toch nog verbetering kan toevoegen? Wil dit dan zeggen dat er "gebruikers" op de groep zitten die vervuilen?
Zou zo'n filter dan een aparte groep overbodig maken of is een combinatie beter?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

PascalP

#11
Quote from: katwax on July 17, 2020, 23:24:27
Als je reeds een aparte groep hebt, hoe komt het dan dat zo'n netfilter toch nog verbetering kan toevoegen? Wil dit dan zeggen dat er "gebruikers" op de groep zitten die vervuilen?
Zou zo'n filter dan een aparte groep overbodig maken of is een combinatie beter?

In je meterkast hangt je aparte groep nog samen met de aarde en fase van andere groepen, dus kan er evengoed nog vervuiling optreden middels die weg.
Al is het altijd beter natuurlijk om het gescheiden te houden en de vervuiling zo ver mogelijk weg te hebben ipv direct in de zelfde ruimte alles al samen te hebben. (Verlichting, koelkast, etc.)

En natuurlijk is er nog vervuiling van buitenshuis, spanningspieken, zonnepanelen, wietplantage bij de buren, noem maar op...

Hier bij ons thuis is het ook vrij variabel wat er binnenkomt, de ene dag meet ik 232V de volgende dag 241V...

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

katwax

Quote from: PascalP on July 18, 2020, 05:59:57
In je meterkast hangt je aparte groep nog samen met de aarde en fase van andere groepen, dus kan er evengoed nog vervuiling optreden middels die weg.
Al is het altijd beter natuurlijk om het gescheiden te houden en de vervuiling zo ver mogelijk weg te hebben ipv direct in de zelfde ruimte alles al samen te hebben. (Verlichting, koelkast, etc.)

En natuurlijk is er nog vervuiling van buitenshuis, spanningspieken, zonnepanelen, wietplantage bij de buren, noem maar op...

Hier bij ons thuis is het ook vrij variabel wat er binnenkomt, de ene dag meet ik 232V de volgende dag 241V...
Maar dit kan dan niet enkel met een filter opgevangen worden?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

PascalP

Klopt. Een filter filtert enkel, dan zou je al een regenerator moeten inzetten om een stabiele 230v output te krijgen.
In mijn serverrack/patchkast heb ik wel een UPS met deze functie met battery backup, deze stuurt dan ook netjes 230v uit.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Van wat ik van Vik heb begrepen is dat wat er hier in Nederland uit het stopcontact komt niet te vergelijken is met wat er in de USA uit het stopcontact komt het schijnt dat het net hier veel beter voor elkaar is wbt de stabiliteit en vervuiling tov Amerika...
Nu ik de reviews terug kijk zijn het toevallig wel allemaal positieve reviews uit de USA.
Het is ook weer niet zo dat de AQ3000 hier in NL niet of geen positieve inbreng zou kunnen hebben alles ligt of valt samen met welke apparatuur je speelt...zo zou het bij de een positief uit kunnen pakken maar bij de ander zelfs je setup negatief kunnen beïnvloeden...

Ik zelf ben er wel nieuwsgierig naar,  dus zal ik tzt eens kijken of ik de 3000 hier op bezoek kan gaan krijgen en mag gaan testen in mijn setup...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Ben benieuwd Leo!

Vind het een hele kromme review op hifi.nl die elders gelinkt werd, in eerste instantie allemaal prachtig en geweldig (ook in zijn eigen set op het platteland met 'schone' stroom), en vervolgens in de conclusie staat dit;
In mijn eigen situatie weet de Niagara 3000 (nog) geen echte verbeteringen te realiseren
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Quote from: PascalP on July 18, 2020, 22:11:14
Ben benieuwd Leo!

Vind het een hele kromme review op hifi.nl die elders gelinkt werd, in eerste instantie allemaal prachtig en geweldig (ook in zijn eigen set op het platteland met 'schone' stroom), en vervolgens in de conclusie staat dit;
In mijn eigen situatie weet de Niagara 3000 (nog) geen echte verbeteringen te realiseren

^^      Ja,precies ik vond dit ook heel vreemd.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: papaleo on July 18, 2020, 19:23:22
Van wat ik van Vik heb begrepen is dat wat er hier in Nederland uit het stopcontact komt niet te vergelijken is met wat er in de USA uit het stopcontact komt het schijnt dat het net hier veel beter voor elkaar is wbt de stabiliteit en vervuiling tov Amerika...
Nu ik de reviews terug kijk zijn het toevallig wel allemaal positieve reviews uit de USA.
Het is ook weer niet zo dat de AQ3000 hier in NL niet of geen positieve inbreng zou kunnen hebben alles ligt of valt samen met welke apparatuur je speelt...zo zou het bij de een positief uit kunnen pakken maar bij de ander zelfs je setup negatief kunnen beïnvloeden...

Ik zelf ben er wel nieuwsgierig naar,  dus zal ik tzt eens kijken of ik de 3000 hier op bezoek kan gaan krijgen en mag gaan testen in mijn setup...

Er is niemand (geen een dealer) die een Niagra 3000 in zijn winkel heeft dus ook mij niet kan bedienen om deze thuis uit te mogen/kunnen proberen :nopompom:

Dus heb ik dit maar aangeschaft ik wil nu wel eens de proef op de som nemen dus graag willen weten of dat 'ons' Nederlands stroomnet nu werkelijk zo schoon is als dat mij verteld wordt....
Heb mij dus een Green Wave Broadband EMI Meter aangeschaft deze ze 'vuile stroom om in 'noise' geluid.
Ik heb er voor de zekerheid ook gelijk een Green Wave Dirty Electricity Filter bij besteld...,voor het geval dàt.... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Goed bezig Leo!!! :D
Jouw stroom, wordt nu nog schoner, groener, energieker, meer Watts, fijner, beter dan dat heel west Nederland heeft.
Kijk maar uit, straks staat Nuon voor de deur met een claim : u heeft TE goede stroom :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

TopGun2010

Quote from: papaleo on August  7, 2020, 14:57:29
Er is niemand (geen een dealer) die een Niagra 3000 in zijn winkel heeft dus ook mij niet kan bedienen om deze thuis uit te mogen/kunnen proberen :nopompom:

Dus heb ik dit maar aangeschaft ik wil nu wel eens de proef op de som nemen dus graag willen weten of dat 'ons' Nederlands stroomnet nu werkelijk zo schoon is als dat mij verteld wordt....
Heb mij dus een Green Wave Broadband EMI Meter aangeschaft deze ze 'vuile stroom om in 'noise' geluid.
Ik heb er voor de zekerheid ook gelijk een Green Wave Dirty Electricity Filter bij besteld...,voor het geval dàt.... ;)
Gaaf, ben erg benieuwd
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

chansig

Experiment waard. Ben benieuwd.

Ze verkopen ook een zakje om over je router te doen. Grappig.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

papaleo

Quote from: reza on August  7, 2020, 15:27:40
Goed bezig Leo!!! :D
Jouw stroom, wordt nu nog schoner, groener, energieker, meer Watts, fijner, beter dan dat heel west Nederland heeft.
Kijk maar uit, straks staat Nuon voor de deur met een claim : u heeft TE goede stroom :D

Ja,ik ben goed bezig heh....allemaal uit verveling en ten koste van de extra (Corona) tijd die ik nu (over) heb  :D

Als ik werkelijk 'vuile' stroom geleverd krijg mogen ze oppassen dat ik ze niet zal gaan claimen.... :tongue2: :D

Ik zal straks ff snel een testje uitvoeren...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

toetertje

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen straks.

papaleo

#24
Ik heb even snel 2 filmpjes geschoten de eerste is van de EMI rechtstreeks in de meterkast welke in de berging zit.
Het tweede Filmpje/testje is bij mij thuis in de keuken waar ik eerst de EMI zonder het filter in de stekkerblok steek en daarna met het filter.
Kijk en oordeel zelf....

1) https://youtu.be/1-0rKMzu21k
2) https://youtu.be/3ph8zv8CC5w

Het geluid van met en zonder filter lijkt van gelijke volume maar dit is in real live veel minder hard met het filter.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels