Synology DS218+ vraagje

Started by papaleo, July 16, 2020, 09:50:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Hoe lang doe je erover per film? ( Gemiddeld )
Hier met de " oude simpele pc " 25 a 30 min
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pieper

Ik heb een 1517+ ik gebruik nzbget maar dat gaat hier toch aanzienlijk sneller een download gestart om 19:13, uitgepakt en Verplaatst om 19:22  9 minuten voor 24,5 GB
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

papaleo

#27
De meeste bestanden tussen de 40gb en 60gb doe ik ook in ongeveer half uur...
Maar het ligt er ook helemaal aan van waar je deze weghaald,hoe groot het bestand is of deze nog nodig gerepareerd worden enz...dit bepaald hoe snel de film kijk klaar is
De gemiddelde download snelheid is bij mij zo tussen de 20Mb/s en 30Mb/s maar deze zakt ook wel eens in/weg naar of onder de 10Mb/s
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Da's toch best rap? Kan altijd sneller uiteraard.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

#29
Het was juist gisteren met de film van Jack Ryan 2160p/DolbyAtmos 64,70Gb deze duurde maar liefst 2,5 uur....van start tot einde.
Vandaag duurde deze ook best lang maar het scheelde ruim een uur (korter) waardoor dit kwam...schiet mij maar lek :crazy:
En dan ging de meeste tijd zitten in het afsluiten/repareren/uitpakken het afsluiten duurde bijna een uur duurt normaal Zo'n 10/15min met een groot bestand
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Misschien toch ergens een bug of error of weet ik veel. Want ik herken dit wel. De meeste films zijn binnen 30 min klaar maar sommige ( 10% ) doen er echt twee tot drie keer zo lang over.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jantje112

par en rar op je raidset is killing voor je performance.. dus haal een oude Intel Nuc of een Raspberry Pi en laat die het downloaden op een ssd en schrijf het daarna naar je share.

Jack_D

Het afsluiten is volgens mij niet veel meer als "intern kopiëren" en wat tijdelijke bestanden verwijderen.... als je HD ook nog bezig is met andere films, is je performance van je harddisk(s) veel minder. Of zat er iemand in je huishouden te streamen van je Synology dan gaat alles ook wat trager

Helaas dus niet veel snelheidswinst met 4 cores ten opzichte van je oude 218+ met 2 cores... jammer.....


Quote from: papaleo on July 18, 2020, 20:22:43Het was juist gisteren met de film van Jack Ryan 2160p/DolbyAtmos 64,70Gb deze duurde maar liefst 2,5 uur....van start tot einde.
Vandaag duurde deze ook best lang maar het scheelde ruim een uur (korter) waardoor dit kwam...schiet mij maar lek :crazy:
En dan ging de meeste tijd zitten in het afsluiten/repareren/uitpakken het afsluiten duurde bijna een uur duurt normaal Zo'n 10/15min met een groot bestand

pieper

Ik heb nog even wat getest en de grote snelheid winst zit bij mij in meerdere volumes. Ik heb 1 ssd in een drivebay, daar download ik op en het uitpakken doe ik dan naar een ander volume. Als ik alles op een harddisk volume doe is het inderdaad een flink stuk trager.
En in nzbget kun je voor het parren en repareren multi threat aanzetten.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Raphie

#34
De winst zit in ern slimme ssd Setup
Neem een nas met Ssd cache (ik heb 1TB cache)
En een SSD volume waar de uitgepakte file heen mag.

Wanneer je download, zit de complete rar in je cache, je pakt dan uit van SSD naar SSD, sneller gaat het niet
Doe dit dan op een nieuwe snelle generatie intel multicore NAS (DS1019+) en het gaat super snel. Met spinning dics die multi threads moeten doen wordt het nooit snel.
JBL PRX Power!

pieper

Quote from: Raphie on July 19, 2020, 09:48:36
De winst zit in ern slimme ssd Setup
Neem een nas met Ssd cache (ik heb 1TB cache)
En een SSD volume waar de uitgepakte file heen mag.

Wanneer je download, zit de complete rar in je cache, je pakt dan uit van SSD naar SSD, sneller gaat het niet
Doe dit dan op een nieuwe snelle generatie intel multicore NAS (DS1019+) en het gaat super snel. Met spinning dics die multi threads moeten doen wordt het nooit snel.

En zeker niet de WD red schijven die smr gebruiken

https://tweakers.net/nieuws/166384/wd-verduidelijkt-gebruik-smr-bij-hdds-en-belooft-dit-voortaan-te-melden.html
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Jack_D

Klein nadeel is dat zo'n mooie NAS setup dan toch weer aardig in de euro's gaat lopen....... En dat alleen maar om je filmpje wat sneller uit te pakken.Maar als geld niet zo'n probleem is dit natuurlijk een mooie oplossing die lekker vlot werkt :thumbs-up:
Quote from: Raphie on July 19, 2020, 09:48:36De winst zit in ern slimme ssd Setup
Neem een nas met Ssd cache (ik heb 1TB cache)
En een SSD volume waar de uitgepakte file heen mag.

Wanneer je download, zit de complete rar in je cache, je pakt dan uit van SSD naar SSD, sneller gaat het niet
Doe dit dan op een nieuwe snelle generatie intel multicore NAS (DS1019+) en het gaat super snel. Met spinning dics die multi threads moeten doen wordt het nooit snel.

angelo41

ik vraag me af waarom jullie down vanuit jullie nas? ikzelf heb ook een 218+ en die gebruik ik als share gewoon. down via sabnzb en die pakt ook alles uit en daarna kopieeren naar de filmmap op de 218+

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


Jack_D

#38
Mijn Synology NAS is de enigste computer in huis die 24/7 aanstaat. Draait ook Domoticz op dus vandaar dat ie altijd aan moet staan. En hij staat uit het zicht en uit het gehoor lekker in de kelderkast. En hij is zeer energie zuinig in vergelijking met de twee desktop pc's welke we in huis hebben. En de laptop die een hele dagen aanstaat, puur alleen om wat te downloaden is ook niet echt praktisch.

Dus vandaar alles direct downloaden en uitpakken op de NAS. Het is zo ingesteld dat na automatisch uitpakken alles netjes op de juiste NAS share terecht komt. Op deze manier heeft iedereen in het huis toegang tot de downloads. Je hebt er zo geen omkijken naar, geen extra handmatige kopieerhandelingen en het is qua energie de zuinigste oplossing.

Sommige downloads sites gaan met een paar bit per seconden, dan is het al helemaal niet meer praktisch om het op een desktop of laptop te doen, soms staat er wel eens iets een paar weken te draaien om het binnen te krijgen.


Deze weg leidt dus voor mij naar Rome...... :D


Quote from: angelo41 on July 19, 2020, 12:38:31ik vraag me af waarom jullie down vanuit jullie nas? ikzelf heb ook een 218+ en die gebruik ik als share gewoon. down via sabnzb en die pakt ook alles uit en daarna kopieeren naar de filmmap op de 218+

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

angelo41

Quote from: Jack_D on July 19, 2020, 13:07:04
Mijn Synology NAS is de enigste computer in huis die 24/7 aanstaat. Draait ook Domoticz op dus vandaar dat ie altijd aan moet staan. En hij staat uit het zicht en uit het gehoor lekker in de kelderkast. En hij is zeer energie zuinig in vergelijking met de twee desktop pc's welke we in huis hebben. En de laptop die een hele dagen aanstaat, puur alleen om wat te downloaden is ook niet echt praktisch.
Dus vandaar alles direct downloaden en uitpakken op de NAS. Het is zo ingesteld dat na automatisch uitpakken alles netjes op de juiste NAS share terecht komt. Op deze manier heeft iedereen in het huis toegang tot de downloads. Je hebt er zo geen omkijken naar, geen extra handmatige kopieerhandelingen en het is qua energie de zuinigste oplossing.

Deze weg leidt dus voor mij naar Rome...... :D
lijkt me idd makkelijk zo. zelf nog nooit zo toegepast. zou me er eens moeten in verdiepen in de meer mogelijkheden idd. thanks

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


sandervg

Quote from: papaleo on July 18, 2020, 19:10:26
Wat ik wel weet is dat de DS720+ terug de doos ingaat en retour gaat naar Coolblue....
In de plaats komt er 'heel wat anders' een uitbreidings unit van Synology de DX517 met daarin uiteindelijk 5x12Tb aan opslag...
Jammer dat het niet de winst heeft opgeleverd. Ik snap niet goed waarom je niet eerder naar DS920 of zo kijkt ipv een uitbreidingsunit. Dat is niet veel duurder dan een uitbreidingsunit.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

jvanhambelgium

Quote from: Raphie on July 19, 2020, 09:48:36
De winst zit in ern slimme ssd Setup
Neem een nas met Ssd cache (ik heb 1TB cache)
En een SSD volume waar de uitgepakte file heen mag.

Wanneer je download, zit de complete rar in je cache, je pakt dan uit van SSD naar SSD, sneller gaat het niet
Doe dit dan op een nieuwe snelle generatie intel multicore NAS (DS1019+) en het gaat super snel. Met spinning dics die multi threads moeten doen wordt het nooit snel.

Als je maar 1 SSD/cache drive gebruikt zit je volgens mij op Synology op zogenaamde "Read Only" cache te werken. Vanaf je meerdere SSD's gebruikt (model-dependency) kan je de optie kiezen op "read-write cache.
Dus wat je ook gaat downloaden gaat helemaal niet eens op de SSD terechtkomen maar op de klassieke disken. Vervolgens gaat de unpack aan de slag, die moet gaan lezen van klassieke disken en maakt mogelijks een "copy" in/via de cache.(want read)  Vervolgens CPU intensief werk maar het wegschrijven gaat ook weer direct naar klassieke disken (want writes worden niet naar SSD gedaan op een 1-cache systeem)

Enkel indien je een setup hebt meer meerdere (protected) SSD's / cache kunnen schrijfoperaties ook naar/via SSD verlopen. Echter je blijft de klassieke disks ook "taxeren" met de I/O's die toch moeten gebeuren.

Ik ben zo nog niet direct benchmarks gaan zoeken OF en HOEVEEL een Synology sneller is met een cache waarbij 1 gebruiker dit soort acties doet.


HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Raphie

Quote from: jvanhambelgium on July 20, 2020, 08:18:47
Als je maar 1 SSD/cache drive gebruikt zit je volgens mij op Synology op zogenaamde "Read Only" cache te werken. Vanaf je meerdere SSD's gebruikt (model-dependency) kan je de optie kiezen op "read-write cache.
Dus wat je ook gaat downloaden gaat helemaal niet eens op de SSD terechtkomen maar op de klassieke disken. Vervolgens gaat de unpack aan de slag, die moet gaan lezen van klassieke disken en maakt mogelijks een "copy" in/via de cache.(want read)  Vervolgens CPU intensief werk maar het wegschrijven gaat ook weer direct naar klassieke disken (want writes worden niet naar SSD gedaan op een 1-cache systeem)

Enkel indien je een setup hebt meer meerdere (protected) SSD's / cache kunnen schrijfoperaties ook naar/via SSD verlopen. Echter je blijft de klassieke disks ook "taxeren" met de I/O's die toch moeten gebeuren.

Ik ben zo nog niet direct benchmarks gaan zoeken OF en HOEVEEL een Synology sneller is met een cache waarbij 1 gebruiker dit soort acties doet.
ik heb een model met 2x nvme cache en verder alleen SSD (5x 500gb) in SHR raid. Zitten geen draaiende delen meer in.
JBL PRX Power!

Jack_D

Dan gebruik je hem zeker waarschijnlijk alleen om muziek op te slaan?  Films en 2.5 TB is wel erg weinig opslag ruimte....

Quote from: Raphie on July 20, 2020, 08:33:18ik heb een model met 2x nvme cache en verder alleen SSD (5x 500gb) in SHR raid. Zitten geen draaiende delen meer in.

Raphie

Quote from: Jack_D on July 20, 2020, 11:58:21
Dan gebruik je hem zeker waarschijnlijk alleen om muziek op te slaan?  Films en 2.5 TB is wel erg weinig opslag ruimte....
klopt ik download al jaren geen films meer, disney netflix videoland en prime, Meer dan genoeg aanbod.
JBL PRX Power!

papaleo

Nog maar een vraagje stellen...

Ik heb gisteren mijn Synology geüpdatet naar 7.0 maar nu krijg ik steeds de melding "back-up systeemconfiguratie is mislukt"
Iemand ook deze melding en een idee hoe dit komt...?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

stevefilmfreak54

Quote from: papaleo on August 14, 2021, 09:23:28
Nog maar een vraagje stellen...

Ik heb gisteren mijn Synology geüpdatet naar 7.0 maar nu krijg ik steeds de melding "back-up systeemconfiguratie is mislukt"
Iemand ook deze melding en een idee hoe dit komt...?

Deze melding heb ik de laatste tijd ook vaak ontvangen op mijn Synology 218 play, toevallig vandaag ook nog een bericht ontvangen.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Tien

op het Synology forum wordt er ook over geklaagd. Misschien kan je het topic gaan volgen om te kijken of er een oplossing volgt: https://www.synology-forum.nl/data-replicator-overige-backupsoftware/dsm7-op-ds1821-meld-autopmatic-backup-failed/msg302993/#msg302993

papaleo

#48
Oke ,Dus blijkbaar nog meer die er las van hebben.
Ik ga dit synology draadje in de gaten houden.

Edit
Of het permanent is opgelost weet ik niet maar zojuist is er weer een systeem backup gemaakt.
Schijnt iets met de server van Synology te hebben te maken gehad...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels