Zijn er Yamaha versterker fans hier?

Started by TheMaestro, July 13, 2020, 21:40:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

John Wx

Quote from: morca on July 14, 2020, 10:33:25
Een goede versterker voegt controle toe op de speakers.
Vermogen voegt ook controle toe ,als de amp goed ontworpen is..

Maar goed. Nu zal ik wel te horen krijgen dat dat laatste alleen Dbs toevoegt  :clapping:

^^
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

TheMaestro

Bedankt voor die links heren. Mooi spul hoor.
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

fasteddie

In de woonkamer heb ik de Yamaha RN 602 staan....heerlijk geluid over 4 speakers....en goede streaming!

brt

Quote from: frank2 on July 14, 2020, 10:43:40
Hier ben ik benieuwd naar:.  https://reviewary.com/yamaha-a-s3200-review/

Op Alpha Audio kwam een geïntegreerde Yamaha ook (verrassend) als heel erg goed uit de test.
Prachtig spul, alleen al om te zien.  :inlove:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Leeuwarden

De "oude" modellen waren ook al goed en zijn nu hier en daar in de aanbieding...

Nosferatu

Quote from: morca on July 14, 2020, 10:33:25
Een goede versterker voegt controle toe op de speakers.
Vermogen voegt ook controle toe ,als de amp goed ontworpen is..

Maar goed. Nu zal ik wel te horen krijgen dat dat laatste alleen Dbs toevoegt  :clapping:
Het is dB, niet Db.  :smile:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

w00Dy

Ik heb een tijdje met Anthony Gallo Micro TI's gespeeld, deze kwamen echt tot hun recht op een AS-501. Top dat er ook een sub-out op stond.
Voor de prijs (en het doel op die moment) vond ik hem echt onverslaanbaar.

Ik heb ook nog oude Yamaha AS 500 staan, toch ook wel een klassieker

Rowdy


TheMaestro

Ik was op MP tegen een Yamaha A-S700 aangelopen. Een te mooie deal en vandaag al opgehaald.
Komend weekend ga ik eens spelen met 'm, beleven hoe dat klinkt.
Iemand ervaringen met de phonotrap toevallig?
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

Xander32

Hun recente reeksen versterkers vind ik erg mooi om te zien. Strak, gedegen al dan niet met wappers, een stukje nostalgie inclusief.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Quote from: ajbeefde on July 14, 2020, 10:41:30
Ook een mooie versterker:
"YAMAHA A-S1200 STEREOVERSTERKER - RETRO MET EEN MODERNE DRAAI"

Ik heb hier het duitse blad AUDIO in mijn knuisjes,

Voor wat het waard is A-S1200:
Gemeten continuvermogen bij 4 Ohm 177 watt per kanaal en 115 klankpunkte (net zo veel als de A-S2100)

Wat opvalt, is dat ze nu mooie ringkerntrafo's gebruiken.

ik vind de Yamaha,s zeer fraai  :inlove:

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

toetertje

Quote from: TheMaestro on July 24, 2020, 20:40:02
Ik was op MP tegen een Yamaha A-S700 aangelopen. Een te mooie deal en vandaag al opgehaald.
Komend weekend ga ik eens spelen met 'm, beleven hoe dat klinkt.
Iemand ervaringen met de phonotrap toevallig?

Ik ben wel benieuwd hoe de yamaha presteert tegenover je Astin set. (als deze nog aanwezig is.)

TheMaestro

Quote from: toetertje on July 25, 2020, 11:16:11
Ik ben wel benieuwd hoe de yamaha presteert tegenover je Astin set. (als deze nog aanwezig is.)
Ben dat nu aan het uitproberen, en ik moet zeggen dat het verschil kleiner is dan ik had verwacht. De Yamaha klinkt goed, heeft een gedetailleerd geluidsbeeld en doen het lekker met mijn Tannoys XT8F speakers. Ook de phonotrap valt op het eerste gehoor niet tegen, ga deze morgen vergelijken met mijn externe Schiit Mani voorversterker.
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

Hannibal_

Mijn oom had vroeger Yamaha, volgens mij a klasse.
Klonk in mijn herinnering erg mooi.

Maar was ook een van de eerste serieuze sets die ik gehoord had en auditief geheugen.... [emoji849]

Vind het design vrijwel altijd mooi.

Gaaf dat ie lekker klinkt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

TheMaestro

Vandaag effe aan het testen geweest en afwisselend naar Yamaha's phonotrap en naar de extern aangesloten Schiit Mani geluisterd. De Schiit Mani wordt toch gezien als een hele goeie maar ik kon niet echt een significant verschil waarnemen. Ik vond zelfs dat de Yamaha phonotrap een beter gedetailleerd geluidsbeeld neerzette. Zo vond ik strijkers bijvoorbeeld beter klinken in een opname van Rogier van Otterloo, old school easy listening. De Schiit Mani klonk wat voller met iets meer oempff. Ik denk dat afhankelijk is van de beluisterde muziekstijl wat je op dat moment het beste vindt klinken. Ben over de Yamaha zeer te spreken.
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

henkt1

Ik heb de Yamaha 3200 vergeleken met de Luxman 505 ux mk2 en de Luxman had de zaken (geluid) net wat beter onder controle. 
Dus voor mij werd het de Luxman.  Maar zoals hier al eerder werd opgemerkt; een versterker met wappers is per definitie al een goede versterker  :headbanging: :D :angel:
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

w00Dy

Quote from: TheMaestro on July 26, 2020, 17:27:57
Vandaag effe aan het testen geweest en afwisselend naar Yamaha's phonotrap en naar de extern aangesloten Schiit Mani geluisterd. De Schiit Mani wordt toch gezien als een hele goeie maar ik kon niet echt een significant verschil waarnemen. Ik vond zelfs dat de Yamaha phonotrap een beter gedetailleerd geluidsbeeld neerzette. Zo vond ik strijkers bijvoorbeeld beter klinken in een opname van Rogier van Otterloo, old school easy listening. De Schiit Mani klonk wat voller met iets meer oempff. Ik denk dat afhankelijk is van de beluisterde muziekstijl wat je op dat moment het beste vindt klinken. Ben over de Yamaha zeer te spreken.

Ik had ook de Schiit Mani op de AS-500, ik vond het verschil toch significanter. Over het algemeen heb ik niet zo'n hoge pet op van ingebouwde phonotraps. Veel gaat ook afhangen van het element natuurlijk, dat was toen ik de Yamaha nog had een AT95.

JG_Smit

Hier nog met de Yamaha Dsp A1.

Grt, Jan.

klaas koolhof

yep ben in bezit van yamaha AX 1070 top apparaat in samenwerking met pf-800


FrankBe

#47
In een niet zo ver verleden heb ik veel Yamaha materiaal gehad.

Begonnen met een CA-1000 (denk ik - stond zeker klasse A operation op)
Snel daarna een MX-70 met de fameuze rode meters.
Daarna een actief speaker systeem met CX-2/MX-2 en de MX70 voor bas. Hier kwam dan een TX680RDS en CDX-1060 bij.
Dan verhuisd/getrouwd en nog een DSP processor toegevoegd voor surround.
WAF sloeg niet lang daarna toe en de mega installatie en speakers moesten plaats ruimen.
Enter DSP-A1 samen met Jamo speaker 5.0 set en dan nog Bag End Infrasub-18. Hier 12 jaar mee gespeeld en daarna op Pioneer SC-LX85 overgeschakeld voor HDMI + surround.

Momenteel heb ik enkel nog de CX-2 en MX-2 waarbij de eindversterker (aangestuurd door de WXC-50) dient voor 4x plafondspeakers in de keuken. Misschien wil ik de CX-2 + MX-2 wel als set verkopen omdat ik bass management wil in die ruimte.

Mijn vader heeft overigens nog een 90's Yamaha set met CX-800/MX-800, DSP-100 en MX-35, mijn TX680RDS oude tuner + CDX-1060 CD speler, cassettedeck en EQ-550 Equalizer.

Verder heb ik nog weinig voeling met het actuele Yamaha aanbod dus momenteel iets minder fan  ;)

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Samro

Yamaha TX470 'naturelsound' ook nog gehad in het verre verleden. Mooie levendige  klank vond ik deze versterker. Alleen was de inputschakelaar zwak, en soms geen goed contact.