Versterker Emotiva

Started by Andre68, July 13, 2020, 17:53:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andre68

Goedenmiddag allen. Ben benieuwd of iemand mij kan vertellen of de emotiva xpa 2 differential reference in Nederland te verkrijgen is. Kom deze versterker alleen in Duitsland en Engeland tegen. DDRHPA

Thesqualer

McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

clockwork

Waarom bestel je hem niet rechtstreeks in de VS? Zo moeilijk is dat allemaal niet en het scheelt wel geld.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

fluissie

Quote from: clockwork on July 13, 2020, 20:34:28
Waarom bestel je hem niet rechtstreeks in de VS? Zo moeilijk is dat allemaal niet en het scheelt wel geld.

Vertel ... Ben wel benieuwd naar
Kijk al even met een schuin oog naar deze Amps
Vooral die nieuwe 11 kanaals gen 3

clockwork

#4
Quote from: fluissie on July 13, 2020, 20:41:59
Vertel ... Ben wel benieuwd naar
Kijk al even met een schuin oog naar deze Amps
Vooral die nieuwe 11 kanaals gen 3

Staat en valt met de shipping costs. Gewoon per mail een offerte opvragen. Ze zijn erg benaderbaar en reageren over het algemeen snel en vriendelijk. Dan krijg je een prijs inclusief shipping. Daar komt dan alleen nog btw En wat administratiekosten overheen. De invoerrechten zijn te verwaarlozen op een amp. Uitgaande van een dollar of 80 aan shipping costs komt de xpa 2 dan uit op circa 1150 (hang me er niet aan op. Even op een bierviltje berekend). ;D

Edit: de opslag die die Oppostore berekent valt me overigens erg mee. Dat heb ik bij andere tussenhandelaren wel hoger gezien.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

JurT

Klopt, het is goedkoper om rechtstreeks bij emotiva te bestellen. Heb rechtstreeks mijn xpa 5 gen 1 daar besteld. Invoerkosten vielen reuze mee.

clockwork

Ts vindt het na aanmelden op het forum en het stellen van een vraag niet meer nodig om zich te laten zien. Kansloos verhaal.  :devil:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

vanzomereng

Quote from: clockwork on July 26, 2020, 17:09:21
Ts vindt het na aanmelden op het forum en het stellen van een vraag niet meer nodig om zich te laten zien. Kansloos verhaal.  :devil:
nou nou nou zeg......... niet te snel oordelen.
Misschien wel op vakantie, of ziek geworden of andere omstandigheden, huis afgefikt  JE WEET HET NIET?
of anders gewoon heeft ie ons niet meer nodig..  ook prima toch, ik kan er niet mee zitten
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

hillie

Ik denk aan een emotiva-XPA-3 achter een Marantz SR-5009 met B&W 702 S2 speakers in plaats van een Denon X6700h receiver.

Zou dit een goede combinatie kunnen zijn?

fluissie

#9
Blijft je 5009 de voor versterker ... Ik zeg zonde van de investering

De 6700 met xpa3 zou logischer zijn

Zo ie zo doodzonde om een sr5009 te gebruiken al dan niet als (voor)versterker op een set 702 s2

hillie

Ooit zal de SR 5009 plaats maken voor iets anders en wellicht de X6700H. Ik zoek naar een betere aansturing van de B&W 702 S2 speakers.

Ik gebruik nu de SR 5009 als voorversterker met mijn oude Pioneer AX10AVi als eindversterker voor mijn HT. Qua vermogen een verbetering, prima voor films maar minder dynamisch voor muziek.
Ik wil een keer een leuke platenspeler aanschaffen vandaar dat ik de muziekkwaliteit een upgrade wil geven. Ik weet dat ik nu niet het optimale uit de B&W 702 S2 speakers haal.

Ik sta open voor alle opties. Waar ik aan zat te denken is
- nu andere versterker en voorlopig de SR 5009 als voorversterker,
- nu de X6700H en later een andere eindversterker,
- verder sparen voor de X8500H.

Ik kwam van de week de Emotiva XPA-3 tegen en ik las goede recenties. De NAD C 298 en andere versterkers staan ook op mijn netvlies.

ik weet het, beste is om de speakers samen op een versterker te luisteren, maar ja dat is best lastig. Eerst maar eens orienteren en tot top 5 van opties komen.