Hypex Ncore versterkers, ervaringen 🧐

Started by Xander32, July 12, 2020, 14:37:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Zijn er hier leden die spelen met Hypex Ncore (eind) versterking dan wel daar ervaring mee hebben?

* Wat zijn jullie ervaringen? Positief dan wel negatief.
* Bracht het toevoegen van zo'n ev überhaupt iets in jouw keten, zo ja - wat dan?


Zelf ben ik al enig tijd in dubio over het toevoegen van een Hypex Ncore eindversterker aan mijn keten. Maar ben er nog niet over uit.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

i2Paq

Ik ben er altijd blij van geworden en het bracht zeker was in mijn set.

Nu speel ik alleen nog met mijn Linn omdat dit zo uit kwam.

Maar dat kan zo weer veranderen  ;D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

holco

ik ben iig 110% enthousiast vwb NCore versterking, en dan specifiek de FusionAmp's waarmee ik mijn Mordaunt Short Performance 6 Limited Edition speakers mee actief gemaakt heb ;D

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Leeuwarden

Ik heb een NC502MP. Goede versterker maar mijn Holton vind ik vele malen beter...

Tabcam

Heb er twee ervaringen mee. De eerste keer was met een NAD M27/M17 combinatie. Was koud uit de doos en had toen geen synergiegevoel met de Ushers. Heb er toen een weekje mee gespeeld.

Daarna een Hypex 250MP zelfbouw en ook een weekje mee gespeeld. Was een erg veel betere ervaring. Qua prijs/kwaliteit erg goed en maar iets minder dan de Purifiversterker.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vik

Ik zou lekker je PM 11S3 voorlopig houden Sander. Ik begrijp dat het kriebelt omdat er veel over wordt geschreven. (ik ga even uit van upgrade kriebels)

Helemaal niets mis met jouw PM 11S3 (een van de beste class a/b amps van Marantz) en voor mij persoonlijk heeft class a/ab nog steeds de voorkeur. En de PM 11S3 vind ik persoonlijk zelfs fraaier als de opvolger.





Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

i2Paq

In combinatie met mijn Tannoy HPD385 werd ik blijer van de Klasse D dan van welke andere versterker dan ook.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

kermy

Quote from: i2Paq on July 13, 2020, 10:00:25
In combinatie met mijn Tannoy HPD385 werd ik blijer van de Klasse D dan van welke andere versterker dan ook.

Zou je dat nog wat verder kunnen verklaren? Ik ben reuze benieuwd naar hetgeen een klasse D kon brengen, en klasse A of A/B niet, vandaar de vraag.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Tabcam

Als je aan het twijfelen bent, wil je dan voor de goedkopere 252MP uitvoering gaan of de duurdere NCore500? Als het fie laatste is, zou ik ook de LPA-S400ET in overweging nemen. Voor €1349,- is dat zowel rust in het geluid als een bijzonder goede remedie tegen upgraderitus :tongue2:! Dat is het in ieder geval bij mij :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kingpin

#9
Quote from: kermy on July 13, 2020, 10:31:19
Zou je dat nog wat verder kunnen verklaren? Ik ben reuze benieuwd naar hetgeen een klasse D kon brengen, en klasse A of A/B niet, vandaar de vraag.
Kan ook aan de voeding liggen  ;) Een goede klasse D met de 1200W voeding of een klasse A met wat 'mindere' voeding doet al gauw heel anders overkomen.
Een klasse A met goede lineaire voeding die het geheel ook daadwerkelijk onder controle kan houden is nog steeds onovertroffen vindt ik, zeker in 'snelheid'.
Al is het tegenwoordig wel heel erg goed wat klasse d brengt in tegenstelling tot de beginjaren.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

kermy

Quote from: Kingpin on July 13, 2020, 11:44:27
Kan ook aan de voeding liggen  ;) Een goede klasse D met de 1200W voeding of een klasse A met wat 'mindere' voeding doet al gauw heel anders overkomen.
Een klasse A met goede lineaire voeding die het geheel ook daadwerkelijk onder controle kan houden is nog steeds onovertroffen vindt ik, zeker in 'snelheid'.
Al is het tegenwoordig wel heel erg goed wat klasse d brengt in tegenstelling tot de beginjaren.

Daarom ook de vraag, wat heb je dan getest, met welke versterkers enz, enz.


Met vriendelijke groet,

Kermy

i2Paq

Quote from: kermy on July 13, 2020, 10:31:19
Zou je dat nog wat verder kunnen verklaren? Ik ben reuze benieuwd naar hetgeen een klasse D kon brengen, en klasse A of A/B niet, vandaar de vraag.

Met vriendelijke groet,

Kermy

De Tannoy HPD385 (meerdere) heb ik getest met oa. Accuphase en daarnaast diverse Linn.

Elke keer als ik er een Klasse D tussen zette werd het gewoon beter.  Meer open in het midden en dus meer detail detail.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Xander32

De PM11 blijft hoor 👍🏻, maar ik was/ben benieuwd naar wat Ncore ev doet met de 11 als pre 🤔

Quote from: vik on July 13, 2020, 07:43:20
Ik zou lekker je PM 11S3 voorlopig houden Sander. Ik begrijp dat het kriebelt omdat er veel over wordt geschreven. (ik ga even uit van upgrade kriebels)

Helemaal niets mis met jouw PM 11S3 (een van de beste class a/b amps van Marantz) en voor mij persoonlijk heeft class a/ab nog steeds de voorkeur. En de PM 11S3 vind ik persoonlijk zelfs fraaier als de opvolger.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ik heb afgelopen dagen idd meerdere Tannoy bezitters erg positief zien schrijven over Ncore versterking.

Quote from: i2Paq on July 13, 2020, 10:00:25
In combinatie met mijn Tannoy HPD385 werd ik blijer van de Klasse D dan van welke andere versterker dan ook.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

jahtari

Koop een purifi eindversterker en test daarmee. Ben je zo weer kwijt met gering verlies als het niet mocht bevallen.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Xander32

Mijn interesse gaat op dit moment uit naar Ncore. Purifi is direct weer een stuk prijziger (maar wellicht wel beter door verkoopbaar)

Quote from: jahtari on July 13, 2020, 20:31:39
Koop een purifi eindversterker en test daarmee. Ben je zo weer kwijt met gering verlies als het niet mocht bevallen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marco66

Quote from: Xander32 on July 13, 2020, 20:56:27
Mijn interesse gaat op dit moment uit naar Ncore. Purifi is direct weer een stuk prijziger (maar wellicht wel beter door verkoopbaar)

Kan je van harte mijn Auralic Merak mono amps aanbevelen!
Prachtige amps met veel vermogen tot 16 amp piek (900 watt).
Is op basis van UcD maar aangepast door Auralic, mede daardoor mooie sound met veel detail.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Xander32

Ben reeds voorzien van een Ncore ev (502).

Quote from: Marco66 on July 27, 2020, 10:50:08
Kan je van harte mijn Auralic Merak mono amps aanbevelen!
Prachtige amps met veel vermogen tot 16 amp piek (900 watt).
Is op basis van UcD maar aangepast door Auralic, mede daardoor mooie sound met veel detail.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


Xander32

Daar zal ik vandaag of morgen wel wat schrijven in mijn draadje. Ben iig verrast.

Quote from: morca on July 27, 2020, 11:20:41
En hoe bevalt dat?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT