"muur" in woonkamer creëren

Started by THX-UltraII, February 26, 2021, 12:03:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

THX-UltraII

HT is toch weer gaan kriebelen. Om het toch een beetje living proof te houden heb ik een Yamaha YSP-5600 gekocht. Echter, een vereiste van deze soundbar is dat de ruimte vierkant is (voor reflecties). Bijgaand een plaatje van mijn huiskamer met open keuken. Hoe kan ik op een makkelijke manier een ruimte creëren? Zelf dacht ik eraan om bijvoorbeeld een gordijn te plaatsen maar vraag me af of dit dezelfde werking heeft als een muur. Of gaat het geluid daar "doorheen"?


jahtari

Een gordijn zal nauwelijks geluid reflecteren.

Ik denk dat een extra muur een grotere negatieve impact heeft op je woongenot dan een 2.0 of 5.1 set.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

RalphH

#2
Een gordijn van landbouwplastic misschien, maar heel mooi wordt dat niet natuurlijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Rowdy

Verrijdbare houten wanden, misschien?
Na gebruik kun je het wegzetten.

buckler

Ik heb ook een ongeveer (iets anders...) dezelfde situatie als jij en heb er een gordijn over de hele breedte.
Voor geluid maakt het inderdaad weinig of niks uit maar ik heb het gedaan of een aparte donkere (batcave) ruimte te kunnen realiseren.
Gordijn is altijd open en zodra de projector aangaat trek ik het gordijn dicht.
Werkt super.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek