Vraagje over bouwkeuze/demping/bekleding

Started by Geertidow, July 12, 2020, 08:59:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Geertidow

Oke dus blijft over als meest logische opties:

1. Vilt (of bitumen?) tegen de wanden en vullen met wol adhv impedantie metingen.
2. Bass reflex poort terug plaatsen.

Heb ik het zo goed begrepen?

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Rob_Dingen

Nee als je genoeg laag hebt basreflex dicht laten en je mag het laag ook met Dirac nog wat boosten.
Als je perse terug wil bouwen naar basrefelx mag je alleen de wanden dempen en midden in de kast een rol demping plaatsen, dan moet er voldoende lucht langs kunnen.

Rob


Geertidow

#27
Quote from: Rob_Dingen on July 12, 2020, 19:28:29
Nee als je genoeg laag hebt basreflex dicht laten en je mag het laag ook met Dirac nog wat boosten.
Als je perse terug wil bouwen naar basrefelx mag je alleen de wanden dempen en midden in de kast een rol demping plaatsen, dan moet er voldoende lucht langs kunnen.

Rob
Ja stel dat het enclosed speakers zijn zoals nu, zou je dan wel als beschreven te werk gaan (adhv impedantie metingen)? En zou je de wand bekleden?

Want er zit genoeg bas in de speakers maar nog te boomy.

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Geertidow

#28
Nou ik kan voor een 10tje een enorme zak (900 gram) overnemen, we gaan het eens proberen.
En nadien eventueel vilt om te bekleden,aar dat vind ik nogal duur.

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Rob_Dingen


Spekkie99

Je kan evt de reflex poort een andere plek geven zodat de hypex kan blijven zoals hij nu is.

Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Geertidow

Oke, kleine update.

Vandaag de dag besteed aan het plaatsen van bitumen en toch maar 5 mm vilt in het bas kabinet. De mid/tweeter kabinet ongemoeid gelaten.

Alle standaard isolatie verwijderd (een soort wit kunstof wol, ik gok BAF, van 2 cm) als voorbereiding op de wol die deze week komt.

Dan als de wol er is eens opvullen met wol (alle kabinetten) en kijken waar het schip strand.
Ik twijfel nog om het bovenste kabinet (mid/tweeter) ongemoeid te laten omdat die al zo goed klinkt. Maar goed dat zal blijken. Mezelf kennende ga ik 't wel proberen.




Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Geertidow

Quote from: Spekkie99 on July 13, 2020, 19:01:34
Je kan evt de reflex poort een andere plek geven zodat de hypex kan blijven zoals hij nu is.

Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk
Ik ga eerst proberen het zonder reflex poort te doen met isolatie. Daarna eerst luisteren, dan meten (ik denk volgende week) en dan beslissen.

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub