Welke autoradio

Started by J.A.F._Doorhof, July 11, 2020, 16:51:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Voor de camper zoeken we het volgende

Auto radio van ok kwaliteit
1 DIN
Uitklap scherm die niet breder is dan de unit
Android mirror of Android auto.

Het probleem is dat we in onze camper het ducato interieur hebben dus alleen single DIN met een diep liggende radio.

Ik was al van plan de radio dan maar gewoon een stuk uit te laten steken maar of dat mooi word ?

Andere optie is ombouw naar double DIN maar ben bang dat de kosten dan flink hoger zullen zijn en of dat het ons waard is.

Iemand een idee ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Budget? Installer? Of mediamarkt en zelf doen?
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

#2
Budget ligt aan wat ik krijg
Maar tussen de 100-350.
Kan hem zelf inbouwen.
Echter als we naar dubbel DIN moeten niet meer.

Zal wel type Beverwijk worden vrees ik.
Als we maar de telefoon kunnen gebruiken voor navigatie en podcasts ben ik blij. Audio kwaliteit is belangrijk natuurlijk maar in een camper .... Ach. Hoeft geen alpine te zijn ;)

En juist omdat ik die groep zoveel troep is (en zeker ook goede) denk ik, even hier vragen :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

WilcoL

#3
Waarom niet gewoon een fatsoenlijk 1-din radio met bluetooth en USB als je daar bejoefte aan hebt en je telefoon gewoon in een houder op het dash ofzo voor navi? Audiostreaming van je podcasts naar je radio is geen enkel probleem natuurlijk...

En ja, ik heb nog een fraaie Alpine die dat allemaal kan liggen. Echt zo goed als nieuw en fors goedkoper dan de ondergrens van je gestelde budget [emoji6]

Ain't no thing but a chicken wing...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Tabcam

Ik zou juist wel het liefst met Android Auto willen omdat je dan up-to-date navigeert, Tidal kan afspelen etc.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

WilcoL

Quote from: TabCam on July 11, 2020, 21:10:42
Ik zou juist wel het liefst met Android Auto willen omdat je dan up-to-date navigeert, Tidal kan afspelen etc.
Maar zo'n Beverwijk meuk ding zou ik dan echt nooit doen persoonlijk. Lijkt leuk, maar probleemloze units zijn het haast nooit. Ik begrijp dat een Alpine Halo ofzo weer het andere uiterste is, maar ja...

Ain't no thing but a chicken wing...

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

dre73

Zo'n Halo is zeker niet verkeerd,die heb ik laatst nog ingebouwd.
Pioneer heeft zo'n zelfde model,maar dan een stuk beter te betalen.
Volgens mij de: SPH-EVO93DAB-UNI
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

WilcoL

Quote from: dre73 on July 11, 2020, 21:31:48
Zo'n Halo is zeker niet verkeerd,die heb ik laatst nog ingebouwd.
Pioneer heeft zo'n zelfde model,maar dan een stuk beter te betalen.
Volgens mij de: SPH-EVO93DAB-UNI
Zeker niet verkeerd, maar nogal buiten budget.

Ain't no thing but a chicken wing...

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Tabcam

Of een hele andere richting op met een telefoonhouder: Pioneer SPH-10BT of met DAB Pioneer SPH-20DAB

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

J.A.F._Doorhof

Het is de Ducato met bovenin de radio en dan de kaarthouder die overeind kan.
Dus de radio zit wel helemaal bovenin.

Het grootste ding is
Ik kan navigeren via de telefoon en de podcast bedienen maar het houdt niet over. Dus wil gewoon graag een wat groter scherm en android auto, en aangezien android auto ook als mirror werkt zover ik het begreep zat ik aan die "Beverwijk" dingen te denken, aan de andere kant als dat niet goed werkt heb je er inderdaad ook niets aan.

Heb nu een Akai radio erin van de vorige eigenaar maar daar hebben we toch wel wat issues mee.
Maar zou er geen optie zijn dan blijft die denk ik gewoon.

Mooiste zou die ombouw zijn naar double din, dan is er meer dan genoeg keuze.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sandervg

Ik zou iets nemen met een goede parametric EQ. Kun je het nog een beetje okay laten klinken. Zeker in een auto/camper vind ik dat wel een must. Of aparte versterker met DSP, hoeft ook niet de wereld te kosten.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

J.A.F._Doorhof

Omdat het om podcasts gaat zou wat compressie wel fijn zijn. Vooral die true crime dingen zijn soms van heel zacht naar ineens hard.

Dus goed idee van die dsp.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dre73



Zo eentje dus?
Dan mag je achter de radio wel het dashboard vrij zagen,anders raak je nooit de kabels kwijt.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

J.A.F._Doorhof

#14
Close enough. Heb alleen een knop voor de airco nog extra.

Dus double DIN is een een no-go ?
Jammer

Zijn nu aan het testen met Android auto op de telefoon zelf en als dat goed blijft gaan dan kan dat ook wel. Ideaal is anders maar om nu 500 aan kosten te gaan maken voor double DIN of iets neer zetten wat maar half werkt. Is ook niet ideaal.

Ik had een tablet gekoppeld aan mijn telefoon voor navigatie maar dat is niet ideaal omdat je er slecht bij kan.

Vrees dus dat het telefoon gebruik blijft. Gelukkig draait Android auto ook in telefoon modes ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"