Marantz SR6014 en Denon AVR-X4700 gebruikers opgelet

Started by Koei, July 10, 2020, 15:50:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koei

Mocht je eigenaar zijn van een van deze receivers (of eentje van dezelfde generatie), let dan op hoe je met stereo signalen over HDMI omgaat. Je kan geen 2.0 over HDMI sturen, want daarmee lever je een hoop in op de kwaliteit. Bij stereo over HDMI zal je 7.1 kanalen moeten doorsturen, waarbij naast L+R de rest van de kanalen leeg zijn. Er gaat blijkbaar iets niet lekker met het mappen van kanalen waardoor je een bak vervorming krijgt.

Marantz-Denon engineering heeft bevestigd dat dit probleem bestaat.

Voor metingen zie:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/denon-avr-x4700-avr-review-updated.14493/
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/marantz-sr6104-avr-review.14615/
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Toni71

Ik heb het ook gelezen op ASR. Ik vraag me nu af of dit ook in de SR7013 of andere modellen, een serie eerder voorkomt.

Wel mooi die betrokkenheid van Sound United in de metingen. Niet alleen voor dit probleem, maar misschien gaan nieuwe av-receivers van hun hierdoor wel hoger scoren in de metingen.







Nico111

Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Toni71

Ja, ik bedoel de SR6014, maar ook de SR7013. Evenzo de voorganger van de Denon.

Wie weet is het een bug die ook al eerder voorkwam. Dezelfde functie waar het in de nieuwe modellen bij voorkomt, zit ook in de voorgaande modellen.

De bug is dat je vervorming krijgt in het geluid (waarneembaar of niet/ noise) bij een stereosetup via HDMI.  Niet dat stereo niet werkt.



Nico111

Sorry mijn reactie was wat je bondig.
Mijn reactie was bedoeld voor de topic starter. De titel is niet juist, want er staat 6104.

De review van audioscience is trouwens niet best voor de 6014.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Koei

Quote from: Nico111 on July 10, 2020, 21:00:52
Sorry mijn reactie was wat je bondig.
Mijn reactie was bedoeld voor de topic starter. De titel is niet juist, want er staat 6104.

De review van audioscience is trouwens niet best voor de 6014.

Ik heb de titel aangepast, mijn fout :).

"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

DustinV

Wellicht een erg domme opmerking, maar kan er een verschil zitten in metingen tussen een 120 en een 230v versie?

Koei

Quote from: DustinV on July 11, 2020, 07:57:33
Wellicht een erg domme opmerking, maar kan er een verschil zitten in metingen tussen een 120 en een 230v versie?

Nee, intern zullen de apparaten allemaal op dezelfde DC voltages werken. Sowieso is dit probleem duidelijk een software probleem.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs