Wanneer het zo warm is in je HT....

Started by N1v3K, September 7, 2023, 21:29:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

N1v3K

.... dat je Aircom Infinity staat te blazen zonder dat je versterker aanstaat.

Mijn HT bevindt zich in een dubbel geïsoleerde zolder op het zuiden, dus met deze dagen wordt en blijft het aardig warm (vandaag 31-32 graden).

Zojuist maar even een uurtje of anderhalf de airco van te voren aangezet om het op aangename temperatuur te krijgen voor de film.  :popcorn:

Wat doen jullie allemaal met deze dagen? De HT vermijden, of is er de luxe van een airco, zodat het juist aangenamer is dan buiten?

Audio addict

Je kunt de AC Infinity ook instellen dat de ventilatoren enkel op de langzaamste snelheid blijven blazen. Dan hoor je ze nauwelijks.

Ik stel hem op warme dagen meestal een graad of 2 hoger dan de kamertemperatuur in. Dan staat die niet de hele dag te blazen en schakelt hij pas in zodra de versterker aan staat.

Op de langzaamste ventilator stand houd de Aircom de versterker continu zo'n 2-3 graden boven kamertemperatuur. Zelfs op de heetste dagen.
Marantz PM7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - REL S510 - DALI M601 Stands - AC Infinity Aircom T8 - Audioquest - Addictive Sound Acoustic Panels.

minplus

Nooit een airco (nodig) gehad, maar in m'n studietijd een emmer koud water naast me gezet en daar een voet of nog liever, als ik niet hoefde te schrijven, een pols in gehangen. Dan kon ik bij 30+ toch prima studeren.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

SpeedyAndré

Als zo'n Aircom ding 'nodig' is dan doe je iets niet handig met je setje ...
Hier staat alles bijna vrij, niet opgesloten in een kast.
Wel soms de airco aan omdat de set de kamer extra opwarmt maar verder voorkom ik dat het te warm wordt.
Niet zoals de buren deuren en ramen open laten en geen zonwering plaatsen, dan vraag je om problemen ;)

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

jahtari

Mijn HT zit in de kelder, is altijd koel. Nu laat in de zomer 20 graden dankzij veel luchten.

Ik moet buiten de zomer altijd stoken als ik er ga kijken of luisteren.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

katwax

Airco op, maar staat meestal al aan aangezine HT/Stereo gewoon in de woonkamer is.
Voordeel is dat de ruimte dus meestal al genoeg gekoeld is en deze dan ook niet vol staat te blazen, dus storen doet het ook niet.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

N1v3K

#6
Quote from: SpeedyAndré on September  7, 2023, 22:36:39Als zo'n Aircom ding 'nodig' is dan doe je iets niet handig met je setje ...
Staat bij mij ook in een open kast.
Maar extra koeling is altijd handig. Verlengt de levensduur van je versterker.

Quote from: jahtari on September  7, 2023, 22:42:06Ik moet buiten de zomer altijd stoken als ik er ga kijken of luisteren.
Dat hoef ik dan weer niet :D

SpeedyAndré

Quote from: N1v3K on September  7, 2023, 22:57:25Staat bij mij ook in een open kast.
Maar extra koeling is altijd handig. Verlengt de levensduur van je versterker.

Heel apart, als je eerst de airco aan zet dan heeft de versterker toch ook koeling?
Die losse fans stellen m.i. weinig voor vergeleken met wat de airco doet :)
Wanneer de airco niet nodig is kan ik me dat extra briesje bij de set nog wel voorstellen.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

N1v3K

Quote from: SpeedyAndré on September  7, 2023, 23:20:02Heel apart, als je eerst de airco aan zet dan heeft de versterker toch ook koeling?
Airco staat natuurlijk niet op standje ijskast he.

J.A.F._Doorhof

Paar jaar geleden airco's genomen in de ruimtes waar we het meest zijn... ideaal en zou niet meer zonder willen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"