Muziek op kinder/tienerkamer

Started by WillemkeP, July 8, 2020, 11:26:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillemkeP

hoi allen,

Ik ben eigenlijk op zoek naar intel- en ervaringen. Specifiek op het gebied van muziek op kinderkamers.

Mijn dochter wordt binnenkort 10; zij wil meer met muziek gaan doen en ik wil iets neerzetten waar ze mee vooruit kan, maar zonder vele 100-en euro's te besteden.

Ze heeft (nog) geen telefoon/tablet; liefst willen we dit nog even uitstellen. Aan de andere kant hebben we genoeg 'devices' in huis om even een tablet/telefoon te lenen omwat aan te zetten.

Ik denk vooral aan een wifi-/bluetooth speaker, zodat ze (internet)radio kan afspellen, spotify/youtube e.d. CD's e.d. zie ik haar niet afspelen. Maar zijn er meer opties? Andere denkrichtingen?

En dan concreet; welke speakers zijn ok genoeg dan voor een kinderkamer? Is dan een simpele Ikea Symfonisk (bijv) voldoende?


Willem

katwax

Voor mijn dochter heb ik enkel jaren geleden (8 jaar toen) een Sonos play3 gekocht.
Ze kan dit besturen met haar gsm en tablet, (spotify, radio en local ze gebruikt 99% spotify)
Nog een voordeel is dat ze hem kan verplaatsen naar een andere locatie en het is simpel stroom erin wachten tot het start en ze kan het gebruiken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

TornadoGo

Onze kinderen hebben voor kerst een Harman Kardon Citation 100 gekregen, werkt prima.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

WillemkeP

Ah ok, dus een wifi-speaker is the-way-to-go :) Dan heb ik al daar al iets geleerd.

Waarom eerder wifi of eerder bluetooth?

Als afwegingen heb ik voor mezelf:
Bluetooth:    als je je speaker mobiel wilt gebruiken (meerdere plaatsen binnen en buiten huis)
Wifi:    betere kwaliteit, je kan nog eens weglopen met je device etc.


En zijn er al mensen met ervaringen met Ikea-spulleboel?

htandre

Onze zoon heeft dit jssr voor zijn 13e verjaardag een JBL-extreme2 gekregen.
Bleutooth kan hij hem ook meenemen naar buiten en de extreme2  dikke accu waarmee hij zijn telefoon kan opladen.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

fasteddie

Zou lekker voor een JBL gaan....goed geluid en overal mee naar toe te nemen....goede accu

Rowdy

In augustus komt de CR-ST100S SmartRadio van Kenwood uit.

JGvH

Quote from: WillemkeP on July  8, 2020, 11:26:56
hoi allen,

Ik ben eigenlijk op zoek naar intel- en ervaringen. Specifiek op het gebied van muziek op kinderkamers.

Mijn dochter wordt binnenkort 10; zij wil meer met muziek gaan doen en ik wil iets neerzetten waar ze mee vooruit kan, maar zonder vele 100-en euro's te besteden.

Ze heeft (nog) geen telefoon/tablet; liefst willen we dit nog even uitstellen. Aan de andere kant hebben we genoeg 'devices' in huis om even een tablet/telefoon te lenen omwat aan te zetten.

Ik denk vooral aan een wifi-/bluetooth speaker, zodat ze (internet)radio kan afspellen, spotify/youtube e.d. CD's e.d. zie ik haar niet afspelen. Maar zijn er meer opties? Andere denkrichtingen?

En dan concreet; welke speakers zijn ok genoeg dan voor een kinderkamer? Is dan een simpele Ikea Symfonisk (bijv) voldoende?


Willem
ik zou dan voor 2 in stereopaar gaan, en verder hebben ze geen fysieke aansluitingen. Klinken beslist niet verkeerd in stereo deze boekenplank speakers van €99 per stuk

fasteddie

JBL ook gewoon te koppelen hoor.....

WillemkeP

Tnx voor het meedenken !

Ik ga nog eens kijken naar die Kenwoord; ik vind het idee wel aardig maar misschien meer omdat het in de basis het meest overeenkomt met wat ik "als oudere man" een muziekding voor mn kind vind :)

Maar zal toch wel een JBL-achtige worden; bluetooth die gewoon op stroom zit maar in voorkomende gevallen ook de tuin in kan of zo.


Cheerz,
W

J0ell

Mocht je nog niet besloten hebben:

De Sony XB41.

Vindt het op gemiddeld geluidsniveau beter klinken dan de JBL speakers en ding gaat echt oneindig lang op batterij mee.
Groot pluspunt, gooi heb in je zwembad en hij drijft al spelend verder  :clapping:

Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.