JVC x7900 fan

Started by J.A.F._Doorhof, July 7, 2020, 09:58:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Richard70…

Helaas ook 60 cm uit de wand, nog geen succes :nopompom:
Als ik overigens het zelfde stukje afspeel , doet hij het dan weer niet.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

reza

Quote from: rdebruin on July  7, 2020, 19:35:04
Helaas ook 60 cm uit de wand, nog geen succes :nopompom:
Als ik overigens het zelfde stukje afspeel , doet hij het dan weer niet.

Dat ding is gewoon niet goed. Frank en JVC kennende krijg je waarschijnlijk een nieuwe N5 ( coulance ).
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

En dat gaat Reza dan betalen .......
Zullen we dat gewoon even aan JVC over laten ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Richard70…

Ik hoop alleen maar dat als je dit filmpje gezien hebt , iedereen snapt dat dit niet fijn film kijken is.
Dit filmpje is gemaakt toen hij ongeveer een kwartiertje aan stond . Naarmate hij langer aan staat wordt het alleen maar erger. Net even de stopwatch erbij gehad. 5 keer in 1 minuut. 60cm uit de wand. Kast kan weer terug  :(
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Kast weer terug. Weer opnieuw de projector met lensshift goed gezet. Dat aanslaan doet hij ook gewoon met het uitlijn raster. Kan iemand eens checken of hij dat bij hun ook doet
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

home@the movies

Ik heb hier een nieuwe X7900 die klaar staat om te worden gecalibreerd, met wat geluk is dat voor morgen, anders voor Vrijdag.
Ik zal hier dus even extra aandacht aan besteden en even wat uittesten.
Ik kan me absoluut niet voor de geest halen dat bij eender welke X7900 die we in het verleden hebben geleverd dit fenomeen optrad, en dan gaat het toch om redelijk wat toestellen.
Ook geen enkele klant gehad die hier überhaupt een klacht over had, dus wat hier aan de hand is lijkt me, voor zover ik het op het filmpje kan beoordelen, echt een probleem.


pameijer

Mwah, amper hoorbaar vind ik erg optimistisch. De mijne hangt aan het plafond een meter achter mij, maar ook op low light is ie toch echt wel te horen. Dat verdwijnt natuurlijk als je in een film zit.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

scoc

Misschien best het symptoom opnemen met het geluid van de film op mute. Want ik kon op filmpje enkel maar de film zelf horen. Blijft idd een vervelend probleem.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

DustinV

Quote from: scoc on July  7, 2020, 21:25:04
Misschien best het symptoom opnemen met het geluid van de film op mute. Want ik kon op filmpje enkel maar de film zelf horen. Blijft idd een vervelend probleem.

Als het die stofzuiger is die op 22-23 seconden aan springt is het hier duidelijk hoorbaar. Lijkt in ieder geval niet uit de film te komen.

sandervg

Ja duidelijk hoorbaar. Maar je hebt dus ook een filmpje nodig van datzelfde filmfragment van een ander apparaat die dat niet doet. Want alleen dan kun je aantonen dat het niet bij andere apparaten ook zo is  ;) JVC ontkent immers niet dat de stofzuiger af en toe aanspringt, ze zeggen alleen dat het hoort bij dit apparaat.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

J.A.F._Doorhof

Exact. Vandaar de vraag hier.
Ik kan het me namelijk ook niet zo voor de geest halen in normaal gebruik. Bij de calibratie gebeuren er wel vaker gekke dingen qua koeling etc.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

raindog

JVC duikt hier behoorlijk door kennelijk van een klant te verwachten dat deze bewijst dat andere exemplaren er geen last van hebben...?  :wacko:

Eigenlijk vind ik wat JVC zegt niet zo interessant. Je hebt een overeenkomst met, en garantie bij, een dealer. Die moet aan de slag als een klant niet tevreden is. Dus ik zou 'm retourneren en dan mag de dealer uitzoeken wat er aan de hand kan zijn en met JVC het gevecht aan gaan als zij dwars blijven doen. My 2 ct.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Richard70…

Quote from: sandervg on July  7, 2020, 22:58:59
Ja duidelijk hoorbaar. Maar je hebt dus ook een filmpje nodig van datzelfde filmfragment van een ander apparaat die dat niet doet. Want alleen dan kun je aantonen dat het niet bij andere apparaten ook zo is  ;) JVC ontkent immers niet dat de stofzuiger af en toe aanspringt, ze zeggen alleen dat het hoort bij dit apparaat.
Ik geef toch aan, dat als ik dat zelfde fragment opnieuw een kwartier later speel, hij het dan niet doet, maar bijvoorbeeld 20sec later in het fragment. Dus dan kun je 1000 7900 op een rij zetten , die zullen het dus niet op het zelfde moment doen. En kan iemand mij dan ook vertellen waarom hij ook 2 keer aanspringt in het uitlijnen ?
Maar ik heb dat ding nu vanavond 500 keer horen aanslaan. Ben er wel een beetje klaar mee nu
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

reza

#64
Volgens mij slaat raindog de spijker op zijn kop.
Het product is volgens klant ( en iedereen anders ) niet goed. Laat JVC het verder uitzoeken. JVC kennende zullen die echt wel met een mooie oplossing komen :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

#65
Ik merk dat je nog nooit met leveranciers hebt gewerkt.

Als de leverancier zegt het hoort zo of valt binnen de marge dan is dat vaak een doodspoor. Daarnaast is er een repair centre die natuurlijk ook de "marges" heeft.

Vandaar dat ik dus gewoon even een verzameltopic maak waardoor het makkelijk is zonder heen en weer te discussiëren dat het dus een defect is.

Scheelt de klant een hoop wachten en ons een hoop heen en weer gemail.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  8, 2020, 08:14:24
Ik merk dat je nog nooit met leveranciers hebt gewerkt.



Ik niet nee maar mijn dealer wel en jij toch ook?
Als ik zeg dat de unit niet goed is dan worden er zeker kritische vragen gesteld. Maar dan weet jij of in mijn geval Viktor toch dat er echt iets niet goed is..
We zitten al een tijdje op het mooiste forum van Nederland met bijna allemaal een hobby op het gebied van HT. Als 1 van deze klanten ( vaak al gerenommeerd en verstand van ) zegt dat er iets niet goed is dan gaat/moet de unit toch gewoon terug?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Was het maar zo ;)
Ik zeg niet dat Epson, sony, JVC, Optoma, Benq etc moeilijk doen. Maar je moet je wel realiseren dat dit geen home theater gebruikers zijn maar verkopers. En bij verkopen gelden marges.

Laat zeggen ik open dit topic niet.
Dan loop je dus een kans dat klant de unit opstuurt voor repair en dat daar een week overheen gaat dan worden wij gecontacteerd dat het binnen de marge valt en dan gaan we dus het circuit in van overtuigen.... dan ben je zo 2 weken verder.

Daar zit geen kwaad achter van hun. Maar ze hebben gewoon marges punt. En de unit geeft beeld. De fan hoort harder en zachter te gaan dus....

Door nu gewoon totaal vriendelijk, we hebben continue contact met JVC hierover, even wat eigenaren te vragen wat hun ervaringen zijn hoop ik voor de klant gewoon die 2 weken van de repair tijd af te halen. Tel daarbij dat er soms helemaal geen Contact is. Maar je gewoon na 2-3 weken een unit terug krijgt met een notitie "geen klacht gevonden" en je snapt dat ik het even zeker wil weten :)

Dat we hieruit komen met de klant en JVC is geen eens een vraag. Ik wil het alleen voor alle partijen zo duidelijk mogelijk maken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

brtram

JVC heeft de unit niet zelf bekeken/beluisterd, maar weet wel dat het in de marge valt  :o
Met een plons valt het kluitje in het riet  :(

J.A.F._Doorhof

Hoho
JVC is 100% behulpzaam
Ze hebben gereageerd op een vraag van mij of dit normaal is. En ze hebben geantwoord dat dit kan gebeuren bij heldere beelden om warmte af te voeren.

Ze weten ook dat ik wat andere mensen vraag.
Als we het gaan hebben over meedenken en flexibel zijn dan is JVC dat 100%.

Dit is ook absoluut geen "we pakken JVC aan topic" het is alleen maar even ter verduidelijking dat ook hun weten dat het niet normaal is.

Dus aub geen vingers gaan wijzen als je niet eens de moeite neemt het door te lezen. Heb dit namelijk al eerder aangegeven.

JVC is niets mis mee en ze helpen perfect en denken ook mee. Krijg elke dag een mailtje hoe het ermee is. Dat zie ik andere zelden tot nooit doen.

Dus wel even in perspectief zien. Het is puur ter controle zodat ze sneller kunnen werken
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  8, 2020, 09:56:58
Ze hebben gereageerd op een vraag van mij of dit normaal is. En ze hebben geantwoord dat dit kan gebeuren bij heldere beelden om warmte af te voeren. 
Ik heb de echte mail niet gezien maar zoals je het nu verwoord als dat letterlijk is wat ze hebben geschreven dan zou je dit kunnen opvatten dat de unit bij HDR (helderdere beelden) in highlamp mode harder gaat blazen om extra warmte af te voeren.
Zover als ik weet (correct me if I am wrong) zit er in low of normal lamp mode nauwelijks dimming op de lamp (misschien 10%) dus wat zou dan de reden zijn dat een fanunit bij helderder beeld opeens harder zou gaan draaien ? Er wordt tenslotte nauwelijks meer warmte geproduceerd, alleen het iris gaat open.

Maar nogmaals ik heb het antwoord niet gelezen maar zou dit wel even heel eenduidig communiceren met JVC anders praten jullie naast elkaar heen.

J.A.F._Doorhof

Trust me.
Ik heb het goed verwoord naar ze
En het gaat vast goed komen ;)
Ook bij hdr mag hij niet te vaak variëren. Wel sneller gaan draaien maar niet elke minuut bv sneller en trager.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pameijer

Hoe is dit afgelopen?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Richard70…

Quote from: pameijer on July 16, 2020, 11:04:27
Hoe is dit afgelopen?
Als het goed is heb ik hem vandaag terug. Zodra hij terug op zijn plek staat laat ik het weten.
Wel mijn complimenten voor Frank en Annewiek , die zijn waarschijnlijk doodziek van me geworden  :D
Maar ze hebben er vanaf vrijdag iedere dag achteraan gezeten
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

J.A.F._Doorhof

Ach. Beetje geduld is soms moeilijk
Maar dat zijn we wel gewend hoor ;)
Zelfs midden in de nacht staan we klaar om je te troosten en gerust te stellen ;)

Het geeft niet ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"