Marantz SR7009 schakelt zich doorlopend aan/uit

Started by Rivak, July 6, 2020, 17:15:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivak

Sinds kort schakelt mijn versterker zich na verloop van tijd, constant uit en weer aan.
Dit gebeurt soms na een uur en dan weer 10 minuten.
Alle bekabeling nagelopen en de hdmi kabels verwijderd. Het ding blijft helaas raar doen, welke bron ik ook kies.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk


sion

Staat ECO Modus uit ?
Staat Network Control uit ?
Staat HDMI Control uit ? (ik denk dat dit een instelling is die je per input zou moeten nakijken)
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

fluissie

7009 is de beroerdste serie ooit gemaakt door Marantz....

Heb 3 verschillende 7009 kapot gehad  :devil:

Even een belletje naar audio service Elst zou ik zeggen
Die kunnen waarschijnlijk zo al zeggen wat t euvel is en of het de moeite is om te maken

Rivak

@sion, ik ga daar binnenkort even naar kijken, eco heeft iig wel altijd aangestaan.

@fluissie, als bovenstaande niet helpt, zal ik eens gaan bellen.

Beiden bedankt voor het meedenken iig.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk


efsix

 waarom zou de Eco modus juist aan of uit moeten staan?
Behalve om energie te besparen natuurlijk.

sion

Omdat de eco modus nogal onvoorspelbaar gedrag kan vertonen. En hij knijpt je performance af.
Dat geldt trouwens ook voor de weerstand-instelling van de speakers. Aangeraden wordt om die altijd op 8 Ohm te laten staan.

Er zitten triggers in die 'voelen' of er een signaal is en wat voor een signaal dat is en afhankelijk daarvan het vermogen regelen.
Zou zomaar een sensor fout in kunnen zitten die 'denkt' dat er geen signaal is, terwijl dat wel zo is.

Ik ben geen ingenieur ofzo, maar als ik een probleem heb met een apparaat dan ga ik eerst zoveel mogelijk dingen
uitsluiten, om vast te stellen dat het probleem daar niet aan ligt.

Maar als je niets gewijzigd hebt aan de instellingen (ook geen update hebt gedaan of zoiets) en hij heeft in het verleden altijd gewerkt,
dan zou een hardware storing wel meer voor de hand liggen.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Remco

Quote from: Rivak on July  6, 2020, 17:15:56
Sinds kort schakelt mijn versterker zich na verloop van tijd, constant uit en weer aan.
Dit gebeurt soms na een uur en dan weer 10 minuten.

Paar jaartjes terug een SR7008 gehad met een soortgelijk euvel. Dat is destijds bij Audio Service Elst gerepareerd en had dacht ik te maken met een sensor die de warmte ontwikkeling meet. 
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Rivak

Eco modus uitgeschakeld en hij heeft de hele morgen zonder problemen gespeeld.

Kan natuurlijk ook aan de temperatuur liggen, nu het wat koeler weer is met het oog op de warmtesensor.

We gaan het iig meemaken in de komende dagen of hij het blijft doen.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk


Cobraatje

Als het een warmteprobleem is, dan kunnen USB ventilatoren een goede oplossing zijn.
Ik moest bij mijn AV7704 altijd de kastdeur open zetten,  ruimte genoeg rondom en open achterzijde, tijdens warm weer om oververhitting tegen te gaan.

Ik heb AC Infinity ventilatoren gekocht, zeer stil en hebben genoeg aan de stroom van de versterker en schakelen mee aan/uit met de versterker.
Sinds dien geen problemen meer.

Rivak

De versterker staat in een open rek en tijdens het probleem voelde de versterker hooguit  lauw aan.
Als het dan een temperatuursprobleem is, zou het zoals boven genoemd een sensor probleem kunnen zijn.

Voor nu doet ie het iig, zij het met de ecomodus uitgeschakeld.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk


sion

Zou zelfs kunnen dat ie nu iets beter klinkt. Heb je ook de speakerconfiguratie juist ingesteld, zodat er geen eindversterkers onnodig aan het werken zijn? (BV Bi-amp UIT tenzij je speakers bi-amp aangesloten hebt).

Dit zou ook een oorzaak van 'teveel' warmte kunnen zijn. En de conversie op je videoboard zet je meestal ook het beste uit (dit genereert ook warmte).

Mijn sr8012 wordt met alle opties uit nog steeds behoorlijk warm, je kan er een ei op bakken zegmaar
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Rivak

Hmmm, zou het niet weten eigenlijk, zal er eind deze week, wanneer ik thuis ben, eens naar kijken.

Bedankt iig...

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk