denon poa 6600 12 volt trigger/ receiver heeft geen trigger.

Started by morca, August 7, 2014, 17:55:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Hallo heren

Ik heb geen trigger op me receiver ,maar wil er 2 denon,s POA 6600 op aansluiten.
maar heb 1 adapter erbij gevonden,maar die heeft 2 standen.
Plus midden /min buiten,maar kan een knopje omzetten dat dat andersom is.
Zonder adapter/12 v op de trigger schakelt de amp niet aan vermoed ik maar ruist alleen.

Kan iemand me vertellen of de POA 6600 de middelste als plus gebruikt.
Ze zijn ervoor gebruikt vermoed ik,maar ga hem er niet op de gok zo indrukken.

vr dank Marco


RPO

Lastig om een users manual te vinden op het web.
Normaal gesproken is het midden (de punt dus) de plus, dan maak je niet zo snel kortsluiting tegen de behuizing als je de stekker er in steekt.
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

morca

Idd normaal is de middelste de plus.
Maar die adapter die erbij zit staat die schakelaar andersom,en hij heeft ze daarvoor gebruikt......
Ben de 2e adapter nog zoek......maar dan haal ik er even 1.
Of ze kunnen beide op 1 adapter, dan haal ik een stekkertje en soldeer hem even erbij aan .

Ze staan nu ook nog op zolder ,wil vant weekend gaan testen,heb nu geen zin om ze te gaan sjouwen,.....bakbeesten  :)

ErikmdGH

In de brochure van de POA-6600 staat dat je de DAP-5500 voorversterker met een remote cable kan verbinden op deze versterker(s). Op de remote aansluiting van deze voorversterker staat 12 Volt aangesloten via een 10 K Ohm weerstandje om de stroom tot 1 mA te beperken. Je kan er dus wel 12 Volt op aansluiten, maar doe dat dan wel met een serie weerstandje, anders heb je grote kans dat je de remote schakeling in de POA-6600 opblaast. Op de middenpoot kan je dus +12 Volt zetten (met een 10 K weerstandje).

Om te testen of de POA-6600 remote werkt kan je een stekker (zonder spanning) in de DC INPUT (REMOTE ON-OFF) prikken terwijl je de versterker aan hebt staan, deze zal dan in de standby mode gaan.

Gr, Erik.   


ErikmdGH

Ruis komt ws van de balanced opamp, die zit aan de ingang van de versterker.

morca

Nog bedankt voor de tip kerel  :thumbs-up:
Ik had de vraag al eerder gesteld maar niemand wist het.

Nou bel ik een zaakje waar ik wel eens kom voor onderdelen,die man wist het ook.
In dit geval voor een weerstandje  ;)

Nogmaals dank voor de tip van het weestandje,nou kan ik eindelijk aan de gang  :music:

Word vervolgd......

ErikmdGH



ErikmdGH

Oef, dat is wel een heel lange tijd. Mijn versterkers heb ik ooit eens 4 jaar in de opslag gehad en daarna heb ik ze met de autotrafo langzaam opgestart vanwege mogelijke kortsluiting in de voedings condensatoren.
Die waren 450 Volt, misschien valt het mee met de Denon elco's, die zijn net onder de 100 Volt.
Toch even in de gaten houden.


ErikmdGH

Met of zonder trigger staat de volle spanning dan allang op de elco's. Niets aan de hand dus.
Klaar voor gebruik.

morca

Ik zie dat ik hier  de oplossing nooit gepost heb.
Je zet de amp aan.
Dan steek je de 12 volt adaptor  erin, en er weer uit.
KLIK...
Dan is de remote  in bypass.
En kan je ze gewoon aan en uit  zetten.

Toch maar even gepost,voor toekomstige antieke denon eigenaren  ;D