JVC X7900

Started by home@the movies, July 6, 2020, 17:00:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Voor wie nog een X7900 op het verlanglijstje heeft staan is het moment nu aangebroken om de knoop door te hakken.
Onderstaand bericht heb ik ook even gepost in een topic waar er wat tegenstrijdige berichten te lezen waren ivm beschikbaarheid en productie.

Wol je dus nog een fenomenaal goede projector voor een schappelijke prijs, niet twijfelen en nu toeslaan, op is op. ;) ;D

Na contact met JVC (zowel Europa als Azië) kan ik met 200% zekerheid zeggen dat er

1)Al even geen X7900 nieuw meer geproduceerd worden
2)Dat er op datum van vorige week nog slechts 4 stuks beschikbaar waren voor heel Europa in de centrale stock van JVC.

Toeval wil dat zowel wij als Frank van deze 4 stuks er vorige week elk één hebben verkocht, resterende stock waren dus nog 2 toestellen.
Deze 2 hebben wij ondertussen besteld en dat waren effectief de allerlaatste X7900's die in Europa beschikbaar zijn.
Het kan uiteraard dat er hier of daar nog een dealer is die zelf nog toestellen op voorraad heeft, echter op is nu dus echt wel op.
Waar het gerucht vandaan komt dat ze nu nog steeds nieuw worden geproduceerd weet ik niet maar dat is dus 200% zeker niet meer het geval.

vik

#1
Sorry Werner hier wil ik toch even op reageren (recht zetten) want anders lijkt het net of het ergens uit de lucht is komen vallen en dat ik zomaar loop te roep-toeteren   :music:

Er is wel degelijk medegedeeld dat de productie door gaat, maar wel in hele beperkte oplages (zij lijn). De reden is dat in Duitsland de X7900 na de aankondiging EOL (End-of-life) de verkoop gewoon door ging. Hier in NL waren ze daar niet blij mee.

Zoals eerder aangekondigd en vanwege de hogere productie kosten is de retail prijs eerst verhoogd naar €4999,-.
Dit werd niet goed ontvangen (begrijpelijk) en heb ik door gekoppeld. Het gevolg daarvan is dat de retail advies verlaagd werd naar de oorspronkelijke €3999,- maar hebben beiden partijen (dealers & JVC) wat water bij de wijn moeten doen om de klant toch een mooi aanbod te kunnen doen. En als het goed is heb jij heel goed kunnen zien dat de marge toch wat is bij gesteld in ons nadeel (dealers)  ;)

Dit topic heb ik gelijk door gezet naar mijn vertegenwoordiger en die gaat gelijk even polsen hoe dat nu precies in elkaar steekt bij Mr. Miyagi. Er lijkt wat verwarring te zijn ontstaan op dit moment.


Quote from: home@the movies on July  6, 2020, 17:00:39
Voor wie nog een X7900 op het verlanglijstje heeft staan is het moment nu aangebroken om de knoop door te hakken.
Onderstaand bericht heb ik ook even gepost in een topic waar er wat tegenstrijdige berichten te lezen waren ivm beschikbaarheid en productie.

Wol je dus nog een fenomenaal goede projector voor een schappelijke prijs, niet twijfelen en nu toeslaan, op is op. ;) ;D

Na contact met JVC (zowel Europa als Azië) kan ik met 200% zekerheid zeggen dat er

1)Al even geen X7900 nieuw meer geproduceerd worden
2)Dat er op datum van vorige week nog slechts 4 stuks beschikbaar waren voor heel Europa in de centrale stock van JVC.

Toeval wil dat zowel wij als Frank van deze 4 stuks er vorige week elk één hebben verkocht, resterende stock waren dus nog 2 toestellen.
Deze 2 hebben wij ondertussen besteld en dat waren effectief de allerlaatste X7900's die in Europa beschikbaar zijn.
Het kan uiteraard dat er hier of daar nog een dealer is die zelf nog toestellen op voorraad heeft, echter op is nu dus echt wel op.
Waar het gerucht vandaan komt dat ze nu nog steeds nieuw worden geproduceerd weet ik niet maar dat is dus 200% zeker niet meer het geval.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Als aanvulling op de verwarring, eind van de maand komt de x7900 gewoon weer binnen. ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

pameijer

Quote from: vik on July  7, 2020, 17:34:10
Als aanvulling op de verwarring, eind van de maand komt de x7900 gewoon weer binnen. ;)
Komt ie "gewoon" binnen of komt er een plukje binnen?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

sandervg

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

eddy135

Is deze er ook in 't wit?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Kjelt

Quote from: pameijer on July  7, 2020, 18:34:11
Komt ie "gewoon" binnen of komt er een plukje binnen?
Het is in ieder geval geen hollandse nieuwe

J.A.F._Doorhof

Zover wij weten komen in augustus inderdaad weer gewoon x7900s

Of het er veel zijn geen idee.
Maar laten we even wachten op het officiële bericht.
En anders zal er wel wat anders in dat gat komen. JVC zal dat terecht niet open laten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

Nee helaas. Wit wordt niet meer geproduceerd enkel zwart.


Quote from: eddy135 on July  7, 2020, 23:05:27
Is deze er ook in 't wit?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RonG

Kost zo'n 7900? kriebelt toch wel om mijn 9300 misschien eens in te ruilen.

J.A.F._Doorhof

Gewoon een van de sponsoren even mailen krijg je vaak snel een offerte.
Online posten van prijzen is vaak niet handig.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

denoontje

Quote from: vik on July  8, 2020, 10:25:25
Nee helaas. Wit wordt niet meer geproduceerd enkel zwart.



wrappen of spuiten dan maar ;-)

reza

Quote from: denoontje on July  8, 2020, 16:20:48
wrappen of spuiten dan maar ;-)

Ik vind wit mooier eigenlijk..
Ook in een batcave.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

ppeter

Quote from: RonG on July  8, 2020, 14:26:09
Kost zo'n 7900? kriebelt toch wel om mijn 9300 misschien eens in te ruilen.
Bij mij kriebelt het ook! (voor een N5) 😑

Met onze Plasma tv ging het wat gelijk op, maar sinds we een nieuwe Oled tv hebben met geweldig beeld, mis ik een beetje de pop in het beeld van de Epson. Of is er ondertussen een 2de calibratie nodig, Werner?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

eddy135

Quote from: reza on July  8, 2020, 17:08:13
Ik vind wit mooier eigenlijk..
Ook in een batcave.
Ja, en vooral in de huiskamer...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

home@the movies

Ok, even een opvolging van het verhaal, ik heb eve gewacht omdat ik mij niet weer het risico wou lopen om met verkeerde info te komen.

Om een heel, maar dan ook heel erg lang verhaal iets korter te maken. Er is nu een kleine oorlog aan de gang tussen een paar mensen bij JVC omdat ze compleet foutieve info aan ons hebben doorgespeeld.
Er werd ons een paar weken geleden zowel door JVC in belgie als door een Japanse sales tot 3 keer toe in alle mogelijke bewoordingen bevestigd dat de X7900's niet meer verkrijgbaar waren en ook niet meer werden gefabriceerd.
Aangezien er tegenstrijdige berichten waren op verschillende fora ben ik tot vervelens toe dus beginnen bellen en mailen, tot op een punt waarop ik zelfs te horen kreeg dat ik bepaalde mensen binnen JVC blijkbaar niet wou geloven.
Wel dat was dus duidelijk een beetje terecht want de info was, zoals jullie al konden lezen, dus niet correct en de X7900 is dus nog steeds verkrijgbaar.

Wij (ik) heb dus een stuk van mijn geloofwaardigheid verloren omdat ik met de volle confirmatie van JVC een bericht heb gepost dat niet correct was, dat is iets waar ik echt niet blij mee ben.
Zeker omdat het leek alsof ik met die 2 post van "laatste stuks in Europa" nog even snel wat geld in het laatje wou brengen, dat was dus totaal niet de bedoeling.
Ik wou gewoon geen risico lopen wetende dat deze toestellen erg gewild zijn en met de (foute info) dat het de laatste waren niet laten schieten.
Bij deze dus de rechtzetting, dit zal me geen 2de keer overkomen.

Gr
Werner

J.A.F._Doorhof

Daarom zijn we allemaal actief zodat we elkaar kunnen helpen met info.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

Trouwens de X7900 komt bij ons, los van de standaard calibraties, ook steeds met 3 Arvy custom HDR curves. Toch niet onbelangrijk om een perfect op maat gemaakte HDR beleving te krijgen.

PascalP

Welke curves zijn dat Werner? Ik ken er maar 2? 1200 en 4000 Nits?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

home@the movies

Quote from: PascalP on July 16, 2020, 20:22:10
Welke curves zijn dat Werner? Ik ken er maar 2? 1200 en 4000 Nits?

Je kan er 3 in de JVC laden, welke dat zijn is persoonlijk de keuze van de koper, in de Arvey tool pas je zelf de hard clip aan op de plaats waar je dat wil. Dus dat kan 1000 zijn 1200 maar ook 500 of 800 of eender welke helderheid die voor jou situatie beter uitkomt, net zoals je in madVR of andere tone mapping de target gaat ingeven.

PascalP

duidelijk, heb zelf tot nu toe alleen de 'kant en klare' curves van Javs in JGD formaat gebruikt, dit zijn dan de 2 die ik ken :)
Het stukje zelf aanpassen met de tool ben ik nog niet ingedoken, maar van wat ik ervan gelezen heb kan je er ontzettend veel mee, top dat je dit ook voor een klant meeneemt in een calibratie  :clapping:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

De Arve curve was er als eerste. Daarom is deze misschien minder bekend.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"