Iemand ervaring met AudFree Tidal Music Converter?

Started by Yoda!, July 4, 2020, 20:25:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Yoda!

Binnenkort stopt mijn abo bij Tidal en ga ik verder met Qobuz. Maar zul je net zien dat er een bepaald album is dat ik zooo graag wil kunnen blijven afspelen, maar niet bij Qobuz in de catalogus zit (Birdcage van Sophia Pfister) en ook niet op CD te krijgen is. Nu zag ik dat er een Windows programma is waarmee je een Tidal album als FLAC kunt downloaden, namelijk AudFree Tidal Music Converter. Helaas geen freeware. Heeft iemand hier ervaring mee? (Als in: dat het dan nog steeds lekker klinkt). Want dan gooi ik er (naast dat ik haar album al dubbel op vinyl heb via direct sale van haar zelf, dus ik heb mijn royalties wel betaald dacht ik zo) nog eens $35 tegenaan.

Bas Akkerman

Ik ken Tidal alleen van naam, maar kan je het album in Tidal niet kopen? In Qobuz kan dat wel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Raphie

Quote from: Yoda! on July  4, 2020, 20:25:47
Binnenkort stopt mijn abo bij Tidal en ga ik verder met Qobuz. Maar zul je net zien dat er een bepaald album is dat ik zooo graag wil kunnen blijven afspelen, maar niet bij Qobuz in de catalogus zit (Birdcage van Sophia Pfister) en ook niet op CD te krijgen is. Nu zag ik dat er een Windows programma is waarmee je een Tidal album als FLAC kunt downloaden, namelijk AudFree Tidal Music Converter. Helaas geen freeware. Heeft iemand hier ervaring mee? (Als in: dat het dan nog steeds lekker klinkt). Want dan gooi ik er (naast dat ik haar album al dubbel op vinyl heb via direct sale van haar zelf, dus ik heb mijn royalties wel betaald dacht ik zo) nog eens $35 tegenaan.
kan je haar album niet gewoon ergens als download kopen? Lijkt me goedkoper dan dat programma
JBL PRX Power!

Tabcam

Quote from: Yoda! on July  4, 2020, 20:25:47
Binnenkort stopt mijn abo bij Tidal en ga ik verder met Qobuz. Maar zul je net zien dat er een bepaald album is dat ik zooo graag wil kunnen blijven afspelen, maar niet bij Qobuz in de catalogus zit (Birdcage van Sophia Pfister) en ook niet op CD te krijgen is. Nu zag ik dat er een Windows programma is waarmee je een Tidal album als FLAC kunt downloaden, namelijk AudFree Tidal Music Converter. Helaas geen freeware. Heeft iemand hier ervaring mee? (Als in: dat het dan nog steeds lekker klinkt). Want dan gooi ik er (naast dat ik haar album al dubbel op vinyl heb via direct sale van haar zelf, dus ik heb mijn royalties wel betaald dacht ik zo) nog eens $35 tegenaan.
Waarom maak je dan geen 24bit FLAC opname van de vinylversie. Is hoogstwaarschijnlijk nog beter ook.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Stef

Interessante Tool, kan ik gelijk afstappen van de Tidal App voor offline content op mijn DAP.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

AudioEnZo

Met even Audfree voor Tidal geprobeerd, werkt wel lekker. In de trail maximaal 1 minuut per nummer.
Je kunt tot max 24bit 96khz Flac opslaan. Wel eerst even kijken welke kwaliteit ze aanbieden, in het Tidal programma is dat niet goed te zien. In Roon wel dus dat gebruik ik daarvoor. Het heeft niet zoveel zin om een 16bits 44,1khz gesampled album als 24bits 96khz op te slaan, r komt geen kwaliteit bij ;)

Yoda!

Quote from: Bas Akkerman on July  5, 2020, 09:05:57
Ik ken Tidal alleen van naam, maar kan je het album in Tidal niet kopen? In Qobuz kan dat wel.
Quote from: Raphie on July  5, 2020, 09:30:21
kan je haar album niet gewoon ergens als download kopen? Lijkt me goedkoper dan dat programma
Op Tidal zie ik niet waar je een album als download kunt kopen en op de bekende andere sites ook niet, behalve op Amazon als MP3...

Quote from: TabCam on July  5, 2020, 11:47:09
Waarom maak je dan geen 24bit FLAC opname van de vinylversie. Is hoogstwaarschijnlijk nog beter ook.
;D Dan draai ik 'm wel gewoon op de LP12.

Maar inmiddels opgelost: staat nu ook in 't aanbod van Qobuz  :headbanging:

sandervg

ff heel erg off topic: waarom overstap van Tidal naar Qobuz?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Geertidow

Ja, als je goed kijkt op dit forum kan je Tidal ook voor heel weinig geld er naast houden!
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Yoda!

Quote from: sandervg on August 28, 2020, 18:38:28
ff heel erg off topic: waarom overstap van Tidal naar Qobuz?
Omdat mijn Linn DS geen MQA ondersteunt maar wel tot "native" 24bit/192khz. Tidal doet alleen MQA boven 16/44.1, terwijl er op Qobuz best veel 24/88 is te beluisteren.