Versterking ontkoppelen/isoleren of juist koppelen

Started by kappa9, July 4, 2020, 17:10:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kappa9

Dag allemaal,

Hoe zit het met het ontkoppelen, koppelen of isoleren van versterking/bron, heeft dit zin en zo ja hoe pak je dit dan aan?

Ik heb als bron een mac mini welke middels een gustard U12 usb/spdif converter naar een metrum acoustics NOS mini dac octave gaat welke weer naar een primare pre 30 loopt welke ik als voorversterker gebruik icm. een musical fidelity A5.5 (als eindbak te gebruiken dmv. een HT passthrough optie).

Als audio/tv meubel heb ik een goedkoop ikea meubel.

Ik vraag me af of er überthaupt een positief (of negatief) effect ervaren kan worden of dat dit pure psychoakoestiek is.

Graag hoor ik hierover jullie meningen?

Btw. ik hoop dat ik met deze vraag in het juiste gedeelte zit?


Vriendelijke groet Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Als de Metrum DAC een usb ingang heeft zou ik dat eerst gaan gebruiken.
Ook heeft volgens mij de Mac mini een Spdif uitgang.

Rob

chansig

Ja en als regen na zonneschijn komt dan zou ik het eerst laten donderen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

toetertje

tsja, je kunt het inderdaad op 2 manieren lezen.
Ik denk dat het ikea meubel in dit verhaal de clue is.  ;D

kappa9

Quote from: toetertje on July  4, 2020, 17:38:02
tsja, je kunt het inderdaad op 2 manieren lezen.
Ik denk dat het ikea meubel in dit verhaal de clue is.  ;D

Dat IKEA meubel moet er eigenlijn toch maar eens uit. begint een beetje door te zakken en dat kan mijn OCD niet aan.
Quote from: Rob_Dingen on July  4, 2020, 17:33:19
Als de Metrum DAC een usb ingang heeft zou ik dat eerst gaan gebruiken.
Ook heeft volgens mij de Mac mini een Spdif uitgang.

Rob
Nee heeft die niet vandaar dat ik destijds ook die usb/spdif converter heb gekocht. Soms denk ik er wel eens aan om een andere DAC te proberen met USB maar zou niet weten waar ik naar moet kijken. Misschien de octave mk2, die heeft namelijk wel weer een USB aansluiting

Quote from: chansig on July  4, 2020, 17:19:52
Ik zeg: Nee..ga je niet horen.

Gr. Hans

Ik denk t eerlijk gezegd ook niet Hans. Misschien onder een platenspeler dat t wel iets kan doen maar die heb ik toch niet.


Groet Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Ik had ooit een glazen audio meubel met daarop een Atoll versterker. Daaronder quadrispire voetjes geplaatst en dat was hoorbaar.

Dat kan natuurlijk meer oorzaken hebben gehad, de trafo trilden de voetjes van de versterker niet goed etc.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

denoontje

#7
Ik had glazen aldekamp rack voor mijn primares. Berkenhouten plank eronder was hoorbaar en beter.

Mijn linns staan gewoon in een lack meubel vd ikea[emoji51]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk