Remote control camera incl beeld ?

Started by Kjelt, June 30, 2020, 09:41:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Vraagje van een kennis van me die graag in de natuur fotografeert en door geuren , lichaamsgeluiden etc zijn camera nu volledig op afstand wil kunnen bedienen.

Functies die de camera liefst via wifi moet hebben zijn:
- Beeld (dus wat komt er op de foto)
- Afdrukken
- Zoom
- Foto overdracht
- External powersupply aansluiting voor grote 24 uurs accu
- Geluidsonderdrukking (geen klik bij afdrukken of piepjes etc)

Remote controlled statief is niet nodig , heeft ie al geloof ik.

Roept u maar is er zoiets of zijn er bedrijven die bestaande cameras ombouwen ?

J.A.F._Doorhof

Wij importeren tethertools en heb de volgende opties

Case air.
Erg klein en werkt perfect op laptops en tablets

Air direct
Gebruik ik zelf ook en is een wat professionelere oplossing met groter bereik en kan ook als "virtual USB" dus je kan gewoon Lightroom, capture one, smart shooter etc gebruiken.

Simpel als het met USB werkt werkt het met de air direct.

Je kan hem gewoon met ons contact laten opnemen als je ons de omzet gunt. Anders kan hij hem bij nagenoeg elke fotozaak kopen. (we leveren aan bijna alle fotowinkels maar het is natuurlijk leuker rechtstreeks;) )
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Bedankt, ik zal het hem doorgeven  :thumbs-up:

Kjelt

Nog even voor alle duidelijkheid want ik zie enkele filmpjes op YT maar daar houdt de fotograaf de camera gewoon vast.
Het gaat er dus niet om, om de fotos na het schieten meteen te kunnen bekijken en editen zoals in de studio handig is, maar het gaat er vooral om, om de camera remote te kunnen bedienen, dus zoomen, focussen, diafragma belichting en dus continu previews (mag low res zijn, liefst instelbaar) te zien of het onderwerp in beeld is. Oftewel het is een remote robotcamera, kan dat met die air direct ook, of zijn er slechts enkele cameras die dit ondersteunen en zo ja wil je er enkele noemen?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eddy135

Voor Canon en Nikon kun je ook een Camranger gebruiken...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

J.A.F._Doorhof

Voordeel van de tethertools is ruimere support. En een stuk meer snelheid met bv liveview wat voor hem belangrijk is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"