Rythmik subwoofers

Gestart door tmt, juli 1, 2020, 10:25:11

Vorige topic - Volgende topic

tmt

wegens interesse van enkele members om een Rythmik subwoofer te kopen, en het feit dat ze geimporteerd moeten worden uit USA, deze powerbuy voorstel om de kosten te drukken.
Ik heb Rythmik al gecontacteerd ivm kortingen en shipping cost om 1 subwoofer te versturen, de enige concrete kortingen die ze konden geven zonder de effectieve aantallen en modellen te weten, zijn de "standaard" kortingen voor dual subs.

standaard korting multi-sub:
LVX12 , FVX15: $50
E15HP: $60

shipping cost voor 1 sub:
E15HP : $204
FVX15 : $295.

Ik schat dat het kantelpunt ligt bij 50kg want de E15 is 47kg (102lbs) en de FVX15 is 55kg (120lbs).

Het eerste doel is om met een concreet voorstel naar Rythmik te gaan zodat ze een grotere korting kunnen geven en ook de shipping kosten kunnen berekenen op het totaal volume en gewicht (en mogelijks wat afknijpen van de gedeclareerde waarde  ;))

Ik woon in Belgie, ik weet niet welk land het voordeligst is om een bestelling naartoe te sturen.
Een voorbeeld voor Belgie (volgens http://www.invoercalculator.be/):
E15: $1273+ $204 (wisselkoerst 0.906) -> 1338,75€. invoerrechten 4.2%, BTW 21%, inklaringskosten 10€ -> 1697,92€.
Ik hoop dat deze berekening klopt.
Als iemand dezelfde berekening eens kan doen voor Nederland weten we of er een verschil op zit.
Ik heb een bestelwagen, dus verdeling kan wel bekeken worden.

Dus stel maar voor welk model je in gedachte hebt

update 03/07:
we zitten in totaal aan 5 of 6 subs met een totale MSRP waarde tussen $6.600 en $8.000. $10.000 zou een mooie target zijn om naar Rythmik te stappen  ;)
update 09/07:
8 subs met MSRP  $11.700, mits bestelling eind 2020
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

Malignant

Voor zover ik kan zien zitten er geen invoerrechten op, enkel BTW bij invoer.
Dit op basis van de goederen code van een luidspreker bij Import ( 8518 21 00 00 voor een enkele woofer en 8518 22 00 00 voor een dual ).
Indien anders geclassificeerd op basis van de versterker kom ik ook nog steeds op 0% invoerrechten uit.
( sorry als het te technisch word, is mijn werk :) )
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

tmt

Citaat van: Malignant op juli  2, 2020, 07:34:29
Voor zover ik kan zien zitten er geen invoerrechten op, enkel BTW bij invoer.
Dit op basis van de goederen code van een luidspreker bij Import ( 8518 21 00 00 voor een enkele woofer en 8518 22 00 00 voor een dual ).
Indien anders geclassificeerd op basis van de versterker kom ik ook nog steeds op 0% invoerrechten uit.
( sorry als het te technisch word, is mijn werk :) )

Ik had dat ook eens opgezocht op die TARIC site en kwam ook uit op 0%, maar ik dacht, dat kan niet, ik zal wel iets mis gedaan hebben :) Ben je daar zeker van?
Dat zou een 80€ schelen volgens mijn berekening.

raindog

Hier concrete interesse in één F15HP-SE of twee E15's.

De F15HP maken ze niet meer en volgens de Rythmik website hebben ze slechts nog een paar SE modellen (piano gloss) over en die zijn relatief duur. Wanneer ze een dikke korting zouden willen geven op één van die laatste F15HP-SE's dan zou dat alsnog interessant kunnen zijn. Anders is het voor mij aantrekkelijker om voor twee E15's te gaan in matzwart en mijn eigen F15HP-SE op marktplaats te zetten. Maar ook dan moet de prijs natuurlijk wel aantrekkelijk zijn, dan mogen de twee E15's samen niet veel duurder worden dan ca. €3000,- anders wordt het mij te gortig.

Edit: voorkeur gaat inmiddels uit naar voor twee E15's.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

ttzak

Citaat van: tmt op juli  2, 2020, 15:19:40
Ik had dat ook eens opgezocht op die TARIC site en kwam ook uit op 0%, maar ik dacht, dat kan niet, ik zal wel iets mis gedaan hebben :) Ben je daar zeker van?
Dat zou een 80€ schelen volgens mijn berekening.
Zelf ook niet zeker, maar idd volgens TARIC is het 0%, net als op FODF (voor BE)

Ook interesse in 2 stuks, maar ik twijfel nog tussen E15 of FVX15.

tmt

Citaat van: ttzak op juli  2, 2020, 19:46:13

Ik twijfel tussen dezelfde. Voor 1 sub maakt de hogere shipping cost de prijs bijna gelijk, met een multi-aankoop kan dat verschil misschien  groter worden...

tmt

Citaat van: raindog op juli  2, 2020, 17:02:27
Hier concrete interesse in één F15HP-SE of twee E15's.

De F15HP maken ze niet meer en volgens de Rythmik website hebben ze slechts nog een paar SE modellen (piano gloss) over en die zijn relatief duur. Wanneer ze een dikke korting zouden willen geven op één van die laatste F15HP-SE's dan zou dat alsnog interessant kunnen zijn. Anders is het voor mij aantrekkelijker om voor twee E15's te gaan in matzwart en mijn eigen F15HP-SE op marktplaats te zetten. Maar ook dan moet de prijs natuurlijk wel aantrekkelijk zijn, dan mogen de twee E15's samen niet veel duurder worden dan ca. €3000,- anders wordt het mij te gortig.
Dus indien goede korting een F15HP-SE. Jou huidige is ook piano gloss?
Hoeveel wil je er max aan geven? 1500€?
Voor mij is dat een no-go, ik vrees dat het grote oppervlak van een glossy sub teveel reflexies gaat geven van mijn projectiescherm.

Cobraatje

Citaat van: tmt op juli  1, 2020, 10:25:11
wegens interesse van enkele members om een Rythmik subwoofer te kopen, en het feit dat ze geimporteerd moeten worden uit USA, deze powerbuy voorstel om de kosten te drukken.
Ik heb Rythmik al gecontacteerd ivm kortingen en shipping cost om 1 subwoofer te versturen, de enige concrete kortingen die ze konden geven zonder de effectieve aantallen en modellen te weten, zijn de "standaard" kortingen voor dual subs.

standaard korting multi-sub:
LVX12 , FVX15: $50
E15HP: $60

shipping cost voor 1 sub:
E15HP : $204
FVX15 : $295.

Ik schat dat het kantelpunt ligt bij 50kg want de E15 is 47kg (102lbs) en de FVX15 is 55kg (120lbs).

Het eerste doel is om met een concreet voorstel naar Rythmik te gaan zodat ze een grotere korting kunnen geven en ook de shipping kosten kunnen berekenen op het totaal volume en gewicht (en mogelijks wat afknijpen van de gedeclareerde waarde  ;))

Ik woon in Belgie, ik weet niet welk land het voordeligst is om een bestelling naartoe te sturen.
Een voorbeeld voor Belgie (volgens http://www.invoercalculator.be/):
E15: $1273+ $204 (wisselkoerst 0.906) -> 1338,75€. invoerrechten 4.2%, BTW 21%, inklaringskosten 10€ -> 1697,92€.
Ik hoop dat deze berekening klopt.
Als iemand dezelfde berekening eens kan doen voor Nederland weten we of er een verschil op zit.
Ik heb een bestelwagen, dus verdeling kan wel bekeken worden.

Dus stel maar voor welk model je in gedachte hebt

Zelfde kosten voor NL.

Als op een pallet verzenden niet veel goedkoper is, kun je ook via een betaallink van Rythmik iedereen apart laten betalen en naar ieders huisadres laten verzenden.

Citaat van: ttzak op juli  2, 2020, 19:46:13
Zelf ook niet zeker, maar idd volgens TARIC is het 0%, net als op FODF (voor BE)

Tarief is niet 0%, meen dat de 4,2% die in de openingspost staat klopt.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

Musk

Eventueel wel interesse in 1 E15HP2 gloss white, maar dat is onder voorbehoud wat de effectieve korting zou zijn. De bedoeling was eigenlijk om volgend jaar pas eentje aan te schaffen.

raindog

Citaat van: tmt op juli  3, 2020, 01:25:33
Dus indien goede korting een F15HP-SE. Jou huidige is ook piano gloss?
Hoeveel wil je er max aan geven? 1500€?
Voor mij is dat een no-go, ik vrees dat het grote oppervlak van een glossy sub teveel reflexies gaat geven van mijn projectiescherm.

Ja mijn huidige is ook gloss maar alle speakers/subwoofers staan hier uit het zicht geplaatst achter een akoestisch projectiescherm of akoestisch transparante wandpanelen. Qua kleur zou ik dus het liefst de goedkoopste optie nemen maar een F15HP in matzwart is niet meer leverbaar helaas.
Voordeel van de E15 zou nog zijn dat deze iets kleiner is, dan past het net iets makkelijker achter mijn panelen.

Als ik voor max. €1500,- een F15HP zou kunnen krijgen zou dat mijn voorkeur hebben. Lukt dat niet maar kan ik voor rond de €3000,- wel twee E15's bestellen dan vind ik dat ook prima.

Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

RvD

Raindog als je moet overstappen op twee nieuwe subs neem dan meteen de FV15HP, zeker omdat je ze in een HT gebruikt. Maak je voor muziek geen zorgen met de damping op high speelt deze net zo strak voor muziek als een gesloten variant, alleen de kast is een stuk dieper maar wel weer iets smaller.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

raindog

Citaat van: RvD op juli  3, 2020, 18:51:26
Raindog als je moet overstappen op twee nieuwe subs neem dan meteen de FV15HP, zeker omdat je ze in een HT gebruikt. Maak je voor muziek geen zorgen met de damping op high speelt deze net zo strak voor muziek als een gesloten variant, alleen de kast is een stuk dieper maar wel weer iets smaller.

Die kast van een FV is voor mij te diep, maar daarnaast heb ik ook echt wel een voorkeur voor gesloten subs. Snelheid en nuance zijn voor mij nu eenmaal belangrijker dan pure output, ook in een HT-opstelling. Eerlijk gezegd ben ik al erg in mijn nopjes met mijn ene F15HP, zowel qua diepgang als qua output. Een dual sub opstelling is hier vooral bedoeld om een betere verdeling te krijgen van het laag in mijn ruimte, met name rond het crossover gebied.

RvD

Je hebt mijn oude sub op dit moment  :) daar had ik er toen ook twee van. Daarna heb ik zelf nog Dual FV15HP gehad er is nihil verschil in geluid zolang je maar high damping filter gebruikt. Maar het formaat is te groot dus valt het toch af anders had ik je aan kunnen bevelen om bijvoorbeeld bij een ander forumlid ook ergens in Brabant naar een dual FV15HP opstelling eens te gaan luisteren voor een vergelijk.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

raindog

Citaat van: RvD op juli  4, 2020, 00:35:53
Je hebt mijn oude sub op dit moment  :)
Yep, zelf bij je opgehaald destijds en nog steeds erg blij mee. Achteraf zelfs spijt dat ik ze niet allebei gekocht heb  ;D

Gesloten versus open subs zal natuurlijk altijd een discussiepunt blijven. Ik denk dat in veel luisterruimtes de akoestiek zo problematisch is voor laagfrequenties dat men het verschil in strakheid/snelheid er nauwelijks kan horen, dan valt vooral de extra output en 'oomph' van een gesloten sub op.

holco

Maar met een gesloten sub kan je wel veel meer tweaken dmv DSP, heb je een laag probleem in het baspoort bereik ga je daar weinig tegen doen.
My Showcase

Eversolo T8 / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP  / Hypex Nilai-500 mono's voor het laag / Purifi voor het mid en hoog / Daudio C1 (diy+) speakers / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / Stager Silver Solids XLR kabel /Sommer Cable Albedo Mk.II  XLR kabels / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

ttzak

Blijkbaar toch niet echt veel interesse tot nu toe :confused:

tmt

Citaat van: ttzak op juli  5, 2020, 15:00:58
Blijkbaar toch niet echt veel interesse tot nu toe :confused:

5 of 6 subs lijkt me toch al ok om aan te vragen, ik ben ook nog iemand op een ander forum tegengekomen die ook op zoek is naar een Rythmik. Ik heb hem gecontacteerd en wacht op zijn reply.

raindog

Inmiddels heb ik de voorkeur voor twee E15's in de HP2 uitvoering in de kleur matzwart.

pameijer

Als jullie nou tot eind van het jaar wachten dan heb ik de compensatie voor de waardedaling nav de aardbevingen binnen  ::) Dan wellicht een tweede E15HP en pianolak zwart er bij!
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Contour

Haha, en dan die subs de muren verder laten kraken en dan weer geld erbij voor een extra sub!

pameijer

Citaat van: Contour op juli  7, 2020, 17:32:06
Haha, en dan die subs de muren verder laten kraken en dan weer geld erbij voor een extra sub!
Jij snapt het!  :pompom:
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

tmt

Citaat van: pameijer op juli  7, 2020, 12:36:22
Als jullie nou tot eind van het jaar wachten dan heb ik de compensatie voor de waardedaling nav de aardbevingen binnen  ::) Dan wellicht een tweede E15HP en pianolak zwart er bij!

Jammer. eind van het jaar, is dat effectief december? ik weet niet of de anderen zo lang kunnen wachten... moest je nu zeggen eind van de zomer...  ;)
Hoe ongeduldig is iedereen?

We zitten nu aan 6 subs met een waarde van $8600 (en 284kg)

mijkie

Citaat van: Musk op juli  3, 2020, 12:48:39
Eventueel wel interesse in 1 E15HP2 gloss white, maar dat is onder voorbehoud wat de effectieve korting zou zijn. De bedoeling was eigenlijk om volgend jaar pas eentje aan te schaffen.

+ 1, zelfde type en kleur  ;D, wilde t volgend jaar doen maar, als de prijs goed is, is t niet anders  ;D
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

Lucky.L

Citaat van: pameijer op juli  7, 2020, 12:36:22
Lekker je sub's laten knallen en dan zeggen dat die scheuren in de muren door die aardbevingen komen. :D
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

ttzak

Citaat van: tmt op juli  8, 2020, 10:50:33
Jammer. eind van het jaar, is dat effectief december? ik weet niet of de anderen zo lang kunnen wachten... moest je nu zeggen eind van de zomer...  ;)
Hoe ongeduldig is iedereen?
Bij mij geen haast. Ik ging net als mijkie ook nog wachten tot volgend jaar voor nieuwe subs, maar als de buy nu doorgaat.. :)