The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

denoontje


Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Jean Sibelius

Ondertussen is het alweer bijna een jaar geleden dat er wat gepost is in dit topic. Krijg daarom nog wel eens de vraag of ik nog met de hobby bezig ben... :popcorn:

Jazeker! Geen nieuws is goed nieuws in dit geval. :pompom: Nog steeds volop aan het genieten van de set-up en op dit moment heb ik eerlijk gezegd geen behoefte om dingen te veranderen en/of te upgraden. De verhouding film kijken versus muziek luisteren is ondertussen wel anders, schat momenteel zo'n 50:50 (zal deels door de NX9 komen) ;) .
 
Verder relatief weinig uitgaven gedaan aan de hobby afgezien van veel content (met name 4K Blu-rays en downloads via Qobuz), recentelijk nieuwe sets buizen besteld voor in de VAC's (die versterkers staan hier ook alweer bijna 4 jaar te pruttelen) en nog wat leuke 'add-ons' aan het Domotica systeem.

Geen plannen... wensen? Misschien, maar op dit moment zijn we druk bezig met het huis en het verduurzamen daarvan (voordeel: dat levert geld op in plaats van dat het alleen maar geld kost). In de tussentijd lees ik lekker mee op het forum!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Kjelt

Quote from: Jean Sibelius on March  2, 2023, 16:28:47op dit moment zijn we druk bezig met het huis en het verduurzamen daarvan (voordeel: dat levert geld op in plaats van dat het alleen maar geld kost). 
Het kost je nu geld en hoopt dit de komende jaren met besparingen op de kosten terug te verdienen  ;)

denoontje

Ik zeg speciale audiofiele zonnepanelen Jan.
 :clapping:  :clapping:

Mooi dat je destijds toch de stap naar video upgrade hebt gedaan.
Je hebt gewoon een fantastische ruimte en set. :headbanging:  :headbanging:

diceman

Quote from: Jean Sibelius on March  2, 2023, 16:28:47Ondertussen is het alweer bijna een jaar geleden dat er wat gepost is in dit topic. Krijg daarom nog wel eens de vraag of ik nog met de hobby bezig ben... :popcorn:

Jazeker! Geen nieuws is goed nieuws in dit geval. :pompom: Nog steeds volop aan het genieten van de set-up en op dit moment heb ik eerlijk gezegd geen behoefte om dingen te veranderen en/of te upgraden. De verhouding film kijken versus muziek luisteren is ondertussen wel anders, schat momenteel zo'n 50:50 (zal deels door de NX9 komen) ;) .
 
Verder relatief weinig uitgaven gedaan aan de hobby afgezien van veel content (met name 4K Blu-rays en downloads via Qobuz), recentelijk nieuwe sets buizen besteld voor in de VAC's (die versterkers staan hier ook alweer bijna 4 jaar te pruttelen) en nog wat leuke 'add-ons' aan het Domotica systeem.

Geen plannen... wensen? Misschien, maar op dit moment zijn we druk bezig met het huis en het verduurzamen daarvan (voordeel: dat levert geld op in plaats van dat het alleen maar geld kost). In de tussentijd lees ik lekker mee op het forum!

Groeten, Jan


Ja soms kom je op het "punt" aan dat je geniet en eonbewust merkt dat wat je heb geeft wat je zocht. Zijn er geen wensen, is dit het eindpunt, nee vaak niet maar ook verandert heel langzaam je voorkeur voor of muziek of film. Aan de hand huiervan acteer je. En koop je iets wat nodig is daar je het mist. lees nu 50/50 wellicht dat de huidige set voor 98% uit gekristaliseerd is. En wat voor set  8). Zak achterover/ onderuit in je luisterruimte eventueel met een goede glas whisky en enjoy.

Jean Sibelius

Quote from: Kjelt on March  2, 2023, 17:29:49Het kost je nu geld en hoopt dit de komende jaren met besparingen op de kosten terug te verdienen  ;)

Ik ga er uiteraard wel vanuit dat we de gedane uitgaven (snel) terugverdienen, maar dat hangt natuurlijk ook mede af van wat de energieprijzen doen en of er nog wijzigingen komen in bv. de salderingsregeling.

Ondertussen dekken we ons eigen (jaarlijks) stroomverbruik ruimschoots af en is ons gas verbruik met ruim 65% gedaald ten opzichte van vorig jaar (en daarin is zelfs nog wel wat extra winst te behalen) :).


Quote from: denoontje on March  2, 2023, 21:15:41Ik zeg speciale audiofiele zonnepanelen Jan.
 :clapping:  :clapping:

Check! 8) Die speciale 'audiofiele' zonnepanelen zijn gerealiseerd door geen zonnepanelen te hebben op de fase waarop de audioset is aangesloten. Heb bewust twee 1-fase omvormers met op ieder een eigen groep zonnepanelen. In de praktijk zit ik meestal 's avonds in de ruimte, dus of het iets uit maakt... (ach, het voelde goed om het zo te doen) :colgate:.

Quote from: denoontje on March  2, 2023, 21:15:41Mooi dat je destijds toch de stap naar video upgrade hebt gedaan.
Je hebt gewoon een fantastische ruimte en set. :headbanging:  :headbanging:

Dankjewel! Ja, beeld is wel stukken opgeknapt sinds jij hier bent geweest :). De balans tussen beeld en geluid kon ook echt niet meer, nu voelt het weer prima.

Quote from: diceman on March  3, 2023, 13:00:02Ja soms kom je op het "punt" aan dat je geniet en eonbewust merkt dat wat je heb geeft wat je zocht. Zijn er geen wensen, is dit het eindpunt, nee vaak niet maar ook verandert heel langzaam je voorkeur voor of muziek of film. Aan de hand huiervan acteer je. En koop je iets wat nodig is daar je het mist. lees nu 50/50 wellicht dat de huidige set voor 98% uit gekristaliseerd is. En wat voor set  8). Zak achterover/ onderuit in je luisterruimte eventueel met een goede glas whisky en enjoy.

Inderdaad... en kan het beter? Dat ligt eraan wat je zoekt en welke mogelijkheden je hebt (qua ruimte, financiën, ...). Toen ik in 2008 met dit project begon was meteen duidelijk dat er compromissen gesloten moesten worden en die zijn toen allemaal ten gunste van stereo genomen. Ga je puur voor film, dan zijn er andere (en betere!) keuzes voor dat doel te maken.

Maar uiteindelijk draait het toch om de content. Een slechte film wordt niet geweldig omdat je een prima geluid en dito beeld hebt. Hetzelfde geldt voor muziek... muziek die je niet aanspreekt wordt wel wat interessanter met prima geluid, maar daar houdt het voor mij ook echt wel op.

Gelukkig leven we in een tijd dat er content aan overvloed is en soms is het ook gewoon leuk om 'alles uit de kast' te kunnen halen met referentie beeld, geluid en muziek. Maar ik kan ook nog steeds enorm genieten van muziek die niet voldoet aan alle 'kwaliteitseisen'. Gewoon lekker genieten van wat je (wel) hebt en tevreden zijn.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

buckler

Wat zijn je wensen dan nog Jan?
En ik bedoel dan in terms of upgrade...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Jean Sibelius

Quote from: buckler on March  3, 2023, 20:34:00Wat zijn je wensen dan nog Jan?
En ik bedoel dan in terms of upgrade...

Hoi Martin. Op dit moment helemaal geen wensen... ben erg tevreden met de huidige set-up. Qua dromen... mocht het ooit financieel haalbaar zijn, dan wil ik nog wel een Confidence Palace bouwen :colgate:. Een bijgebouw met daarin twee dedicated ruimtes, eentje voor muziek/concerten en eentje voor films. Heb al bedacht hoe ik dat vorm zou geven, nu nog het geld en de locatie om het te realiseren ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

Quote from: Jean Sibelius on March  4, 2023, 08:22:10Hoi Martin. Op dit moment helemaal geen wensen... ben erg tevreden met de huidige set-up. Qua dromen... mocht het ooit financieel haalbaar zijn, dan wil ik nog wel een Confidence Palace bouwen :colgate:. Een bijgebouw met daarin twee dedicated ruimtes, eentje voor muziek/concerten en eentje voor films. Heb al bedacht hoe ik dat vorm zou geven, nu nog het geld en de locatie om het te realiseren ;)
Stapelen..op de cm gewoon extra vetdieping...maar ja die buren zullen dat wel niet leuk vinden.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

buckler

Quote from: Jean Sibelius on March  4, 2023, 08:22:10Hoi Martin. Op dit moment helemaal geen wensen... ben erg tevreden met de huidige set-up. Qua dromen... mocht het ooit financieel haalbaar zijn, dan wil ik nog wel een Confidence Palace bouwen :colgate:. Een bijgebouw met daarin twee dedicated ruimtes, eentje voor muziek/concerten en eentje voor films. Heb al bedacht hoe ik dat vorm zou geven, nu nog het geld en de locatie om het te realiseren ;)

Dat klinkt wel heel gaaf Jan.
Ik snap dat je daar over droomt ja  :worship:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Jean Sibelius

Quote from: denoontje on March  4, 2023, 08:24:45Stapelen..op de cm gewoon extra vetdieping...maar ja die buren zullen dat wel niet leuk vinden.

De hoogte van het bijgebouw is nu (al) maximaal [4.5m], dus stapelen is geen optie. En inderdaad de achterburen zullen het ook niet prettig vinden. Die kijken straks al tegen een enorme woontoren aan (wil je niet aan de andere kant ook niet ingesloten zitten omdat je achterbuurman een vage hobby heeft.

Quote from: blue-eyes on March  4, 2023, 08:25:54Of de grond in!

En dan op een slechte dag (zoals vandaag) een paar m3 regenwater naar binnen krijgen... nee, ik heb al teveel horror verhalen gehoord van kelders die onder water zijn gelopen.

Als ik hier zou blijven wonen en zoiets zou willen realiseren, dan is de enige 'reeële' optie om mijn buurman uit te kopen. Verhuur ik het huis en zijn tuin voeg ik dan samen met die van mij. In dat deel van de tuin kan dan makkelijk nog een tweede (HT-)ruimte geplaatst worden :colgate:.

Maar als ik kijk naar de optimale layout voor 'Palace' dan zou ik toch het liefst weer vanaf 0 beginnen. Mhhhmmmm, nee laat maar ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Ondertussen is het alweer bijna 1 jaar rustig in dit topic ::).

Ik wilde perse in dit topic een reactie plaatsen want dit is mijn 5000-ste post op het HT-forum sinds ik me heb aangemeld :pompom:

Lid sinds Augustus 2004, dus reken maar uit hoeveel posts per dag ;). Zit nog regelmatig in de Mansion. Qua tijdsbesteding in de Mansion is concerten kijken/luisteren momenteel wel de 'hotspot' met regelmatig een zwaai naar links mbt muziek luisteren of naar rechts qua film kijken. Het blijft allemaal hartstikke leuk en ben nog steeds super tevreden met de opstelling. Blijf gewoon meelezen in de verschillende topics op het forum en wie weet gaat het op een gegeven moment weer kriebelen.

Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Marco66

Mooi jubileum Jan, lekker blijven genieten en meelezen id!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

htandre

HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

donaldk

We horen het wel weer bij de upgrade naar een videowall 8).

denoontje

Top man..je mag ook niet echt klagen met die mansion  :pompom:  :pompom:  Feli met het jubileum!