21/9 Electrisch scherm

Started by Richard70…, June 30, 2020, 13:01:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

Quote from: reza on July  3, 2020, 12:22:05
Bij een kalibratie verlies je bijna altijd licht?
Je bedoeld dat je dan je kalibratie ongedaan moet maken en je brightness omhoog moet doen?

Een ALR scherm wordt 9 van de 10 x niet aangeraden in een bioscoop ( batcave ) kan uiteraard wel, alles kan, je kan ook op een grijs of wit laken projecteren..
Ik kan enkel maar zeggen dat het Alr scherm echt wow was tov het met wit doek, ruimte was 100% zwart van (vloer, muren, plafond)
En met kalibireren bedoel ik afstemmen op het Alr doek je gaat daar niet op projecteren met dezelfde settings die je gebruikt op een wit doek

J.A.F._Doorhof

In een batcave zou ik toch 1.0-1.4 adviseren
Nadeel van veel specialiteit schermen is inkijkhoek en hotspots. Zelfs de BD heeft dat iets.

daarnaast moet je vaak opletten op de methode van plaatsen. BD moet namelijk voor optimaal via het plafond aangestuurd worden.

Persoonlijk vind ik het het niet waard in een goed verduisterde ruimte.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Richard70…

Maar gaat het in mijn situatie een enorm verschil zijn tov mijn kingpin scherm?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

J.A.F._Doorhof

Als de kingpin helemaal strak hangt zijn dat geen verkeerde schermen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Richard70…

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  3, 2020, 15:27:38
Als de kingpin helemaal strak hangt zijn dat geen verkeerde schermen.

We gaan het eerst morgen maar eens bekijken. En mocht het gewoon goed zijn, wacht ik misschien beter iets langer en dan voor een Electrisch masking scherm gaan
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Richard70…

Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

vik

In een donkere ht of bios ruimte gewoon een neutraal mat wit doek (referentie) is het advies.

Een ALR doek is bedoelt als "tool" voor in een ruimte die niet volledig verduisterd kan worden of last heeft van strooi licht. In ALR zijn er ook zeker behoorlijke verschillen in kwaliteit.

De Adeo waar ik op doel heeft een gain van 0.9, een grote kijkhoek van 150 graden en geen vervelende hot spotting of gain verschillen. (donkere plekken in beeld)

Quote from: darkrunner on July  3, 2020, 11:38:26
Uiteraard omdat bijna iedereen nog vastzit aan het standaard wit (waar op zich niks mis mee is)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Over welk scherm heb jij het dan? Daar ben ik heel erg nieuwsgierig naar.

Quote from: darkrunner on July  3, 2020, 13:07:50
Ik kan enkel maar zeggen dat het Alr scherm echt wow was tov het met wit doek, ruimte was 100% zwart van (vloer, muren, plafond)
En met kalibireren bedoel ik afstemmen op het Alr doek je gaat daar niet op projecteren met dezelfde settings die je gebruikt op een wit doek
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike