Aanpassing volume receiver niet zichtbaar op TV

Started by kasper1985, June 12, 2020, 10:47:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kasper1985

Hoop dat dit de goede plek is.

Ik ben een paar maanden geleden overgestapt naar een LG OLED 4K TV. Fantastisch beeld maar ik heb alleen 1 gek dingetje.

Ik heb ook een Marantz NR1606 en voorheen als ik het volume aanpaste met de AB van de Marantz dan verscheen dit keurig op de TV (Een Sony 1080p). Sinds de nieuwe tv is dit niet langer het geval.

Heb al in de instellingen zitten speuren maar kan niks vinden wat hier een duidelijke oorzaak van kan zijn.

Heeft dit misschien te maken met 4k en is dit "normaal"?
LG OLED C9 -Marantz NR1606- Marantz Pm7003 - Monitor audio BX5 - Nvidia shield - PS4 - PS3 - PS2 - Intel NUC gen8 Plex

MechanicalAnimal

#1
Ik mis even of je nu wel daadwerkelijk het volume kunt aanpassen of dat dat ook niet werkt.

als dat het geval is moet je even kijken of je je HDMI wel in de HDMI ARC aansluiting heb zitten.



SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

denoontje

Quote from: MechanicalAnimal on June 12, 2020, 10:53:31
Ik mis even of je nu wel daadwerkelijk het volume kunt aanpassen of dat dat ook niet werkt.

als dat het geval is moet je even kijken of je je HDMI wel in de HDMI ARC aansluiting heb zitten.





+1
En check of arc ook geactiveerd is in de apparaten.

Dirk

staat je on screen display in de marantz nog aan?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

kasper1985

Dank voor alle supersnelle reacties!

Het volume aanpassen gaat prima. Alleen de receiver staat net boven grond niveau in een kastje dus soms is het display moeilijk te zien. Ik was gewend aan volume aanpassen--->aanpassing verschijnt op TV scherm.

Ik zal ARC eens nakijken. Volgens mij ondersteund the NR1606 geen eARC en de LG wel. Kan het daarmee te maken hebben?

Alle kabels zijn gloednieuw en geupdate dus ik krijg gewoon de volle resolutie bij films etc.

Ik heb 1 kabel lopen van de marantz naar de TV. Alle bronnen (nvidia shield en PS4/PS2/PS3) zijn aangesloten op de Marantz en die is dus doorgeef luik als het ware.
LG OLED C9 -Marantz NR1606- Marantz Pm7003 - Monitor audio BX5 - Nvidia shield - PS4 - PS3 - PS2 - Intel NUC gen8 Plex

Dirk

het ligt 100% zeker niet aan kabels, dan had je nl. ook geen beeld...en dat heb je wel, enke het OSD ontbreekt als ik je uitleg goed interpreteer.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

kasper1985

OSD! Ik wist dat er een juiste term voor was.

Inderdaad de OSD van de receiver verschijnt niet op de LG. Overigens kan ik ook alleen de setup menu's van de marantz openen als ie op bepaalde bronnen staat en bij andere niet. Maar dat is niet zo storend want zo vaak zit ik niet in de setup menu's
LG OLED C9 -Marantz NR1606- Marantz Pm7003 - Monitor audio BX5 - Nvidia shield - PS4 - PS3 - PS2 - Intel NUC gen8 Plex

pameijer

Het klopt dat het met Dolby Vision niet kan, dat staat Dolby niet toe. Heb je het altijd of alleen met DV?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

paulkokkie

De instelling van de monitor uitgang even nakijken.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Mokumer45

Ik heb het ook heel vreemd met de volume instelling. Als ik bij het kijken naar de TV het volume verander via mijn Logitech A.B., zie ik geen display in de TV, maar op mijn AV zie ik de verandering wel. Gebruik ik een van mijn andere A.B.'s, dan wordt het wel in mijn TV getoond evenals op mijn AV. Maar het wordt nog vreemder, de getallen lopen niet synchroon. Als ik op nul begin, zie je het getal op de TV sneller groter worden dan op de AV. Zou natuurlijk kunnen, dat de schalen niet hetzelfde zijn, maar dat ga ik echt niet controleren. Boven de 50 op mijn AV is het geluid al snoeihard en voor zover ik weet, loop de schaal op de AV van 0 tot 100. Bij de TV heb ik geen idee, maar staat het volume van audio-out bij het uitsturen naar de AV op vast. Gelukkig van dit alles geen enkele last, stel het volume gewoon af op mijn behoefte van dat ogenblik.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

kasper1985

Net nog even de instellingen nagelopen. OSD staat gewoon op always on. Als ik in het setup menu zit zie ik gewoon volume OSD.
Dolby vision lijkt er niet mee te maken te hebben. Als de shield op sleep staat en ik kijk dus naar een "no signal" scherm dan krijg ik de volume aanpassing ook niet te zien.

In LG kan ik verder weinig nuttigs aanpassen. "Simplink" is hun implementatie van HDMI cec en staat aan.

Op de marantz staat ARC op on maar is het grijs.

Wat heeft ARC trouwens met het OSD te maken?
Voor de goede orde: ik gebruik de apps op de LG niet. In feite is het gewoon een 4K monitor. Er zit geen CI+ module in. Ik doe alles via de Shield en consoles. Tv kijk ik via de canal digitaal app.
LG OLED C9 -Marantz NR1606- Marantz Pm7003 - Monitor audio BX5 - Nvidia shield - PS4 - PS3 - PS2 - Intel NUC gen8 Plex

pameijer

ARC heeft er idd niks mee te maken. Je moet ergens kijken bij I/P Scaler of zoiets, die moet aan staan. Kan ook Video Conversion zijn. Ff proberen.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

kasper1985

Soort van opgelost. In die zin dat ik met wat testen nu wel de OSD zie.
Maar het werkt alleen als ik zowel Marantz als bron (shield) geforceerd op 1080p zet. Zodra 4k aan staat is osd niet meer zichtbaar. Behoorlijk gaar. Heb een logitech universele AB mey mooit IR verleng kabeltjes. Wilde de receiver achter een deurtje kwijt. Dat is dus best onhandig zonder volume instelling te zien. En om alleen 1080p te kijken op een 4k scherm alleen maar voor osd is ook zoiets.

Iemand enig idee of dit in toekomstige modellen wel is opgelost. Afgaande op het internet en de vele topics hierover is dit bij zowel Marantz als Denon een issue.
LG OLED C9 -Marantz NR1606- Marantz Pm7003 - Monitor audio BX5 - Nvidia shield - PS4 - PS3 - PS2 - Intel NUC gen8 Plex