Partytent

Started by LS2, June 27, 2020, 23:40:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

anton


LS2

Quote from: PascalP on June 30, 2020, 11:45:28
Anders een meet & greet in de partytent houden  :headbanging:
Wil ook wel komen, lekker in de buurt, leuk om mee te denken en anderzijds ook benieuwd naar de boerderij gezien wij ook af en toe voor zoiets aan het kijken zijn in regio Venray ;)
Zag een fantastische boerderij te koop staan in Merselo met legio ht mogelijkheden en een prachtige ligging aan de 'Beek 2'
Maar je bent altijd welkom. Kunnen we via pm/whatsapp regelen.
En Anton moet inderdaad nog een keer koffie terug komen halen haha  ;)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

skyfox

Wat een gave oplossing om toch lekker van start te gaan met een eigen HT! Slim, praktisch en niet duur. Lekker genieten dus, zodra de tv prettig is ingesteld.

Voor wat betreft je vraag om je HT inpandig of in het vrijstaande gebouw te bouwen, dat is heel persoonlijk. Ook is het denk ik een beetje afhankelijk van hoe ver je wilt gaan in bijvoorbeeld akoestiek, geluidsisolatie en luchtverversing. Jean Sibelius heeft zijn luisterruimte in een apart gebouw, de loop van zijn huis naar het aparte gebouw is (deels) overdekt, als ik mij goed herinner, met een soort dakje van doorzichtig materiaal.
Als je inpandig gaat bouwen dan is het misschien lastiger om geluid niet door te laten lekken naar andere ruimtes en is ook luchtverversing misschien een ding. Aan de andere kant: ik heb mijn HT naast de slaapkamers van de kinderen en wanneer ze slapen dan draai ik gewoon op oorlogssterkte, zonder dat ze er last van hebben. Geluid lekt wel door, maar doordat het allemaal beton en ytong blokken zijn en de deur goed afdicht wordt de lekkage enorm teruggedrongen. Dan is het aan je huisgenoten hoeveel overlast dit echt veroorzaakt.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Quote from: LS2 on June 30, 2020, 12:06:57
Zag een fantastische boerderij te koop staan in Merselo met legio ht mogelijkheden en een prachtige ligging aan de 'Beek 2'
Maar je bent altijd welkom. Kunnen we via pm/whatsapp regelen.
En Anton moet inderdaad nog een keer koffie terug komen halen haha  ;)

Toevallig liet mijn vrouw me die vanochtend nog zien ja :P
Waren ook al wezen kijken bij de Hiept 3 in Venray, maar na een gesprek met 2 architecten terug getrokken ivm de geschatte renovatiekosten voor het geheel...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

LS2

Quote from: PascalP on June 30, 2020, 12:26:47
Toevallig liet mijn vrouw me die vanochtend nog zien ja :P
Waren ook al wezen kijken bij de Hiept 3 in Venray, maar na een gesprek met 2 architecten terug getrokken ivm de geschatte renovatiekosten voor het geheel...
ohhhhhh heeft die te koop gestaan? Is de duurste plek van Venray. Nergens woon je zo mooi en zo dicht bij het centrum. En dan al die grond erbij  :inlove: Maar wel kostbaar als je het netjes wil krijgen. En ik weet niet wat de plannen zijn voor dat gebied verder. Ze bouwen maar raak..

Quote from: skyfox on June 30, 2020, 12:18:17
Wat een gave oplossing om toch lekker van start te gaan met een eigen HT! Slim, praktisch en niet duur. Lekker genieten dus, zodra de tv prettig is ingesteld.

Voor wat betreft je vraag om je HT inpandig of in het vrijstaande gebouw te bouwen, dat is heel persoonlijk. Ook is het denk ik een beetje afhankelijk van hoe ver je wilt gaan in bijvoorbeeld akoestiek, geluidsisolatie en luchtverversing. Jean Sibelius heeft zijn luisterruimte in een apart gebouw, de loop van zijn huis naar het aparte gebouw is (deels) overdekt, als ik mij goed herinner, met een soort dakje van doorzichtig materiaal.
Als je inpandig gaat bouwen dan is het misschien lastiger om geluid niet door te laten lekken naar andere ruimtes en is ook luchtverversing misschien een ding. Aan de andere kant: ik heb mijn HT naast de slaapkamers van de kinderen en wanneer ze slapen dan draai ik gewoon op oorlogssterkte, zonder dat ze er last van hebben. Geluid lekt wel door, maar doordat het allemaal beton en ytong blokken zijn en de deur goed afdicht wordt de lekkage enorm teruggedrongen. Dan is het aan je huisgenoten hoeveel overlast dit echt veroorzaakt.
Thx. Vooralsnog bevalt het wel dat het vrij van het huis ligt. Maar inpandig lukt ook wel om het zonder veel ingrepen stil te krijgen. Nu heb ik wat extra tijd om er over na te denken.
Fijn dat jij jouw ruimte zo goed geluiddicht hebt gekregen en complimenten over wat je daar hebt gecreëerd. Heeft denk ik veel mensen geïnspireerd  :thumbs-up:
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

Martijnst1990

Heb Hiept 3 even opgezocht uit nieuwsgierigheid, maar daar moet je onderhand nog eens de aanschafprijs in steken om het allemaal woonbaar te krijgen  :o Als het af is, is het wel een mega mooie woning natuurlijk  O0
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

PascalP

Quote from: Martijn90 on June 30, 2020, 13:25:07
Heb Hiept 3 even opgezocht uit nieuwsgierigheid, maar daar moet je onderhand nog eens de aanschafprijs in steken om het allemaal woonbaar te krijgen  :o Als het af is, is het wel een mega mooie woning natuurlijk  O0

Dat dus, en de rest...
Niet echt haalbaar + vrouw die hoogzwanger is is ook niet echt handig met de timing voor een dergelijk project ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

LS2

Quote from: PascalP on June 30, 2020, 13:35:49
Dat dus, en de rest...
Niet echt haalbaar + vrouw die hoogzwanger is is ook niet echt handig met de timing voor een dergelijk project ;)
Mwoah, wij hebben dit huis gekocht toen mijn vrouw zwanger was. Als ze zwanger is vindt ze alles goed  :laugh: Dat is heel fijn!
We hebben toen direct de bovenverdieping wat opgeknapt en die was "klaar" toen ze beviel. Daarna inderdaad even anderhalf jaar in een achterstallig huis gewoond voordat we het beneden gingen verbouwen. Tsja, het moet wel een beetje je ding zijn zo'n oude boerderij. Je hebt altijd werk en het wordt nooit zo comfortabel als een nieuw huis. Maar ik wil niet anders meer. De ruimte en de vrijheid die je hier hebt maken heel veel goed  :inlove:
We hebben het er nog wel een keer over binnenkort..
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

MLCinema

Bij mij snapt ook nooit iemand er iets van. Andere standaarden. Vragen ze om advies, geef ik mijn mening kopen ze nog Sonos. Vraag dan niks.

Maar meedenken is sowieso gaaf. In een ruimte zie je al snel de mogelijkheden. Leuke opzet nu met de tent en bekende subwoofers. Zijn indrukwekkende beestjes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

yes doen we LS2!
Ga je topic niet verder vervuilen over onze boerderij wensen, hebben het er binnenkort wel over :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

VlisChris

#35
Quote from: PascalP on June 30, 2020, 11:45:28
Anders een meet & greet in de partytent houden  :headbanging:

Het voordeel aan deze M&G is dat die overal plaats kan vinden.
Je hebt alleen ruimte voor een partytent nodig, en een stroompunt :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

angelo41

Quote from: VlisChris on July  2, 2020, 06:03:51
Het voordeel aan deze M&G is dat die overal plaats kan vinden.
Je hebt alleen ruimte voor een partytent nodig, en een stroompunt :D
en een verhuiswagen[emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


PascalP

En hoe staat het ervoor bij de Partytent HT?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

SV..S

Gesloten na overtreden coronawet na een bruiloft :D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Markless

Gaaf dit, heel herkenbaar ook. Je wil alles (te) goed doen, budget is altijd een issue en ondertussen blijf je ergens helemaal aan het begin steken.
Mooie tijdelijke oplossing zo.

Denk alleen aan de vochtigheid in de schuur. Ik ben 3 jaar geleden ook naar een boerderij verhuisd, met een grote stal als garage.
Precies wat ik nodig had, dacht ik, maar na 2 jaar zijn de eerste roest verschijnselen zichtbaar op gereedschappen (die in lades liggen) en het chroom van de motor wordt er ook niet mooier van.
De 'oude' LCD TV die ik daar had opgehangen heeft ook de geest gegeven.