Partytent

Started by LS2, June 27, 2020, 23:40:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LS2

Dit is mijn favoriete gedeelte van het forum. Privé home theaters. Geweldig om te zien hoe anderen invulling geven aan hun hobby. Iedereen op zijn eigen manier en met zijn eigen middelen, vaardigheden, creativiteit, kennis en ervaring en wat allemaal nog meer.
Ik ben er zo van onder de indruk geraakt dat ik voor mezelf enorme verwachtingen heb geschapen over hoe het er bij mij uit zou moeten komen te zien.

We hebben een aantal jaar geleden een oude langgevelboerderij gekocht met enorm veel ruimte en vele mogelijkheden om ergens een prachtige plek voor het luisteren naar muziek en beleven van films/series te maken. Maar dan moest het wel goed worden. En dan krijg je tips over ideale ratios en vanaf het begin de akoestiek goed meepakken. Of een bedrijf in te schakelen dat meedenkt.
Dat laatste is waarschijnlijk het meest verstandig maar ook erg kostbaar. Tenminste, om het dan ook echt goed te doen. Dus ik besloot veel te lezen en van daaruit zelf een plan te maken. Eerst vaststellen wat ik wil. Dan de goede ruimte kiezen. Die leefbaar te maken. Want ja, veel ruimtes hier, maar allemaal echt veel werk om klaar te maken. Bijvoorbeeld stalruimtes die goed geïsoleerd dienen te worden, waar nog een fatsoenlijke vloer gemaakt moet worden. Een normale deur. Verwarming. Plafond, sommige ruimtes ook een nieuw dak. Elektra. In ieder geval echt kostbaar. En zou dan wel lukken wat ik voor ogen had? De weg kwam steeds voller met beren. Ook omdat andere dingen meer prioriteit hadden. Een gezin met jonge kinderen. Verbouwing van het woongedeelte (weg geld...), een nieuwe baan met opleiding.

Maar inmiddels had ik in de afgelopen jaren wel een flinke verzameling aan 2e hands en nieuwe apparatuur gekocht die in de garage in dozen stonden te wachten. En ik merkte dat ik steeds meer ging lezen en wilde kopen om het gemis aan een eigen ruimte te compenseren.

En vorige week was ik er helemaal klaar mee! En heb ik besloten om in onze garage (8x12x6m) een partytent neer te gaan zetten en daar voorlopig gewoon basic te gaan starten. Kijken of het me bevalt. Wat ik mis en wat er anders moet. En van daaruit verder groeien.

Dus vandaag was het zover. De garage helemaal anders ingedeeld. Jezus wat een boel spullen kan iemand verzamelen. Ik had nog 12 jaar oude ongebruikte vloerbedekking op rol liggen die ik in de hoek van de garage koud op het beton gelegd heb. Daar de partytent op. Een recent gekochte 5.1 XTZ set neergezet. 3 15" subs erbij. Wat akoestische zaken. Bankje. Plasma tv. Yamaha receiver en DVD speler. En het begint ergens op te lijken...

Hieronder alvast een paar foto's hoe het er nu uit ziet. De dag ging te snel. Ik zal af en toe mijn vorderingen laten zien en deze 1e post bijwerken.





]

Wat je hier overigens precies allemaal ziet zijn:

2x Klipsch R-115SW, een Dayton Audio RSS390-HO4 in 90 liter behuizing met Hypex DS4.0 en een XTZ 99W12.16 met een 500w ICE versterker

Fronts: XTZ 99.38 MK1
Center en surrounds: XTZ 99.25 MK1

Receiver: Yamaha DSP-Z7
SACD/DVD-speler: Yamaha S2700

Tv: Pioneer PDP-LX5090h

Akoestiek: waveweaver qrd-diffusers en velours doeken

Er komt nog een mini dsp bij te staan, een Sony blu-ray speler die ook dienst gaat doen als streamer en enkele absorptiepanelen
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

anton

200 % zeker dat je hier ongelofelijk van gaat genieten !!  :headbanging:

VlisChris

De fuck :D

Meest creatieve ht in eeuwen durf ik wel te zeggen :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LS2

#3
Startpost aangevuld met beschrijving spullen.

Quote from: anton on June 28, 2020, 00:38:53
200 % zeker dat je hier ongelofelijk van gaat genieten !!  :headbanging:
;D Ik hoop het...

Quote from: VlisChris on June 28, 2020, 00:44:25
De fuck :D

Meest creatieve ht in eeuwen durf ik wel te zeggen :D
:angel: dank je..
Het is in ieder geval goedkoper en sneller te realiseren zo  ;)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

PascalP

Haha, gaaf dit, lekker genieten alvast tot je een echte dedicated ruimte in de woning hebt.  :popcorn:

Klinkt als een flink bouw/klus project wat je voor je hebt, ben benieuwd wat het gaat worden als het af is.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

blue-eyes

Uitgangspunt box in a box genomen, dat kan niet mis gaan :D


Gaaf creatief gedaan, fun!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey


fluissie

Fantastisch dit  :worship:, geniet ervan  :popcorn:

Harry HT

Leuk dit [emoji41]

Misschien kun je de bank opzij schuiven en je motor daar neerzetten. De film Easy Rider opzetten en lekker genieten vanaf de motor [emoji41][emoji3]

Gegroet,

Harry

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

LS2

Haha, leuke reacties. Dank je wel!

Het zou wel een uitkomst zijn als het box-in-box principe op deze manier uitgevoerd kan worden ja  :D

Ik ben heel benieuwd wat de invloed van de wandjes en van de hele ruimte van de garage op het geluidsbeeld gaat doen. Maar zoals gezegd, ik ben al lang blij dat er in ieder geval weer geluid geproduceerd gaat worden en ik ook even met niemand rekening hoef te houden. Vandaag andere dingen op de planning maar ik hoop desondanks vanavond te kunnen openen  :popcorn:

Quote from: Harry HT on June 28, 2020, 10:02:45
Leuk dit [emoji41]

Misschien kun je de bank opzij schuiven en je motor daar neerzetten. De film Easy Rider opzetten en lekker genieten vanaf de motor [emoji41][emoji3]

Gegroet,

Harry

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk


^^  :laugh:
Ik heb er serieus wel over gedacht om de motor in de tent erbij te zetten. Maar er is echt geen ruimte voor.  ;) Nu staat ie voor het raam  :tounge: (de LS2 heb ik overigens niet meer... Nu wel nog een Eliminator en een ZZR600)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

Ralf67

Kan deze ook mee op vakantie ?

Geweldige idee met die tent in de garage   :D

pameijer

Niks meer aan veranderen!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

Dit is toch geniaal!! :pompom:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Tabcam

#14
Geweldig, dit is veruit de snelste bouw die ik ooit heb gezien :worship:. Geniet ervan :pompom:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jahtari

Mooi idee voor op de camping.  :worship:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

LS2

Quote from: jahtari on June 28, 2020, 17:08:46
Mooi idee voor op de camping.  :worship:
Ze zien me inderdaad al aankomen deze zomer op de camping. Hoeveel Ampère heeft zo'n aansluiting ook alweer?  :colgate:
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

sprins

Quote from: LS2 on June 28, 2020, 19:46:46
Ze zien me inderdaad al aankomen deze zomer op de camping. Hoeveel Ampère heeft zo'n aansluiting ook alweer?  :colgate:

Hiermee kan je uit de voeten
AV7705 + Bose Panaray/Controlspace 7.1.4

LS2

#18
Hahaha, altijd handig!

Ik heb gisteravond voor het eerst proefgedraaid en heb echt zitten genieten. Nog even zonder minidsp en zonder de dempingspanelen, dus ook alleen de 2 R-115SW 's aangesloten maar het klonk veelbelovend.
De XTZ 99.38's spelen fantastisch! De qrd diffusers doen hun werk ook heel erg goed en ik wilde een film gaan uitzoeken maar begon even snel met Spotify. Gewoon ff luisteren maar dat ff werd heel lang. Het is zo'n andere ervari g dan ik gewend ben. Er zijn nog veel puntjes van aandacht. En soms hoor ik dingen waarvan ik niet weet of dat nou aan een slechte opname ligt of aan plaatsing of aan Akoestiek. Maar dat boeide gisteren niet. Het was gewoon gaaf!
Top 3 van de avond van verrassende nummers:
Sweet nothing - Calvin Harris (perfect passend bij de partytent)
Forgot about Dre - Dr Dre
21 seconds - 50 cents
Maar 75% van de nummers klonk beter dan ik ooit bij mezelf gehoord had. En er kan echt nog veel verbeterd worden.

Daarna wel nog even beeldmateriaal bekeken. Alleen even snel Netflix. Maar dat viel echt heel erg tegen. Wat een frotbeeld, heel veel trillingen bij Kleur overgangen, bewegend beeld is heel vervelend om naar te kijken en de tv maakt een heel irritant snerpend geluid. Dat is nog geen succes. Mijn 65" LG van €599 doet Netflix een stuk beter. Deze week even kijken wat blu ray doet. En kijken of de tv zichzelf kan kalibreren (pioneer PDP-LX5090h)

Zondag met wat vrienden F1 kijken. Dan moet het wel goed zijn!

Bedankt iedereen nogmaals voor de leuke reacties. Ik ben vooralsnog heel erg blij dat ik dit zo gemaakt heb..  :pompom:
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

Martijnst1990

Super gaaf dit zeg!  :clapping:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

SV..S

ziet er top uit!

lekker genieten, en als je na een tijdje het gevoel heb dat het beter kan krijg je misschien wel de motivatie om er een muurtje omheen te bouwen ;D
plafondje erin enz ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

LS2

#21
Quote from: SV..S on June 29, 2020, 19:52:29
ziet er top uit!

lekker genieten, en als je na een tijdje het gevoel heb dat het beter kan krijg je misschien wel de motivatie om er een muurtje omheen te bouwen ;D
plafondje erin enz ;)
Dit is zeker een mooie manier om te kijken hoe de garage bevalt als plek. De garage is vrijstaand, de overige opties zijn ruimtes in de boerderij zelf. Ik weet niet wat het meeste overlast geeft. Gisteren was het boven in de slaapkamer goed te horen met het slaapkamerraam in de ventilatiestand. Het is best mogelijk dat de andere ruimtes minder overlast geven.
En is het te doen om steeds via buiten naar je eigen hok te lopen of is het fijner inpandig? En zo zijn er nog wat overwegingen die ik zo gemakkelijk kan uittesten....
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

SV..S

ik lees nu pas dat je het in je garage gedaan hebt.
ik droom al jaren van zo'n woning waar ik verschillende kamers over zou hebben voor de hobby. :wub:

ik zou zeker in de boerderij de ht bouwen, inpandig lijkt mij veel prettiger!

Jij woont waarschijnlijk veel te ver weg anders zou ik graag langs wippen om eens mee te denken (en te kwijlen) ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

LS2

Quote from: SV..S on June 30, 2020, 11:25:28
ik lees nu pas dat je het in je garage gedaan hebt.
ik droom al jaren van zo'n woning waar ik verschillende kamers over zou hebben voor de hobby. :wub:

ik zou zeker in de boerderij de ht bouwen, inpandig lijkt mij veel prettiger!

Jij woont waarschijnlijk veel te ver weg anders zou ik graag langs wippen om eens mee te denken (en te kwijlen) ;)
Haha, nou mocht je de SV toch eens goed uit willen laten dan ben je van harte welkom! Sowieso lijkt het me fijn om eens met iemand te sparren over de mogelijkheden hier. Mijn vrienden begrijpen niet altijd waar ik het over heb  :angel: En ik vind mezelf nog wel behoorlijk nuchter hierin.
Ik woon in de buurt van Venray, 40km voorbij Eindhoven...
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

PascalP

#24
Anders een meet & greet in de partytent houden  :headbanging:
Wil ook wel komen, lekker in de buurt, leuk om mee te denken en anderzijds ook benieuwd naar de boerderij gezien wij ook af en toe voor zoiets aan het kijken zijn in regio Venray ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono