Denon X3400H geen internet verbinding

Started by Edliver, June 27, 2020, 10:21:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Edliver

Gisteren ochtend radio op =>internet station (zuivere en goede muziek ) = geen verbinding !
Settings ,gezocht naar internet verbinding zowel bedraad als WiFi =  geen enkele provider.
Netwerk nagezien en getest = volledig in orde ,laptop; tablet; TV ; GSM alles werkt perfect !
Toestel is nog geen 3 jaar oud !
Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, en hoeveel zou kunnen kosten ?
Dit is een Denon AVR X3400H.
THX
Ed
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

toetertje

Misschien eerst even modem / router resetten?
En anders de denon een harde reset, zo werkt het met de marantz ook.
Ik denk niet dat er iets defect is.

Edliver

Modem en router al gereset ( meerdere keren ).
De Denon een harde reset geven , hier bedoel Je naar de fabriek instelling terug zetten ?
Dan zijn alle instellingen gereset ?
Dit is m'n tweede Denon,de eerste was / is een 3802 die al +/- 16 jaar feilloos werkt.
Het zou me inderdaad verbazen dat er al na minder dan 3 jaar al stukken zijn !
Bedankt voor Je reactie !
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Edliver

Terug naar fabrieks instellingen gezet,maar no cure !
Het opslaan van de configuratie lukt ook niet => is dit ook een teken ?
Het is wel een dilemma : wanneer beslissen herstellen ( kosten ) of nieuw ? uiteraard net buiten garantie !
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Mokumer45

Terug zetten naar de fabrieksinstellingen is geen hard reset. Meestal moet je een paar knoppen of gelijktijdig of in een bepaalde volgorde indrukken. Dit staat zonder twijfel ergens in de manual.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

paulkokkie

NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Edliver

Al wat Ik gevonden heb is net zoals beschreven in de handleiding die paulkokkie aangeeft !
Dat heb Ik dus ook gedaan en het terugzetten bleek dus gelukt te zijn maar zonder enige verbetering qua internet !
Op de officiƫle site van Denon : http://rn.dmglobal.com/usmodel/DENON_AVR_Reset-Initialization-Procedure.pdf staat idem.
Maandag heb Ik contact met een service medewerker van de winkel waar Ik hem heb aangekocht,en als deze mij een andere oplossing kan aangeven post Ik dit hier .
Anders retour naar de hersteldienst van Denon.
Thx
Ed.
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

paulkokkie

Je kunt ook rechtstreeks met Denon bellen.
Succes
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

toetertje

Je hebt nu vanuit heos een netwerk reset gedaan?

lijkt er op, dat er nog een manier is, om het hele apparaat te resetten, i.p.v. alleen een
netwerk reset. Apparaat uit, tuner plus en zone2 ingedrukt houden, en dan de powerknop indrukken.
dan als er initializing in het scherm komt te staan, tuner plus en zone2 loslaten.

Edliver

Bedankt,maar geen spijtig geen resultaat.
Heb al vernomen dat dit een vrij dure herstelling gaat worden,ondanks dat dit enkel "maar"een module vervangen is !
M'n gedachten gaan nu al meer naar een aanbieding van een Marantz SR7013 voor een zeer schappelijke prijs !
Iemand ervaring met dit toestel ?
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

toetertje

Ik heb de 7012 nu anderhalf jaar. De 7009 moest ik nog wel eens resetten, maar de 7012 is
echt stabiel. Ik stream veel vanaf mijn laptop en heb nooit last van drop-outs.

Edliver

De knoop doorgehakt en de Marantz staat nu te spelen,had niet verwacht dat dit een merkbaar verschil zou geven t.o.v. de Denon !
Na de nodige instellingen,die m.i.z. makkelijk en duidelijk via de TV zijn in te stellen (zo ook bij Denon ),voor ons een beter geluid + beter 4 K beeld naar TV en projector !
Dit begint te lijken op een geluk bij een "ongeluk"  :bigsmile:
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Edliver

Klein "probleempje" ( ongemak) ,na projectie ( via HDMI monitor 2 uitgang ) gaat de 7013 niet terug naar HDMI uitgang 1 ,dit na keuze CBL/SAT ( TV decoder ).
De Denon deed dit wel ! de instellingen zijn idem.
Dit is een kleine aanpassing in m'n Harmony 1100,maar dit verraste me.
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.