Sony UBP-X800M2 CineMike Edition modificatie beschikbaar!

Started by vik, June 27, 2020, 08:58:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Quote from: Teejoo on September 24, 2020, 10:05:29
Maar wat vind je dan beter aan de Sony zonder de mod?

- hele bediening en omslachtige menu's van de Pana vind ik een dik minpunt.
- Sony is ook sneller/stiller (dan wel t.o.v. de 424 dus dit zal bij de 9004 wel anders zijn, betere bouwkwaliteit)
- Geen source direct modus op de Pana, is óf 1080p óf 4K voor alles (en met de omslachtige menu's om het per film te switchen), de Sony doet mooi 1080p voor HD Blu-ray en 4K voor UHD schijfjes (voor mij zeker wenselijk omdat ik 1080p content kijk met e-shift uitgeschakeld, maar ook voor gebruikers met een Lumagen of MadVR Envy wil je 1080p content in 1080p binnenkrijgen en je videoprocessor dit laten upscalen naar 4K)
- Betere layout van de remote, bij de Pana drukte ik regelmatig perongeluk op de home of Netflix toets

En dan vind ik in de standaard uitvoering het geluid al beter met de Sony dan de Pana, beeld is op gelijk niveau.

Maar veelal zijn dus echt de user experience puntjes die ik aan de Sony stukken beter vind dus.
In jouw geval waar je een native 4K projector hebt met matige(?) upscaling en zonder externe videoprocessor is het dus beter om de Pana altijd lekker op 4K output te laten staan en niet aan te komen verder ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Super leuk verslag Raindog en niets aan toe te voegen...graag gedaan en bedankt voor de aankoop en het blinde vertrouwen!

Het enige wat ik nog wel toe wil voegen: jouw zeer fraaie bios mag best gedeeld worden hier op het forum want ziet er schitterend uit!

Ik zeg eigen topic !  :angel:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

De Pana UB 9004 is zeker een fraaie speler absoluut  ^^

De Pana 900 plus de Samsung UBD-K8500 waren destijds de eerste 2 UHD spelers op de markt. In dat zelfde jaar stond de High-End Munich show voor de deur en CineMike heeft voor die première gekozen om de 900 Pana te presenteren als de eerste reference CM uhd speler plus een instap tuning voor de Samsung.

Daarna was de Oppo 203 vrij snel op de markt en zijn ze daar mee verder gegaan. En daar hebben ze het nu nog steeds druk mee en hun eisen zijn ook bij gesteld welke al zijn genoemd door Raindog. De 9004 is een heel ander design (t.o.v de 900) en zou betekenen een nieuwe tuning ontwikkelen en daar hebben ze niet voor gekozen.

Daarbij is deze Sony (zeker gezien de prestaties en het totale kosten plaatje) een stuk aantrekkelijker en de bouw kwaliteit is uitstekend. 

Quote from: Teejoo on September 23, 2020, 20:01:56
Ja, dat begrijp ik ook niet. Ook omdat ze destijds de 900 wel hebben gedaan. Vik heeft eens verteld dat dat is omdat hij geen SACD's kan afspelen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Yup de Duitser was weer van de partij.  :tounge:

Waanzinnige opnames (geldt voor elke MTV unplugged) en een mooie benchmark. Enkel Raindog bleef steeds hangen bij Katie Melua  :happy:

Ik heb net weer 2 fraaie discs binnen en perfect materiaal om een set te testen.  8)






Quote from: PascalP on September 23, 2020, 21:33:14
Mooi om te lezen Raindog!  :pompom:
En 200% herkenbaar, vooral geluid is een openbaring (ook met het vergelijk tegenover mijn standaard X800M2)!

Ik zou zeggen geniet ervan en ook waar je zegt juist geen upmixer meer te gebruiken, ook dat gevoel deel ik met de testen die ik gedaan heb met de X800M2 CM, waar ik bij mijn eigen unmodded speler DTS-HD 5.1 lekker laat upmixen had ik het bij de CM versie gewoon op 'direct' staan in mijn Acurus, geweldige bubble! :D

Klinkt alsof jullie een toffe dag gehad hebben, wel weer die Duitser die altijd van de partij is bij Vik, maar ja, kunt niet alles hebben :P Wel top referentie disc overigens!
Ook de Imperial March van John Williams beluisterd?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: vik on September 25, 2020, 08:12:07
De Pana UB 9004 is zeker een fraaie speler absoluut  ^^

De Pana 900 plus de Samsung UBD-K8500 waren destijds de eerste 2 UHD spelers op de markt. In dat zelfde jaar stond de High-End Munich show voor de deur en CineMike heeft voor die première gekozen om de 900 Pana te presenteren als de eerste reference CM uhd speler plus een instap tuning voor de Samsung.

Daarna was de Oppo 203 vrij snel op de markt en zijn ze daar mee verder gegaan. En daar hebben ze het nu nog steeds druk mee en hun eisen zijn ook bij gesteld welke al zijn genoemd door Raindog. De 9004 is een heel ander design (t.o.v de 900) en zou betekenen een nieuwe tuning ontwikkelen en daar hebben ze niet voor gekozen.

Daarbij is deze Sony (zeker gezien de prestaties en het totale kosten plaatje) een stuk aantrekkelijker en de bouw kwaliteit is uitstekend.
Blijft jammer, anders had ik 1 van mijn Panasonics kunnen laten doen en vergelijken met de andere ;-)

Cobraatje

Nooit gaan vergelijken, dan hoor je hoe 'matig' de standaard versies zijn en kun je daar niet meer mee leven ;)

Toen een forumgenoot de Pana UB9004 kwam ophalen, wilde hij graag het verschil met de Pana UB900CM horen.
Blu ray die ik dubbel heb in beide spelers, schakelen tussen bron kan binnen 3 seconden op mijn Marantz AV7704CM en binnen enkele seconden was het van:'dat is een groter verschil dan ik had verwacht'. :)



denoontje


vik

En het mooie is dit keer blijft hij staan.  8)

Quote from: denoontje on October 24, 2020, 20:59:02
Vik, bedankt de anabolen sony has landed!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Gisteren deze speler ontvangen en klinkt echt geweldig, hij gaat een Pioneer UDP LX 500 vervangen wat ik al geen verkeerde speler vond. Het gewicht van de Sony viel me niet tegen voor zo'n dunne speler en voor mijn gevoel is die net iets sneller met schijfjes laden.

Iedereen zou hem gewoon als demo moeten proberen mocht je interesse hebben in een zeer goede speler, de "standaard" spelers kunnen hier niet tegenop.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

pameijer

Quote from: RvD on November 21, 2020, 11:06:52
Gisteren deze speler ontvangen en klinkt echt geweldig, hij gaat een Pioneer UDP LX 500 vervangen wat ik al geen verkeerde speler vond. Het gewicht van de Sony viel me niet tegen voor zo'n dunne speler en voor mijn gevoel is die net iets sneller met schijfjes laden.

Iedereen zou hem gewoon als demo moeten proberen mocht je interesse hebben in een zeer goede speler, de "standaard" spelers kunnen hier niet tegenop.
Zou je als je tijd hebt wat meer in detail willen treden mbt de verschillen tussen de LX500 en de Sony CM? Ik ben m.n. geïnteresseerd in de kwaliteitsverschillen in CD-weergave.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

vik

Veel plezier Rudy!  8)

Quote from: RvD on November 21, 2020, 11:06:52
Gisteren deze speler ontvangen en klinkt echt geweldig, hij gaat een Pioneer UDP LX 500 vervangen wat ik al geen verkeerde speler vond. Het gewicht van de Sony viel me niet tegen voor zo'n dunne speler en voor mijn gevoel is die net iets sneller met schijfjes laden.

Iedereen zou hem gewoon als demo moeten proberen mocht je interesse hebben in een zeer goede speler, de "standaard" spelers kunnen hier niet tegenop.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

floeper

Ik heb onlangs ook een x800m2 aangeschaft. Een CM mod klinkt aantrekkelijk over een tijdje.

Wat ik me afvraag: ik heb hem gekocht om alles mee af te spelen. echter draai ik verder volledig stereo.
Nu ben ik dus een beetje aan het zoeken hoe ik de DSD informatie uit de HDMI audio out kan filteren om via coax naar mijn DAC te sturen.
Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik heb dit apparaatje zojuist gekocht: HMDI audio extractor van ome Ali.
Volgens de fabrikant zou deze het DSD signaal uit de hdmi via DoP over de Coax moeten kunnen sturen. Maar hier moet ik dus nog even op wachten voor ik het kan testen. Dit is zeker niet de meest high end oplossing, dus vandaar mijn vraag of jullie een betere oplossing hebben?

(mijn TV is een Panasonic tx-50dxw704, zover ik kan zien stuurt deze ook geen DSD signaal door over de Toslink uitgang)
Mijn set:
Denon PMA720ae, Panasonic TX-50DXW704, Sony UBP-x800m2, Topping E30 DAC, Thorens TD160 met Stanton element. TPA3255EVM eindversterker. Leonidas Krill XL zelfbouw speakers.

vik

Waarom zou je al die moeite willen doen voor een DSD signaal die uiteindelijk teniet wordt gedaan door allerlei omwegen en conversies?

Gezien je enkel stereo gebruikt zou ik kijken voor een leuke gebruikte cd speler met een mooie interne dac. Hoeft echt niet veel geld te kosten Marktplaats staat vol met leuke deals.

Ik wil je graag een CM mod verkopen maar dit heeft echt 0 toegevoegde waarde.


Quote from: floeper on December 22, 2020, 16:17:47
Ik heb onlangs ook een x800m2 aangeschaft. Een CM mod klinkt aantrekkelijk over een tijdje.

Wat ik me afvraag: ik heb hem gekocht om alles mee af te spelen. echter draai ik verder volledig stereo.
Nu ben ik dus een beetje aan het zoeken hoe ik de DSD informatie uit de HDMI audio out kan filteren om via coax naar mijn DAC te sturen.
Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik heb dit apparaatje zojuist gekocht: HMDI audio extractor van ome Ali.
Volgens de fabrikant zou deze het DSD signaal uit de hdmi via DoP over de Coax moeten kunnen sturen. Maar hier moet ik dus nog even op wachten voor ik het kan testen. Dit is zeker niet de meest high end oplossing, dus vandaar mijn vraag of jullie een betere oplossing hebben?

(mijn TV is een Panasonic tx-50dxw704, zover ik kan zien stuurt deze ook geen DSD signaal door over de Toslink uitgang)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

floeper

Hoi Vik,

Bedankt voor je antwoord! voor mij is DSD geen must, ik wil het alleen wel af kunnen spelen ;)
Ik ben nog niet zolang bezig en mijn apparatuur is dus nog niet van het niveau waar ik zou willen, dus alles zal gedurende de jaren verder geüpgrade worden.
Nu gebruik ik nog een Denon PMA720ae als stereo (voor)versterker. uiteindelijk wil ik een dedicated woonkamer set en luisterruimte set maken.
waarbij deze UBP in de woonkamer komt en er meer dedicated spul komt in de luisterruimte.

Mijn set:
Denon PMA720ae, Panasonic TX-50DXW704, Sony UBP-x800m2, Topping E30 DAC, Thorens TD160 met Stanton element. TPA3255EVM eindversterker. Leonidas Krill XL zelfbouw speakers.

vik

De CineMike 800m2 is weer beschikbaar voor een demo.  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Binky007

Leuk topic! ;D
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

Binky007

Hoi Vik,

hadden ze in Duitsland geen Marantz AV8801 CineMike meer staan voor een goede prijs?
Dan kun je die als decoder gebruiken en kun je direct naar de TV voor beeld?

Groeten,
Joris

Modify message


Quote from: vik on December 23, 2020, 08:55:36
Waarom zou je al die moeite willen doen voor een DSD signaal die uiteindelijk teniet wordt gedaan door allerlei omwegen en conversies?

Gezien je enkel stereo gebruikt zou ik kijken voor een leuke gebruikte cd speler met een mooie interne dac. Hoeft echt niet veel geld te kosten Marktplaats staat vol met leuke deals.

Ik wil je graag een CM mod verkopen maar dit heeft echt 0 toegevoegde waarde.
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

Jefften

Ik heb nog wel een AV8801 CM te koop   :D

PM mag altijd :P
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Binky007

Ik heb zelf deze gekocht voor bij mijn PS5. Omdat mijn headset een optical out nodig had.
https://www.amazon.nl/gp/product/B07KRWYN4R

Quote from: floeper on December 22, 2020, 16:17:47
Ik heb onlangs ook een x800m2 aangeschaft. Een CM mod klinkt aantrekkelijk over een tijdje.

Wat ik me afvraag: ik heb hem gekocht om alles mee af te spelen. echter draai ik verder volledig stereo.
Nu ben ik dus een beetje aan het zoeken hoe ik de DSD informatie uit de HDMI audio out kan filteren om via coax naar mijn DAC te sturen.
Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik heb dit apparaatje zojuist gekocht: HMDI audio extractor van ome Ali.
Volgens de fabrikant zou deze het DSD signaal uit de hdmi via DoP over de Coax moeten kunnen sturen. Maar hier moet ik dus nog even op wachten voor ik het kan testen. Dit is zeker niet de meest high end oplossing, dus vandaar mijn vraag of jullie een betere oplossing hebben?

(mijn TV is een Panasonic tx-50dxw704, zover ik kan zien stuurt deze ook geen DSD signaal door over de Toslink uitgang)
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

papaleo

Quote from: Binky007 on March  9, 2021, 14:51:35
Ik heb zelf deze gekocht voor bij mijn PS5. Omdat mijn headset een optical out nodig had.
https://www.amazon.nl/gp/product/B07KRWYN4R
Deze laat 'maar'  max 1080p@60Hz door...is dit voldoende?

Ik weet niet of dit zo is maar ik heb voor het zelfde doel deze besteld;
https://www.onlinekabelshop.nl/premium-hdmi-naar-stereo-en-5-1-audio-extractor-compact-hdmi-2-0-4k-60hz-zwart
het schijnt dat wanneer je spellen op je PS5 met 1080p@120Hz wil afspelen de extractor dit wel moet kunnen door laten gaan en niet beperkt mag zijn 'tot' 60Hz.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

audiomanagement

Hi Vik,
Ik zou de demo CM x800m2 graag eens in onze setup bekijken/-luisteren.
Kunnen we dat regelen?

vik

Dat kan zeker geen probleem. Sluit heel erg mooi aan op de CM 7702mk2 Marantz.  8)

Quote from: audiomanagement on April 26, 2021, 21:47:25
Hi Vik,
Ik zou de demo CM x800m2 graag eens in onze setup bekijken/-luisteren.
Kunnen we dat regelen?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

scoc

18 maanden terug had ik de Sony X800M2 gekocht om UHD te kunnen spelen en deze verving mijn oude Marantz UD7007. Deze laatste heb ik spijtig genoeg te vlug verkocht zou blijken. De Sony X800M2 was wat beeld betreft een mooie upgrade in vergelijking met de Marantz maar ook geen dag en nacht verschil. Maar wat geluid betrof was de Sony X800M2 echt een achteruitgang vergeleken met de Marantz UD7007. De Sony X800M2 klonk vlak en soms wat aangezet in het hoog.

Na 4 maanden heb ik de Sony dan maar vervangen door een Panasonic UB9000. Deze keer ben ik iets slimmer geweest en heb de Sony X800M2 bijgehouden maar verder niet gebruikt. De Panasonic UB9000 was een mooi toestel en gebouwd als een tank. Omdat ik met mijn JVC N5 geen behoefte had aan de Pana HDR optimizer vond ik het verschil in beeldkwaliteit tegenover de Sony klein. Ja, het voordeel was voor de Pana 9000 vanwege een wat meer analoge look en wat minder hard of digitaal dan de Sony. De Pana 9000 klonk ook beter dan de Sony X800, dat mocht ook wel voor 3x de prijs. Maar ... zelfs met de Pana 9000 vond ik het geluid onder doen tegenover mijn oude Marantz UD7007 die natuurlijker klonk en minder aggresief. Omdat de Pana 9000 één van de duurste UHD spelers is heb ik het dan daar maar bij gelaten en deze voor een jaar blijven gebruiken.

Tot ik eind Februari van dit jaar Vik vroeg of ik de Sony X800M2 CM versie mocht proberen. Ik had immers mijn vorige unit bijgehouden en mocht de CM versie mij bevallen dan moest ik alvast de unit niet meer aan te kopen. Ik ga geen lange beschrijving geven maar de Sony X800M2 CM versie was echt een grote verbetering voornamelijk wat mij betreft in het geluid. Dit speelde met een hoge dynamiek maar altijd met behoud van een natuurlijke charme en vooral rust. Er was ook een toename in dynamiek en openheid zonder aggresief in het hoog te worden en met een ongelofelijke natuurlijkheid en toename in rust en detail.

Na nog een paar dagen verder thuis getest te hebben was de keuze snel gemaakt en staat hier sinds vandaag mijn X800M2 in Cinemike versie.

Voor diegene die nog zouden twijfelen vraag een demo aan van de Sony X800M2 CM bij Vik en oordeel zelf.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Remco

Quote from: scoc on May  8, 2021, 22:39:37
18 maanden terug had ik de Sony X800M2 gekocht om UHD te kunnen spelen en deze verving mijn oude Marantz UD7007. Deze laatste heb ik spijtig genoeg te vlug verkocht zou blijken. De Sony X800M2 was wat beeld betreft een mooie upgrade in vergelijking met de Marantz maar ook geen dag en nacht verschil. Maar wat geluid betrof was de Sony X800M2 echt een achteruitgang vergeleken met de Marantz UD7007. De Sony X800M2 klonk vlak en soms wat aangezet in het hoog.

Na 4 maanden heb ik de Sony dan maar vervangen door een Panasonic UB9000. Deze keer ben ik iets slimmer geweest en heb de Sony X800M2 bijgehouden maar verder niet gebruikt. De Panasonic UB9000 was een mooi toestel en gebouwd als een tank. Omdat mijn mijn JVC N5 geen behoefte had aan de Pana HDR optimizer vond ik het verschil in beeldkwaliteit tegenover de Sony klein. Ja, het voordeel was voor de Pana 9000 vanwege een wat meer analoge look en wat minder hard of digitaal dan de Sony. De Pana 9000 klonk ook beter dan de Sony X800, dat mocht ook wel voor 3x de prijs. Maar ... zelfs met de Pana 9000 vond ik het geluid onder doen tegenover mijn oude Marantz MM8077 die natuurlijker klonk en minder aggresief. Omdat de Pana 9000 één van de duurste UHD spelers is heb ik het dan daar maar bij gelaten en deze voor een jaar blijven gebruiken.

Tot ik eind Februari van dit jaar Vik vroeg of ik de Sony X800M2 CM versie mocht proberen. Ik had immers mijn vorige unit bijgehouden en mocht de CM versie mij bevallen dan moest ik alvast de unit niet meer aan te kopen. Ik ga geen lange beschrijving geven maar de Sony X800M2 CM versie was echt een grote verbetering voornamelijk wat mij betreft in het geluid. Dit speelde met een hoge dynamiek maar altijd met behoud van een natuurlijke charme en vooral rust. Er was ook een toename in dynamiek en openheid zonder aggresief in het hoog te worden en met een ongelofelijke natuurlijkheid en toename in rust en detail.

Na nog een paar dagen verder thuis getest te hebben was de keuze snel gemaakt en staat hier sinds vandaag mijn X800M2 in Cinemike versie.

Voor diegene die nog zouden twijfelen vraag een demo aan van de Sony X800M2 CM bij Vik en oordeel zelf.

Leuk om te lezen en heel herkenbaar!! Heel veel plezier met je aankoop.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

denoontje