Sony UBP-X800M2 CineMike Edition modificatie beschikbaar!

Started by vik, June 27, 2020, 08:58:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jack_D

Dus geen lees errors maar de data veranderd structureel van inhoud door het kopiëren?
En met kopiëren bedoel ik hier de 1:1 bitcorrecte copy, welke na verificatie met het origineel 100% geeft, zelfs 100% met een andere dvd drive van andere merk en type. En toch veranderd er volgens jouw zo iets als het totale black level, kleur weergave en audio van de film?, dat is nogal wat.

Ik zou het heel fijn vinden als iemand dat mij dat wetenschappelijk kan uitleggen, en met jitter alleen ga je er echt niet komen zoveel kennis heb ik nog wel van deze materie.

Maar ik ben mij ervan bewust dat ik ook niet alle wijsheid in pacht heb, dus wat meer (wetenschappelijke)onderbouwing voor mijn beeldvorming zou dan ook gewaardeerd worden.

(Dit alles niet neerbuigend, beledigend of trollerig bedoeld)

Quote from: vik on August  6, 2020, 12:26:28Black levels waren minder, kleuren wat vlakker en geluid was een stuk "platter"


PascalP

Quote from: papaleo on August  5, 2020, 20:25:25
Vik,heb je dit zelf wel eens getest,en van waar had jij het content vandaan? (En dit is natuurlijk ook niet lullig bedoeld  :tongue2: )
Het zullen zeker niet allemaal goeie rips zijn die er op het www te vinden zijn...

Ik heb zelf meerdere uhd disc's in mijn verzameling dit zijn veelal films die ik eerst heb gedownload en daarna aankoop als de film mij bevalt.
Maar ik heb ook vaker de proef op de som genomen om een film op disc te vergelijken met de download en 9 van de 10 keren zie en hoor ik geen verschil in beeld en audio kwaliteit.

Zo heb ik laatst nog Mad Max vergeleken en kort geleden 'Ready Player One 2018 2160p/UHD Dolby Atmos HDR/DolbyVision' gelijktijdig op de disc via mijn Oppo205 en de download (van 99,7Gb) via de Zidoo Z1000 afgespeeld en tussen beiden geswitcht...hoe goed ik ook oplet ik zie/hoor hier totaal geen verschil tussen de dl en de disc je zou denken dat de Oppo tov de Zidoo al in het voordeel zou moeten zijn...maar ook dit is tussen beide players niet duidelijk.
Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat er wel degelijk verschil is maar dat IK het gewoon niet zie en/of hoor  ::)

Zit denk ik echt wel verschil in de kwaliteit van de rips, al zeggen ze 1:1 Remux, dan nog zie ik vaak verschillende versies in omloop.
Bijvoorbeeld de film die jij noemt heb ik ook eens opgezocht op mijn 'download site', daar staan 3 verschillende Remux 4K HDR versies op, variërend van 65GB tot 75GB, maar geen enkele gaat richting de 99GB zoals jij aangeeft.
Dus zeg het maar waat de verschillen zitten, ik heb geen idee...

Je ervaring geeft trouwens wel aan dat de Zidoo dan ook wel een dijk van een mediaspeler is als ie een Oppo 205 kan bijbenen.
Ik merk zelf wel verschil tussen de X800 (ook mijn niet CM uitvoering) en mijn Mediaspeler (Vero 4K met lineaire Keces voeding).
Ik download ook veel zodat ik het ook op meerdere plekken in huis kan kijken vanwege het gemak, maar als ik echt 'serieus' een film wil kijken pak ik toch een schijfje uit de kast  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Quote from: vik on August  6, 2020, 12:34:27
Thuur jij hebt ook wav getest vanaf een NAS, toevallig ook 44k1/16b wav bestanden? Dit geeft een probleem bij Ron zoals je hebt gelezen.


zie verslag:
-WAV files muziek
Wav wordt keurig afgespeelt via de synology mediacenter ingang. Ook flac pakt hij.
Door gebruik van minimserver worden mijn flacs omgezet in wav. Ook via die weg wordt muziek afgespeelt op de sony.

had een cd geript in flac en wav via xld op de mac

vik

Ik denk dat een apart topic meer op zijn plaats is. Wetenschappelijke discussies daar zijn andere topics voor en topic wijkt te veel af.  ;)


Quote from: Jack_D on August  6, 2020, 13:04:05
Dus geen lees errors maar de data veranderd structureel van inhoud door het kopiëren?
En met kopiëren bedoel ik hier de 1:1 bitcorrecte copy, welke na verificatie met het origineel 100% geeft, zelfs 100% met een andere dvd drive van andere merk en type. En toch veranderd er volgens jouw zo iets als het totale black level, kleur weergave en audio van de film?, dat is nogal wat.

Ik zou het heel fijn vinden als iemand dat mij dat wetenschappelijk kan uitleggen, en met jitter alleen ga je er echt niet komen zoveel kennis heb ik nog wel van deze materie.

Maar ik ben mij ervan bewust dat ik ook niet alle wijsheid in pacht heb, dus wat meer (wetenschappelijke)onderbouwing voor mijn beeldvorming zou dan ook gewaardeerd worden.

(Dit alles niet neerbuigend, beledigend of trollerig bedoeld)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Allright! Misschien kan Ron hier iets mee thanks.

Quote from: denoontje on August  6, 2020, 13:10:48
zie verslag:
-WAV files muziek
Wav wordt keurig afgespeelt via de synology mediacenter ingang. Ook flac pakt hij.
Door gebruik van minimserver worden mijn flacs omgezet in wav. Ook via die weg wordt muziek afgespeelt op de sony.

had een cd geript in flac en wav via xld op de mac
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

sandervg

Je hebt gelijk Vik, is te veel off topic .Excuses. Ik vind het wel erg interessant, dus ik zal zo een draadje starten.... Ik ben zeker geen 'unbeliever'. Ik heb een vermogen uitgegeven aan een gouden digitale interlink tussen m'n streamer en DAC want ik haalde deze in een blinde ABX test er consequent uit. En ook de verschillen tussen verschillende voedingen op m'n gemodificeerde squeezebox (streamer) liet veel verschil horen (nog veel meer dan de interlink trouwens). Dus dat digitiaal = digitaal niet opgaat geloof ik. Echter, bij muziek zit volgens mij het enige verschil in jitter. En als de bits niet op tijd aankomen, wordt dus ook je analoog signaal vervormd wat ik vooral hoor in scherpte, wolligheid en slechter stereobeeld. Maar hoe dit werkt bij beeld, heb ik geen idee van. Zwart is uiteindelijk een digitale code. Als die code goed doorkomt, lijkt me dat het zwart even zwart is. Als zwart opeens antraciet gaat worden gaan er zulke dingen fout dat ik zou verwachten dat de hele film niet meer zal afspelen :-). Anyway, ik zal er een draadje voor starten want ik wil dit graag beter proberen te begrijpen.

(overigens: 60 inch of 300 inch projecteren zou geen verschil moeten maken.... hangt van de kijkafstand af :))

EDIT: linkje naar het topic over verschil tussen 1:1 rip en originele disk in beeldkwaliteit: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=176631.new#new
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

R0N

Quote from: vik on August  6, 2020, 13:15:30
Allright! Misschien kan Ron hier iets mee thanks.

Nee. Zie mijn bericht in een ander deel van het forum.
Ik wil deze draad niet vervuilen.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

vik

De Sony speler is beschikbaar voor de volgende demo. 

Forum lid Denoontje heeft in de tussen tijd wat testen gedaan op gebied van video streaming vanaf een NAS. Dit is niet de speler voor iemand die op zoek is naar de ultieme media player maar puur voor de persoon die gebruikt maakt van discs.

Ik zal binnenkort een balletje opgooien bij CM voor eventueel een media player. Wat mij persoonlijk het meeste aan spreekt is de Zidoo UHD 2000.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ik ga volgende week richting Duitsland en heb van 2 klanten via bol.com een speler toegestuurd gekregen.  Die was binnen een dag binnen voor €270,- inclusief verzenden.

Mocht je nog aan willen sluiten kan ik deze ook meenemen.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

De demo speler inmiddels weer terug en kan weer getest worden.  8)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

raindog

Vandaag heeft Viktor de Sony UBP-800M2 Cinemike Edition persoonlijk langs gebracht en aangesloten in onze HT  :pompom: We hebben er een gezellige middag van gemaakt waarbij de nodige schijfjes zijn afgespeeld. Ik heb de Sony ongezien/gehoord besteld, omdat ik steeds meer het gevoel kreeg dat dat mijn Panasonic UB-9004 de reden (of één van de redenen) was waarom ik mijn set soms nog wat terughoudend en/of vlak vind klinken. Een andere stroomvoorziening (stekkerblok en kabel) had dat al iets verbeterd maar niet voldoende om tevreden te zijn. Afgaand op de reviews van forumleden Remco, Pascal en Denoontje, en vanwege mijn goede ervaringen met Viktor en Cinemike, heb ik de gok gewaagd om de Sony ongehoord te bestellen zodat ik deze langere tijd naast mijn Panasonic kon gebruiken en vergelijken.

Voordat we de Sony hebben aangekoppeld heeft Viktor hier nog wat instelling doorlopen van de JVC en mijn Panasonic. Daarna hebben we eerst even gekeken en geluisterd naar de Panasonic, zo kreeg Viktor alvast een idee van mijn set en akoestiek. Viktor had enkele schijfjes meegenomen die ik niet kende, maar die ik vanavond nog ga bestellen  ;D
Met name de bluray van Peter Maffay - 'MTV unplugged' was een openbaring voor mij. Wat een dynamiek en wat een gaaf live-gevoel zit er in die schijf. Ik heb de laatste tijd best veel zitten klooien met Dirac en de afstelling van mijn subwoofers, om de juiste balans tussen impact en controle te vinden. Bij deze bluray leek dat ineens heel mooi te kloppen.

Bij het aansluiten van de Sony was het even wennen dat de speler geen display en bedieningsknoppen heeft, en dat de afstandsbediening niet verlicht is. Maar eens er beeld en geluid uit kwam was 'm dat snel vergeven. De eerste schijf was die van Peter Maffay. Was ik eerst onder de indruk van het geluid, ik werd nu bijna omver geblazen. Het duurdere amper 10 seconden voordat ik hardop moest lachen. Zo'n groot verschil had ik niet verwacht. Met de Sony was er veel meer detail en openheid, en een flink toegenomen dynamiek. Bij de Panasonic klonk het goed, bij de Sony klonk het levensecht. Ik hoorde nu ook ineens dat er behoorlijk wat 'foutjes' in de tracks zaten, zoals bijgeluidjes en vervormingen in een keyboard dat iets te hard afgemixed was. Ook in het laag gebeurde er meer, meer impact en nog vollere grondtonen, met name in de stem van Peter.

Wat de Sony bij muziek liet horen werd bij films bevestigd. Waarbij met name de toename in dynamiek en ruimtelijkheid opviel. Bij 'Ford vs Ferrari' was het genieten, dat vind ik sowieso een heerlijke film met een gave audio-track. Waar ik voorheen de Dolby upmixer gebruikte op de Arcam bleef deze, op advies van Viktor, nu gewoon uit en ik miste niets in ruimtelijkheid, terwijl de dynamiek toenam.
Als laatste keken we de openingsscene van de bluray 'Unbroken', met Atmos. Wat een gave openingsscène is dat zeg! Alle registers gingen open en zo'n soundbubble heb ik hier nog niet eerder beleeft. Dit wordt vanaf nu mijn referentie bluray ;D

Het moge duidelijk zijn, het verschil in geluid tussen de Sony en Panasonic is bepaald niet subtiel. Bij het beeld lag dat anders, omdat de Panasonic op dat vlak het echt al heel goed doet en ik daar eigenlijk gewoon tevreden over ben was. Maar... bij 'Ford vs Ferrari' en 'Unbroken' viel mij op dat er meer rust in het beeld zat en dat het beeld 'schoner' leek. Het gekke was dat het beeld contrastrijker leek maar tegelijk ook zachter. Hoe meer ik er op lette hoe meer het mij opviel. Dit werd bevestigd bij een bluray van Game of Thrones, die serie heb ik laatst van begin tot eind bekeken en ken ik dus goed. Nu pakte ik aflevering 9 van seizoen 6 (battle of the basterds) er bij en gelijk viel me op dat het beeld verfijnder was dan met de Panasonic, met meer dieptewerking door een toegenomen contrast. Hier leek zelfs de motion vloeiender te zijn (motionflow op de JVC stond uit). Ook op het vlak van beeldkwaliteit is er dus een duidelijke stap omhoog gemaakt. Niet verwacht, wel gekregen.

Gek genoeg was ik vanmiddag niet alleen onder de indruk van de Sony maar ook van de rest van mijn set. Zo goed heeft het hier nog niet geklonken en het beeld was nog niet eerder zo mooi. Vooral het geluid leek nu eindelijk op z'n plek te vallen. Als Linn liefhebber had ik het moeten weten, de kreet 'source first' hanteert dat merk niet voor niks, het begint bij de bron. Ook een bluray-speler kan dus echt veel verschil maken en ik kan deze speler alleen maar aanbevelen :worship:

Natuurlijk, het voelt gek om een bluray speler van €270,- te laten voorzien van een modificatie van €1400,- Maar als je puur kijkt naar het resultaat dan snap je dat Cinemike weet wat ze doen. Dit is geen abracadabra, dit is vakwerk dat iedereen met een gezond stel oren en ogen kan ervaren.

@Viktor: Dank voor je service en de leuke en leerzame middag. Ik ben wederom een tevreden klant  :headbanging:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

TopGun2010

Mooi verhaal! De vraag is alleen, waarom nemen ze dan de ub9004 niet onder handen? Die speler ziet er beter uit en is in de basis beter (denk ik).
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Teejoo

Quote from: TopGun2010 on September 23, 2020, 19:55:34
Mooi verhaal! De vraag is alleen, waarom nemen ze dan de ub9004 niet onder handen? Die speler ziet er beter uit en is in de basis beter (denk ik).
Ja, dat begrijp ik ook niet. Ook omdat ze destijds de 900 wel hebben gedaan. Vik heeft eens verteld dat dat is omdat hij geen SACD's kan afspelen.

raindog

Hieronder wat Vik er zelf eerder over schreef:

Quote from: vik on June 29, 2020, 08:50:58
Kleine aanvulling:

Hier en daar krijg ik de vraag waarom CineMike geen Panasonic speler modificeert in plaats van deze Sony:


  • Panasonic heeft geen volledige universele speler in het pakket (geen dvd audio en sacd)
  • Panasonic heeft geen hdmi source direct functie
  • Panasonic (824)heeft geen auto switching  bij 50/60hz content (streaming apps) met judder als gevolg

Nog een voordeel is dat deze Sony een Media tek chipset heeft en kan worden afgekeken van de bestaande Oppo modificaties. Dit scheelt ook ontwikkelings tijd.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

denoontje

Mooi verslag..kannie wachten tot mijn anabolen speler terug is..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

Mooi om te lezen Raindog!  :pompom:
En 200% herkenbaar, vooral geluid is een openbaring (ook met het vergelijk tegenover mijn standaard X800M2)!

Ik zou zeggen geniet ervan en ook waar je zegt juist geen upmixer meer te gebruiken, ook dat gevoel deel ik met de testen die ik gedaan heb met de X800M2 CM, waar ik bij mijn eigen unmodded speler DTS-HD 5.1 lekker laat upmixen had ik het bij de CM versie gewoon op 'direct' staan in mijn Acurus, geweldige bubble! :D

Klinkt alsof jullie een toffe dag gehad hebben, wel weer die Duitser die altijd van de partij is bij Vik, maar ja, kunt niet alles hebben :P Wel top referentie disc overigens!
Ook de Imperial March van John Williams beluisterd?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

raindog

Quote from: PascalP on September 23, 2020, 21:33:14
Klinkt alsof jullie een toffe dag gehad hebben, wel weer die Duitser die altijd van de partij is bij Vik, maar ja, kunt niet alles hebben :P Wel top referentie disc overigens!
Ook de Imperial March van John Williams beluisterd?
Die Duitser zag en hoorde ik op enig moment niet meer, ik werd helemaal bevangen door Katie Melua  :wub:
John Williams hebben we niet beluisterd, wel een film met lady Gaga, dat was ook indrukwekkend. Verder nog de openingsscène van Spectre bekeken en een aantal verschrikkelijk neppe films met een onnatuurlijk hoog contrast, te scherpe highlights en veel te verzadigde kleuren (lees: HDR  ;))
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

PascalP

Quote from: raindog on September 23, 2020, 22:58:25
Die Duitser zag en hoorde ik op enig moment niet meer, ik werd helemaal bevangen door Katie Melua  :wub:
John Williams hebben we niet beluisterd, wel een film met lady Gaga, dat was ook indrukwekkend. Verder nog de openingsscène van Spectre bekeken en een aantal verschrikkelijk neppe films met een onnatuurlijk hoog contrast, te scherpe highlights en veel te verzadigde kleuren (lees: HDR  ;))

^^
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo


PascalP

Quote from: Teejoo on September 24, 2020, 09:25:34
Vraagje: heeft de Sony subtitle shift?

ja heeft ie, enkel geen instelbare helderheid van de subtitles zoals mijn oude Pana 424 had
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: PascalP on September 24, 2020, 09:27:25
ja heeft ie, enkel geen instelbare helderheid van de subtitles zoals mijn oude Pana 424 had
Dat is wel jammer, want dat gebruik ik bij elke UHD.

PascalP

Quote from: Teejoo on September 24, 2020, 09:30:43
Dat is wel jammer, want dat gebruik ik bij elke UHD.

Klopt was voor mij ook ff wennen, had de Pana altijd op -5 helderheid staan, maar nu ik de X800 heb staan zou ik nooit meer terug willen naar de Panasonic ;)
CM mod staat voor mij dan hoog op het verlanglijstje zodra het hier thuis was rustiger wordt  :angel:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

raindog

Het is misschien wat off-topic, maar wat betreft ondertiteling kan ik iedereen aanraden om het eens een tijdje zonder te proberen. Het is even wennen maar door het ontbreken van ondertiteling ga je echt meer zien en wordt je, afhankelijk van het type film, meer de film in gezogen. Mijn vriendin wil niet zonder ondertiteling en als we samen kijken dan merk ik dat ik het ook MOET lezen (tekst is heel dwingend voor je ogen, dan kun je niet makkelijk negeren) en dat vind ik soms toch wel jammer.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Teejoo

Quote from: PascalP on September 24, 2020, 09:34:02
Klopt was voor mij ook ff wennen, had de Pana altijd op -5 helderheid staan, maar nu ik de X800 heb staan zou ik nooit meer terug willen naar de Panasonic ;)
CM mod staat voor mij dan hoog op het verlanglijstje zodra het hier thuis was rustiger wordt  :angel:
Maar wat vind je dan beter aan de Sony zonder de mod?