Sony UBP-X800M2 CineMike Edition modificatie beschikbaar!

Started by vik, June 27, 2020, 08:58:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Ze liggen al klaar, ik hief ze niet perce tre testen, maar ik dacht dat jij wilde weten wat ze doen op de sony vik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

mijn ervaring met de X800M2 CM;
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=169005.msg3375605#msg3375605

Ook nog kort SACD getest, daar kan Vik/denoontje misschien wel wat meer over zeggen.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Dirk

Het is me uit de (2?) voorlopige reviews die ik in dit draadje las niet 100% duidelijk, maar zijn deze verbeterde (vooral audio)kwaliteiten merkbaar bij zowel het afspelen van fysieke dragers als bijvoorbeeld mkv files, of heeft deze mod enkel zin bij de ronde schijfjes?

Benaderen van files met deze Sony kan gewoon via de mappenstructuur van de NAS, of hoe moet ik dit dan praktisch zien?  (ben momenteel gewend alles via Kodi op een mediaplayer te bekijken)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

denoontje

Quote from: Dirk on August  4, 2020, 09:05:35
Het is me uit de (2?) voorlopige reviews die ik in dit draadje las niet 100% duidelijk, maar zijn deze verbeterde (vooral audio)kwaliteiten merkbaar bij zowel het afspelen van fysieke dragers als bijvoorbeeld mkv files, of heeft deze mod enkel zin bij de ronde schijfjes?

Benaderen van files met deze Sony kan gewoon via de mappenstructuur van de NAS, of hoe moet ik dit dan praktisch zien?  (ben momenteel gewend alles via Kodi op een mediaplayer te bekijken)

Beel en geluid is beter.
Heb gisteravond netflix getest: beeld ook beter (SD stream ready player one), echter geen dd+ maar dd 5.1. --> gemiste kan, maar wellicht weer politiek daar sony ook films uitbrengt op schijf???

Ik ga vandaag proberen te kijken of ik tijd heb om streaming van netwerk aan de praat te krijgen.
Zal tevens een cd rippen in wav en flac om te testen of die op deze m2 willen afspelen.

Dirk

in mijn geval zou het om 1-op-1 BD en UHD rips gaan, ben wel benieuwd hoe hij daar exact mee omgaat, want ik lees wat tegenstrijdige berichten op fora.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

PascalP

ik heb zelf dus alleen schijfjes getest, zal ook nog eens proberen via netwerk hoe ie daarmee werkt.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

HarrieA

#57
Over het algemeen ondersteund Sony veel formaten niet. Ik denk omdat ze een eigen filmstudio hebben en daarmee illegale films wil blokkeren.

Ik ben dan ook reuze benieuwd hoe die dat nu doet.

Dirk

ik lees her en der berichten dat vooral audio wel een probleem kan zijn bij afspelen van rips, meer bepaald Atmos sporen die niet of incorrect gelezen worden...dat zou voor mij wel een dealbreaker zijn, dus ik ben zeer benieuwd wat de leden hier ontdekken bij hun tests
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

williams

Ik heb hier het kleine broertje staan de X700 maar kan deze echt niet aanraden om dit in te zetten als mediaplayer ,er zijn gewoon te veel bestanden die regelmatig vastlopen of simpelweg gewoon niet starten en dan is er ook nog dat niet alle audioformaten afspelen met een mkv .
Mijn advies is dan ook mocht je tot een aankoop overgaan deze in de basis als discspinner te gebruiken en hier ben ik dan wel erg tevreden over .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

denoontje

Vandaag getest:

- verder met netflix
sony maakt er een mooi plaatje van, beeld licht wat op. dynamiek is groter en meer 3d
geluid: geen atmos te krijgen helaas, dit heeft bijv de pana 242 wel met netflix

- youtube
bediening en keuze via telefoon app mogelijk. wel 4k maar hooguit 2.0 digitaal geluid.
Beeld strak

- steaming via nas
beeld is overal beter zoals we steeds tegenkomen en geluid is dynamischer.
Lijk soms wel wat judder te zien...heb de jvc weer even op motion enhanced low gezet...Vik had low latency op on gezet.
weet niet of dit komt omdat je de files alleen kan benaderen via de synology mediaserver
De zappiti laat dit namelijk niet zien. Gebruikt ander protocoll?
(ben geen netwerk expert ;-) )

Iso, zowel uhd als bd krijg ik niet afgespeeld via de sony.
bdmv's ook niet. Wel als je dan naar de stream folder gaat en een mt2s fle afspeelt.
Atmos is dan wel mogelijk, dit itt de pana.

Al met al helaas mbt media speler tot nu toe
Beeld en geluid knappen enorm op, atmos is mogelijk vanuit mt2s streams, maar iso afspelen is mij nog niet gelukt.

-WAV files muziek
Wav wordt keurig afgespeelt via de synology mediacenter ingang. Ook flac pakt hij.
Door gebruik van minimserver worden mijn flacs omgezet in wav. Ook via die weg wordt muziek afgespeelt op de sony.

Ik heb helaas niet even een externe HD om te zien of dit zelfde ervaringen geeft --> geen iso's spelen en de ietswat judder.

Als ik morgen tijd heb zal ik de pana nog eens vergelijken met de sony mbt uhd en bd disk, maar ik denk dat ik het antwoord al weet ;-)
:baaa:








PascalP

Goed bezig Thuur!
Ik ben er zelf nog niet aan toegekomen gezien ik geen 'mediaserver' op mijn Synology heb draaien.
Heb alles in 'normale' shares en via de Sony kan ik dus niet via het netwerk direct via NFS bijvoorbeeld door mijn files browsen. Hij ziet gewoon geen media server en dan houdt het op voor mij.
Wil wel nog wat files op een USB stick zetten en kijken hoe dit gaat.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

haythijs

Wat betreft bestanden via een externe HDD, daar heb ik dan de ervaring mee. Speler eind 2017 aangeschaft.
Ik draai thuis niet via een Nas of netwerk. De enige manier waarop ik dus de speler voer is via schijfjes ( UHD/BD/DVD/SACD/DVDA) en dit gaat foutloos. Logisch want daar is deze ook voor gemaakt.
Vanaf HDD, eigenlijk alles wat ik hem aanbied, speelt hij wel af. 
Dit betreft muziek via WAV en Flac, ook in hogere resoluties. Ik sluit meestal een usb stick daarvoor aan, maar een externe harde schijf werkt identiek. Nadeel, geen gapeless.
Qua video eigenlijk ook nooit problemen. Maar bij MKV bestand pakt hij geen Dolby trueHd/Atmos. Wel DTS HD master. Ook een lossy DD (640kb/s) is dan geen probleem.
De meeste bestanden, ook of juist vooral MKV, zet ik overigens om naar m2ts met tsmuxer, voor zover ze dat niet zijn. Van dat bestand kan de speler wel de Dolby True Hd aflezen en ten gehore brengen. Of mix ik evt de DTS geluidsspoor erbij mocht ik deze vinden. En selecteer evt de ondertitels. Dit kan ook vanui een AVCHD structuur.
Van daaruit eigenlijk nooit een probleem gehad. In al die jaren 3-4 vastlopers welke na een restart ' opgelost' waren.
Navigatie gaat redelijk vlot, maar ik kan dat niet vergelijken met huidige mediaplayers. In verleden wel een mede8er gehad welke ik nog gebruik als evt backup. Dat werkte wel iets fijner dan de Sony, meer mogelijkheden ook, denk aan ondertitels verschuiven of van lettertype/grootte veranderen.
En een Oppo93 welke een iets fancier menu heeft, menu van de Sony is ultra basic. Oppo werkte voor mij ook iets intuïtiever.
Netflix gebruik ik al een jaar of 2 niet meer, youtube wel en dan via de Ipad. Werkt prima.

1 op 1 vergelijk met een mediaplayer kan ik dus niet maken, maar voor mij werkt de Sony feilloos. Waarbij dus vermeldt dient te worden dat ik bestanden aanbied die hij pakt danwel bewerk. Korte laadtijd en spelen maar.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

denoontje

Quote from: haythijs on August  4, 2020, 23:59:41
Wat betreft bestanden via een externe HDD, daar heb ik dan de ervaring mee. Speler eind 2017 aangeschaft.
Ik draai thuis niet via een Nas of netwerk. De enige manier waarop ik dus de speler voer is via schijfjes ( UHD/BD/DVD/SACD/DVDA) en dit gaat foutloos. Logisch want daar is deze ook voor gemaakt.
Vanaf HDD, eigenlijk alles wat ik hem aanbied, speelt hij wel af. 
Dit betreft muziek via WAV en Flac, ook in hogere resoluties. Ik sluit meestal een usb stick daarvoor aan, maar een externe harde schijf werkt identiek. Nadeel, geen gapeless.
Qua video eigenlijk ook nooit problemen. Maar bij MKV bestand pakt hij geen Dolby trueHd/Atmos. Wel DTS HD master. Ook een lossy DD (640kb/s) is dan geen probleem.
De meeste bestanden, ook of juist vooral MKV, zet ik overigens om naar m2ts met tsmuxer, voor zover ze dat niet zijn. Van dat bestand kan de speler wel de Dolby True Hd aflezen en ten gehore brengen. Of mix ik evt de DTS geluidsspoor erbij mocht ik deze vinden. En selecteer evt de ondertitels. Dit kan ook vanui een AVCHD structuur.
Van daaruit eigenlijk nooit een probleem gehad. In al die jaren 3-4 vastlopers welke na een restart ' opgelost' waren.
Navigatie gaat redelijk vlot, maar ik kan dat niet vergelijken met huidige mediaplayers. In verleden wel een mede8er gehad welke ik nog gebruik als evt backup. Dat werkte wel iets fijner dan de Sony, meer mogelijkheden ook, denk aan ondertitels verschuiven of van lettertype/grootte veranderen.
En een Oppo93 welke een iets fancier menu heeft, menu van de Sony is ultra basic. Oppo werkte voor mij ook iets intuïtiever.
Netflix gebruik ik al een jaar of 2 niet meer, youtube wel en dan via de Ipad. Werkt prima.

1 op 1 vergelijk met een mediaplayer kan ik dus niet maken, maar voor mij werkt de Sony feilloos. Waarbij dus vermeldt dient te worden dat ik bestanden aanbied die hij pakt danwel bewerk. Korte laadtijd en spelen maar.
Goed verhaal..eens kijken of ik ergens een disk kan vinden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vik

Denoontje bedankt voor het testen!

Deze speler is natuurlijk ontworpen (daarmee bedoel ik ook de mod) om een zo hoog mogelijke kwaliteit te realiseren en dat is door middel van een disc. Geen enkele rip, remux of zogenaamde 1:1 copy haalt het bij de orginele disc en dat is ook niet de doel groep van deze CM versie.

Ik denk dat een simpele media player dan meer in het straatje past en dat bedoel ik niet lullig.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

De mod doet het dus wel op geluid en beeld van wat aangeboden wordt, ook via de nas..helaas is de mediaplayer functionaliteit die te wensen over laat. Of ik doe iets fout mbt connecten met de nas :-).

IIg leuk om even te testen!

haythijs

Overigens leuk om de ervaringen met de gemodificeerde speler te lezen. Soms kriebelt het wel weer eens wat te upgraden...dat type virus blijft ook voortwoeden he 😉
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

vik

Absoluut ook via de andere aansluitingen een winst.  :)


Quote from: denoontje on August  5, 2020, 10:03:03
De mod doet het dus wel op geluid en beeld van wat aangeboden wordt, ook via de nas..helaas is de mediaplayer functionaliteit die te wensen over laat. Of ik doe iets fout mbt connecten met de nas :-).

IIg leuk om even te testen!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

sandervg

Quote from: vik on August  5, 2020, 09:44:02
Geen enkele rip, remux of zogenaamde 1:1 copy haalt het bij de orginele disc
Wat is daar de reden van? Bij muziek is dat namelijk niet het geval: een CD klinkt niet beter dan een WAV bestand op een harde schijf. Los van het feit dat er natuurlijk verschil zit in kwaliteit tussen CD spelers en tussen streamers. Er zijn veel CD spelers beter dan een streamer en evenveel streamers beter dan een CD speler, maar dat heeft niet te maken met het feit of het WAV bestand op een CD staat of op een hardeschijf.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Dirk

dat een origineel altijd beter is dan een rip is imo dan ook onzin...zowel bij muziek als film.
belangrijk nuance is dat ik het dan over zelfgemaakte rips heb, zowel bij muziek/CD als DVD of BD rips, niet van één of andere schimmige download die beweert een 1:1 rip te zijn ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

DustinV

Quote from: sandervg on August  5, 2020, 13:54:41
Wat is daar de reden van? Bij muziek is dat namelijk niet het geval: een CD klinkt niet beter dan een WAV bestand op een harde schijf. Los van het feit dat er natuurlijk verschil zit in kwaliteit tussen CD spelers en tussen streamers. Er zijn veel CD spelers beter dan een streamer en evenveel streamers beter dan een CD speler, maar dat heeft niet te maken met het feit of het WAV bestand op een CD staat of op een hardeschijf.

Ligt er ook aan hoe deze geript is denk ik. Niet alle software is evengoed. Of iedere disc drive.

papaleo

Quote from: vik on August  5, 2020, 09:44:02
Denoontje bedankt voor het testen!

Deze speler is natuurlijk ontworpen (daarmee bedoel ik ook de mod) om een zo hoog mogelijke kwaliteit te realiseren en dat is door middel van een disc. Geen enkele rip, remux of zogenaamde 1:1 copy haalt het bij de orginele disc en dat is ook niet de doel groep van deze CM versie.

Ik denk dat een simpele media player dan meer in het straatje past en dat bedoel ik niet lullig.

Vik,heb je dit zelf wel eens getest,en van waar had jij het content vandaan? (En dit is natuurlijk ook niet lullig bedoeld  :tongue2: )
Het zullen zeker niet allemaal goeie rips zijn die er op het www te vinden zijn...

Ik heb zelf meerdere uhd disc's in mijn verzameling dit zijn veelal films die ik eerst heb gedownload en daarna aankoop als de film mij bevalt.
Maar ik heb ook vaker de proef op de som genomen om een film op disc te vergelijken met de download en 9 van de 10 keren zie en hoor ik geen verschil in beeld en audio kwaliteit.

Zo heb ik laatst nog Mad Max vergeleken en kort geleden 'Ready Player One 2018 2160p/UHD Dolby Atmos HDR/DolbyVision' gelijktijdig op de disc via mijn Oppo205 en de download (van 99,7Gb) via de Zidoo Z1000 afgespeeld en tussen beiden geswitcht...hoe goed ik ook oplet ik zie/hoor hier totaal geen verschil tussen de dl en de disc je zou denken dat de Oppo tov de Zidoo al in het voordeel zou moeten zijn...maar ook dit is tussen beide players niet duidelijk.
Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat er wel degelijk verschil is maar dat IK het gewoon niet zie en/of hoor  ::)

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

DustinV

Ik heb hier tijden met the greatest showman getest. Een 1:1 uhd rip. Geen remux maar bdmv mappen. Bron mag niet genoemd denk ik. Maar de naam van de website is een bluray disc formaat, misschien mag het zo wel 😅.
Town viktor hier kwam om wat af te regelen had ie de disc bij van de greatesr showman. Ik had meteen het idee dat dat beter klonk. Terwijl ik altijd de eerste ben die zegt dat daar geen verschil inzit. Dat zit er nog vast in, ondanks dat ik toch echt wel verschil hoorde terwijl ik dat eigenlijk niet wilde horen zeg maar 🤣

vik

No prob Leo!  :)

Ik was er tot om en nabij 2011, heilig van overtuigd dat onder andere de discs die ik destijds 1:1 kopieerde met dvdFAb decrypter en IMGburn naar lege blu ray schijven, zo ook de 1:1 image files naar hard disc een exacte copy zou zijn van het orgineel. Tot dat ik bij CM over de vloer kwam en onder andere The Dark knight ging vergelijken op de 3 chip dlp Sim2 op groot scherm en later de Sony VPl-VW1100. Black levels waren minder, kleuren wat vlakker en geluid was een stuk "platter"

Dat was voor mij ook gelijk een reden om gewoon orgineel te kopen en te stoppen met rippen en was overtuigd (been there done that). Dit na aanschaf van een partij lege blu ray hoesjes en een vermogen uit gegeven te hebben aan lege blu ray schijven en het printen van hoesjes.  Ook Jon heeft dit later bevestigd in zijn vergelijkingen in de post production. Een schijf wordt geperst dus een heel ander proces en tijdens het rippen van een orginele disc ontstaat er al gelijk jitter in video en audio in de transfer naar de hard disk van de computer.  Dan wordt er gebruik gemaakt van software, conversie enz. enz dus te veel variabelen die invloed hebben op het eindresultaat.

Wel even belangrijk om te vermelden; ik heb het over rippen van orginele schijven dus niet over digitale opslag zoals bijvoorbeeld een kaleidescape systeem dat doet. De meeste downloads via nieuwsgroepen komen bijna allemaal van een rip van een blu ray of dvd disc.

Als je apparatuur ontwikkeld met als goal de referentie te benaderen zijn dit gelijk de val kuilen. Tot nu toe heb ik mijn klanten weten te overtuigen. De stap terug is meestal de overtuigende trap. Op een 60 inch scherm zul je het niet snel merken maar zodra er grote formaten bij komen zoals projectie is het overduidelijk los van het geluid.

Wat ik in mijn topic duidelijk probeer te maken is dat het zonde is als je met deze speler puur en enkel maar aan de gang gaat met downloads. "Geen must" maar meer een goed advies. Er natuurlijk altijd een winst.



Quote from: papaleo on August  5, 2020, 20:25:25
Vik,heb je dit zelf wel eens getest,en van waar had jij het content vandaan? (En dit is natuurlijk ook niet lullig bedoeld  :tongue2: )
Het zullen zeker niet allemaal goeie rips zijn die er op het www te vinden zijn...

Ik heb zelf meerdere uhd disc's in mijn verzameling dit zijn veelal films die ik eerst heb gedownload en daarna aankoop als de film mij bevalt.
Maar ik heb ook vaker de proef op de som genomen om een film op disc te vergelijken met de download en 9 van de 10 keren zie en hoor ik geen verschil in beeld en audio kwaliteit.

Zo heb ik laatst nog Mad Max vergeleken en kort geleden 'Ready Player One 2018 2160p/UHD Dolby Atmos HDR/DolbyVision' gelijktijdig op de disc via mijn Oppo205 en de download (van 99,7Gb) via de Zidoo Z1000 afgespeeld en tussen beiden geswitcht...hoe goed ik ook oplet ik zie/hoor hier totaal geen verschil tussen de dl en de disc je zou denken dat de Oppo tov de Zidoo al in het voordeel zou moeten zijn...maar ook dit is tussen beide players niet duidelijk.
Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat er wel degelijk verschil is maar dat IK het gewoon niet zie en/of hoor  ::)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Thuur jij hebt ook wav getest vanaf een NAS, toevallig ook 44k1/16b wav bestanden? Dit geeft een probleem bij Ron zoals je hebt gelezen.

Quote from: denoontje on August  5, 2020, 10:03:03
De mod doet het dus wel op geluid en beeld van wat aangeboden wordt, ook via de nas..helaas is de mediaplayer functionaliteit die te wensen over laat. Of ik doe iets fout mbt connecten met de nas :-).

IIg leuk om even te testen!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike