Sony UBP-X800M2 CineMike Edition modificatie beschikbaar!

Started by vik, June 27, 2020, 08:58:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Komt in orde Thuur.

Dat moet ik even uitzoeken ik ga vandaag mijn CM 800M2 ophalen.

Staat wel klein lijstje dat worden vrij rappe demo's  8)

Quote from: denoontje on July 23, 2020, 22:55:18
Ik wil hem ook wel eens testen ;-)
Wordt dan weer een M&G met Anton denk ik....

PS hoe zijn de mediaplayercapaciteiten van de sony en is Netflix in 4k atmos af te spelen?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ik ga er even van uit dat je reageert op RON?

Quote from: eduard on July 23, 2020, 23:18:31
als je de high resolution files afspeeld. Kan je dan ook zien of ze ook onder dat formaat binnen komen op de sony.
2 de vraag ziet de sony de nas als een share of draait er een upnp server op de nas die de muziek aanbiedt.
Is dit laatste het geval dan zit er denk ik iets fout in de transcoding die op je nas gedaan wordt.
Ik ken de sony verder niet maar zou je eventueel een bestand wat je van de nas niet kan afspelen op naar een usb stick kunnen kopiëren en die vervolgens vanaf de sony kunnen afspelen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

eduard

Klopt was inderdaad voor ron

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


denoontje

Vik even voor de duidelijkheid..
moet het een m2 zijn?

De Sony UBP-X800M2 is nieuw te vinden voor om en nabij de €250,-

vik

Ook nog even via deze weg; klopt Thuur het moet de m2 zijn.  ;)

Quote from: denoontje on July 24, 2020, 16:59:50
Vik even voor de duidelijkheid..
moet het een m2 zijn?

De Sony UBP-X800M2 is nieuw te vinden voor om en nabij de €250,-
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

De CM demo unit inmiddels in mijn bezit en vandaag op weg naar de eerste klant voor een demo.   8)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

R0N

Quote from: eduard on July 23, 2020, 23:18:31
als je de high resolution files afspeeld. Kan je dan ook zien of ze ook onder dat formaat binnen komen op de sony.
2 de vraag ziet de sony de nas als een share of draait er een upnp server op de nas die de muziek aanbiedt.
Is dit laatste het geval dan zit er denk ik iets fout in de transcoding die op je nas gedaan wordt.
Ik ken de sony verder niet maar zou je eventueel een bestand wat je van de nas niet kan afspelen op naar een usb stick kunnen kopiëren en die vervolgens vanaf de sony kunnen afspelen.

UPDATE
Inmiddels is Sony en QNAP bezig het probleem te onderzoeken. Beiden nemen het probleem serieus!
Ik heb zelfs op ip-transportniveau onderzoek gedaan, maar nog geen verschillen kunnen ontdekken.

Excuus voor de 'vervuiling' van dit topic (modificatie).

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Remco

Quote from: vik on July 29, 2020, 16:14:27
Wow impressed!   Wordt vervolgd!  :pompom:

Ik heb zojuist de primeur gehad van de Sony UBP-X800M2 CineMike Edition demo unit in mijn Cinemike set. Ik zal hieronder mijn ervaringen delen en hoe die zich verhoudt t.o.v. mijn UD7007 stufe 3. We hebben de afgelopen 3-uur vele film en muziek fragmenten getest op beide spelers waarvan we een goed referentiekader hebben. Ik kan er kort over zijn de Sony is echt een fantastische speler qua audio en beeld!

Het beeld van de Sony is of je door een goed gepoetste ruit aan het kijken bent, echt zo ongelooflijk veel 'pop' in het beeld dat je bij HD al het idee hebt naar een UHD te kijken! De rust in het beeld is ook echt heel erg goed. Op audio gebied is het een super dynamische speler met veel energie in het laag (bij Aquaman zaten we met smile van oor tot oor). De bubbel is ook  groot en je krijgt veel surround informatie mee. Dat allemaal met een prettige klank en geen enkele scherpte, ook niet op hogere volumes. Maar dat is sowieso een karakter eigenschap van de gemodificeerde CM units. UHD had ik nog niet eerder gezien in mijn set, dus daar kan ik geen vergelijking van maken. Het ziet er wel verdomd goed uit! De lamp schiet uiteraard in de high lamp modus en dat vind ik storend omdat de projector op +/- 50 cm van mijn oren staat. Dit heeft uiteraard niets met de kwaliteit van de Sony te maken, maar dat is voor mij wel een bepalende factor om over te gaan tot aankoop.

Dan de vergelijking met de Marantz. De UD7007 CM stufe 3 is een speler van 4.500 Euro, dus dat is ook niet helemaal eerlijk qua vergelijking. Aan de andere kant de techniek heeft niet stil gestaan dus het was een interessante shootout. De Marantz UD7007 CM3 legt het qua beeldkwaliteit duidelijk af tegenover de Sony terwijl de UD7007 al echt heel goed is. Een vergelijk met de audio is interessant. Ik denk dat het grootste verschil is dat de Marantz echt wel een stukkie muzikaler is. Daar zit 'meer lucht' in het geluidsbeeld en klinkt in mijn oren dus muzikaler/transparanter. Je hoort dat echt goed bij Peter Maffay MTV unplugged en bij Ed Sheeran live in Wembley. De bubbel van de Sony is denk ik wel ietsje groter, maar de Marantz perst er gewoon net iets meer informatie uit en brengt meer sfeer en emotie. Ik vind dat belangrijk omdat ik ook regelmatig een concert bluray kijk op zolder en dan is dat een prettige eigenschap.

Bottom line. Voor het geld haal je een super speler in huis die denk ik elke standaard speler omver blaast. De UD7007 gaat echter niet ingeruild worden vanwege bovenstaande pluspunten. Als je een stap wilt maken van een basis speler naar een Cinemike speler, dan is het een no brainer. Ik denk zelfs dat de Oppo 203 Stufe 1 er een zware dobber aan heeft aan deze Sony. Ik meen dat de demo unit i.i.g. nog naar Thuur en Pascal gaan, dus alvast heel veel voorpret gewenst!! Keep me posted, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Vik, bedankt voor je komst en uitgebreide demo! Het was een interessante avond! Ik weet zeker dat je hier veel klanten heel blij mee gaat maken. 100%!





HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

denoontje

Omg ....$$$...[emoji854][emoji48]
De pana 900 cm deed al
Leuke dingen..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

Klinkt heel goed Remco!  :clapping:
En de UD7007 vond ik zonder CM al een goede speler, met Stufe 3 echt wel een monster lijkt me.
Zeker als je geen UHD kijkt dan is het denk ik wel een van de beste spelers die je kunt hebben.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jack_D


Was ook te verwachten dat de Sony door CineMike naar een hoger level getild zou worden middels deze Mod.. Maar blijf er toch een beetje een ongemakkelijk gevoel bij houden om een "Tupperware doos" Blu-ray speler van €250,- voor een bedrag van €1400,- te verbouwen. Op een of andere manier lijkt de balans hier een beetje zoek. Maar aan de andere kant worden de CineMike mods toch wel gewaardeerd door veel mensen. Ben benieuwd of deze gemodificeerde Sony veel verkocht gaat worden .


Ik blijf dit topic in iedergeval met interesse volgen........

Quote from: Remco on July 30, 2020, 22:16:06
Ik heb zojuist de primeur gehad van de Sony UBP-X800M2 CineMike Edition demo unit in mijn Cinemike set. Ik zal hieronder mijn ervaringen delen en hoe die zich verhoudt t.o.v. mijn UD7007 stufe 3. We hebben de afgelopen 3-uur vele film en muziek fragmenten getest op beide spelers waarvan we een goed referentiekader hebben. Ik kan er kort over zijn de Sony is echt een fantastische speler qua audio en beeld!

Het beeld van de Sony is of je door een goed gepoetste ruit aan het kijken bent, echt zo ongelooflijk veel 'pop' in het beeld dat je bij HD al het idee hebt naar een UHD te kijken! De rust in het beeld is ook echt heel erg goed. Op audio gebied is het een super dynamische speler met veel energie in het laag (bij Aquaman zaten we met smile van oor tot oor). De bubbel is ook  groot en je krijgt veel surround informatie mee. Dat allemaal met een prettige klank en geen enkele scherpte, ook niet op hogere volumes. Maar dat is sowieso een karakter eigenschap van de gemodificeerde CM units. UHD had ik nog niet eerder gezien in mijn set, dus daar kan ik geen vergelijking van maken. Het ziet er wel verdomd goed uit! De lamp schiet uiteraard in de high lamp modus en dat vind ik storend omdat de projector op +/- 50 cm van mijn oren staat. Dit heeft uiteraard niets met de kwaliteit van de Sony te maken, maar dat is voor mij wel een bepalende factor om over te gaan tot aankoop.

Dan de vergelijking met de Marantz. De UD7007 CM stufe 3 is een speler van bijna 4.000 Euro, dus dat is ook niet helemaal eerlijk qua vergelijking. Aan de andere kant de techniek heeft niet stil gestaan dus het was een interessante shootout. De Marantz UD7007 CM3 legt het qua beeldkwaliteit duidelijk af tegenover de Sony terwijl de UD7007 al echt heel goed is. Een vergelijk met de audio is interessant. Ik denk dat het grootste verschil is dat de Marantz echt wel een stukkie muzikaler is. Daar zit 'meer lucht' in het geluidsbeeld en klinkt in mijn oren dus muzikaler/transparanter. Je hoort dat echt goed bij Peter Maffay MTV unplugged en bij Ed Sheeran live in Wembley. De bubbel van de Sony is denk ik wel ietsje groter, maar de Marantz perst er gewoon net iets meer informatie uit en brengt meer sfeer en emotie. Ik vind dat belangrijk omdat ik ook regelmatig een concert bluray kijk op zolder en dan is dat een prettige eigenschap.

Bottom line. Voor het geld haal je een super speler in huis die denk ik elke standaard speler omver blaast. De UD7007 gaat echter niet ingeruild worden vanwege bovenstaande pluspunten. Als je een stap wilt maken van een basis speler naar een Cinemike speler, dan is het een no brainer. Ik denk zelfs dat de Oppo 203 Stufe 1 er een zware dobber aan heeft aan deze Sony. Ik meen dat de demo unit i.i.g. nog naar Thuur en Pascal gaan, dus alvast heel veel voorpret gewenst!! Keep me posted, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Vik, bedankt voor je komst en uitgebreide demo! Het was een interessante avond! Ik weet zeker dat je hier veel klanten heel blij mee gaat maken. 100%!

vik

Mooi verwoord Remco en nog bedankt voor het ontvangst.

De UD 7007 was uiteindelijk de oude referentie speler so a "tough cookie" to beat  en zoals je al aangeeft een stuk duurder als de Sony.

Als ik het in mijn eigen woorden mag omschrijven, de ud 7007 stufe 3 speelt op harmonisch vlak wat beter (smoother) is ietsje opener, en lang geleden dat ik die vergelijking heb gemaakt maar ik schat zo in dat de Marantz ook wat fraaier is als de stufe 2 Oppo op dit gebied.

De Sony is wat preciezer met een grotere bubble en zoals je al schreef dynamischer. Vooral het laag is om te smullen ;-) de beeldkwaliteit overtreft ook de stufe 2 Oppo en geluid komt akelig dichtbij. (you win some, you lose some) en de stufe 1 Oppo is een behoorlijke stap terug.

Ik ben benieuwd hoe Pascal de Sony gaat beleven want die is de volgende.  :)

De bouw kwaliteit van de Sony is overigens ook echt heel erg fraai en solide. Het loop werk is stil en reageert ook wat vlotter als de Oppo. Ook het bereik van de remote control is beter heb ik ervaren.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Vergis je niet in de bouwkwaliteit van de Sony want die is echt heel erg fraai. Doet niet onder voor de Sony UBP-X1100ES en die kost €999,- Een Panasonic speler kun je dan eerder beschouwen als Tupperware want dat voelt echt een stuk goedkoper aan met een hoop herrie van het loopwerk.

Het enige wat telt is het eind resultaat dus het ligt er aan hoe je de balans bekijkt. Dat is voor iedereen persoonlijk.

Voor CineMike begrippen is de Sony "a bargain" en wellicht zelfs te goedkoop. Laat dat nou net het voordeel zijn.  ;)


Quote from: Jack_D on July 31, 2020, 00:43:43
Was ook te verwachten dat de Sony door CineMike naar een hoger level getild zou worden middels deze Mod.. Maar blijf er toch een beetje een ongemakkelijk gevoel bij houden om een "Tupperware doos" Blu-ray speler van €250,- voor een bedrag van €1400,- te verbouwen. Op een of andere manier lijkt de balans hier een beetje zoek. Maar aan de andere kant worden de CineMike mods toch wel gewaardeerd door veel mensen. Ben benieuwd of deze gemodificeerde Sony veel verkocht gaat worden .


Ik blijf dit topic in iedergeval met interesse volgen........
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Staaled

Ik heb een simpele X800 en die is idd onwaarschijnlijk goed gebouwd voor het geld.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

PascalP

Quote from: Staaled on July 31, 2020, 10:11:43
Ik heb een simpele X800 en die is idd onwaarschijnlijk goed gebouwd voor het geld.

ook het eerste wat mij opviel van mijn recent aangeschafte X800M2 t.o.v. mijn Pana 424.
Super solide en degelijk gebouwd, ook 3x zo zwaar onderhand
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

WillyP

@Remco,

Heb je ook al SACD's beluisterd? Daar ben ik wel benieuwd naar.

WillyP

Remco

Quote from: WillyP on July 31, 2020, 13:16:26
@Remco,

Heb je ook al SACD's beluisterd? Daar ben ik wel benieuwd naar.

WillyP

Alleen bluray en UHD. Vik dacht ik wel in Duitsland, dus die kan daar wellicht iets meer over roepen.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

vik

Nee die heb ik nog niet uitvoerig kunnen testen maar elk formaat wordt beter vanuit de Sony. Je mag hem eventueel testen geen enkel probleem, en kun je hem mooi vergelijken met je Primare.

Quote from: WillyP on July 31, 2020, 13:16:26
@Remco,

Heb je ook al SACD's beluisterd? Daar ben ik wel benieuwd naar.

WillyP
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

Help onthouden vik, ik kan maandag sacd meenemen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

Quote from: denoontje on August  2, 2020, 08:49:14
Help onthouden vik, ik kan maandag sacd meenemen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb er iig geen, kunnen zeker testen!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Dan wordt dan een slaap zak mee nemen Thuur.  :P

Zelf heb ik een Stock Fisch studio SACD en neem ik ook wel mee.

Quote from: denoontje on August  2, 2020, 08:49:14
Help onthouden vik, ik kan maandag sacd meenemen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Heb ook nog een 'simpele' Sony QS SACD speler staan, wel een oudje maar doet het prima ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Remco

Heel veel plezier maandag met de demo! Vergeet Blade Runner 2049 niet mee te nemen ;D.

@Thuur/Pascal: Super benieuwd naar jullie ervaringen morgen! Full throttle.... ;).
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

vik

Full Throttle kan bij Pascal 2 kanten op....straks duikt hij op zijn race motor en staan we voor een dichte deur.  :P

Quote from: Remco on August  2, 2020, 09:14:09
Heel veel plezier maandag met de demo! Vergeet Blade Runner 2049 niet mee te nemen ;D.

@Thuur/Pascal: Super benieuwd naar jullie ervaringen morgen! Full throttle.... ;).
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike