Vandaag getest:
- verder met netflix
sony maakt er een mooi plaatje van, beeld licht wat op. dynamiek is groter en meer 3d
geluid: geen atmos te krijgen helaas, dit heeft bijv de pana 242 wel met netflix
- youtube
bediening en keuze via telefoon app mogelijk. wel 4k maar hooguit 2.0 digitaal geluid.
Beeld strak
- steaming via nas
beeld is overal beter zoals we steeds tegenkomen en geluid is dynamischer.
Lijk soms wel wat judder te zien...heb de jvc weer even op motion enhanced low gezet...Vik had low latency op on gezet.
weet niet of dit komt omdat je de files alleen kan benaderen via de synology mediaserver
De zappiti laat dit namelijk niet zien. Gebruikt ander protocoll?
(ben geen netwerk expert ;-) )
Iso, zowel uhd als bd krijg ik niet afgespeeld via de sony.
bdmv's ook niet. Wel als je dan naar de stream folder gaat en een mt2s fle afspeelt.
Atmos is dan wel mogelijk, dit itt de pana.
Al met al helaas mbt media speler tot nu toe
Beeld en geluid knappen enorm op, atmos is mogelijk vanuit mt2s streams, maar iso afspelen is mij nog niet gelukt.
-WAV files muziek
Wav wordt keurig afgespeelt via de synology mediacenter ingang. Ook flac pakt hij.
Door gebruik van minimserver worden mijn flacs omgezet in wav. Ook via die weg wordt muziek afgespeelt op de sony.
Ik heb helaas niet even een externe HD om te zien of dit zelfde ervaringen geeft --> geen iso's spelen en de ietswat judder.
Als ik morgen tijd heb zal ik de pana nog eens vergelijken met de sony mbt uhd en bd disk, maar ik denk dat ik het antwoord al weet ;-)