CineMike Modificaties - project Trinnov Altitude 16/32

Started by vik, March 21, 2014, 17:01:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Ik stel vragen ja, mag dat niet dan?
Het is elektrotechniek, wetenschap geen religie met believers of non-believers waar het hier over gaat.
Antwoorden van Vik zijn vaak goed to the point soms vaag en dan is duidelijkheid gevraagd. Jammer dat Mike zelf hier niet post dan zou het misschien duidelijker zijn wat er nu precies speelt.

En nu we het toch over transparantie hebben wat is jouw commerciele belang bij CM dat je zo fel reageert?

buckler

Quote from: vik on September  9, 2023, 10:45:13De garantie nemen ze over zoals altijd het geval is. De prijzen worden binnen kort bekend gemaakt aangezien het project Alt 16 CM net pas is afgerond. De focus ligt nu op het afronden van de Alt 32 CM die moet klaar zijn voor de show en heeft nog wat werk. Het design is weer anders en daar gaan ze ook meer mee doen.

En de vraag over de CM optische kabel:

De optische kabel is een hardware component en moet je compleet los zien van elkaar. Die heeft zijn eigen kwaliteiten en is weer een extra stap in de hele keten. Zoals ik hierboven als schreef zijn de aanpassingen op het Trinnov hdmi mainboard niet heel anders als de CM 8805 Marantz en geldt ook voor het eindresultaat.  Het is aan de klant of hij die extra stap wil maken we verplichten helemaal niemand om iets te nemen. Die kabel kun je dus adviseren in verschillende set ups en configuraties dus ook in een originele keten.

Kortom die kabel heeft dus ook in een CM top set up nog steeds zijn voordelen en wordt door elke high end klant van ons gebruikt dus ook door CM zelf in combinatie met de Lumagen. Het heeft verder dus ook niets met waarheid te maken maar draait het puur om keuzes die je uiteindelijk zelf beslist.  :)

De set is goed als de zwakste schakel daar houd ik mezelf nog steeds aan vast en spreek vanuit mijn eigen ervaring. Dit staat geheel los van een originele of CineMike keten.


Dank je en ik dacht dit al.
Dus het kan nog beter? lol  ;D
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

DustinV

Quote from: Kjelt on September  9, 2023, 12:18:19Ik stel vragen ja, mag dat niet dan?
Het is elektrotechniek, wetenschap geen religie met believers of non-believers waar het hier over gaat.
Antwoorden van Vik zijn vaak goed to the point soms vaag en dan is duidelijkheid gevraagd. Jammer dat Mike zelf hier niet post dan zou het misschien duidelijker zijn wat er nu precies speelt.

En nu we het toch over transparantie hebben wat is jouw commerciele belang bij CM dat je zo fel reageert?

Niemand heeft het over transparantin. Mijn commerciĆ«le belangen? 🤣 Helemaal geen.
Maar ga rustig verder met je nare opmerkingen. Het zijn gewoon steken onder water en dat weet je zelf ook wel. Fijne dag nog.

Zymotic

Heren, houden we het een beetje gezellig? Veel te warm om je druk te maken.....

vik

Klopt dat maakt het soms wat lastig om alles 1:1 over te dragen maar gelukkig gaat het steeds beter. 

Je kunt ook gewoon een keer langs komen op de show zodat je zelf eens 1:1 kunt communiceren over wat hij nu precies allemaal doet. Voor mij zijn het de momenten dat ik naast hem zit tijdens het solderen en klanten pakken dit moment tijdens een show.

We bijten niet en de shows worden regelmatig aangekondigd en als ik het mij goed herinner woon je er niet heel ver vandaan. Het zal beslist niet verder zijn als het stukje naar de oude shows van Werner.  ;)

Nog even een reactie van Mike over HF noise en mainboards: het minimaliseren van HF noise is niet specifiek iets wat ze enkel bij Trinnov doen. Dan doen ze standaard bij elke receiver of processor die hij modificeert dus ook bij de Marantz 77** processors. Bij de top modellen doet hij uiteraard meer en daar valt Trinnov nu onder en het goal is maximum performance. Hij past eigen filtering toe en stabiliseert de chips op het complete hdmi board, dus naar alles wat er op dat board met elkaar in verbinding staat inclusief de hdmi ports waar uiteindelijk de bronnen worden aangesloten. Maar ook de door-koppeling naar de andere boards in de Marantz of Trinnov zelf.

De CM optische kabel blijft ten aller tijden een verbetering geven aangezien dit een stuk hardware is en geen simpele kabel wat vele nog steeds denken.  Die heeft stroom nodig en maakt gebruik van chips en Mike zorgt ervoor dat alles zo optimaal mogelijk werkt en past filtering toe rond om de chips aan beiden kanten. (transmitter/receiver) en verbetert waar nodig de stroom voorziening.

Je moet elk CM component volledig los zien van elkaar. Heb je een volledige keten dan heb je maximum performance. De set is zo goed als de zwakste schakel en zal altijd zo blijven (Garbage in garbage out) ook in een origineel high end systeem is dit het geval. 

Dus de Trinnov is niet defect of uitzonderlijk en heeft ook geen probleem verder en ze leveren uitstekende producten af. Het is origineel een uitstekende processor en persoonlijk ken ik geen betere processor.  Mike heeft zijn eigen specialiteiten en gaat een stap verder en het is aan de klant of hij mee wil op deze trein ja of nee.


Quote from: Kjelt on September  9, 2023, 12:18:19Ik stel vragen ja, mag dat niet dan?
Het is elektrotechniek, wetenschap geen religie met believers of non-believers waar het hier over gaat.
Antwoorden van Vik zijn vaak goed to the point soms vaag en dan is duidelijkheid gevraagd. Jammer dat Mike zelf hier niet post dan zou het misschien duidelijker zijn wat er nu precies speelt.

En nu we het toch over transparantie hebben wat is jouw commerciele belang bij CM dat je zo fel reageert?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Dit YouTube-filmpje is jullie vast niet ontgaan, maar ik plaats het ook even in mijn eigen CineMike-topic.

Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag. 

Bij interesse kunnen we thuis demo's verzorgen en geldt voor beiden modellen (Altitude 16/32)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo


vik

Via deze weg wil ik mijn klanten, collega's, kennissen, forumleden en vrienden een heel gelukkig en vooral gezond 2024 toewensen!



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

dchris

De beste wensen voor 2024 gewenst!  :popcorn:  ;D
Mvg,

Dchris

vik

Mijn collega heeft een YouTube-filmpje gelanceerd van een bezoek aan een vaste klant die weer de nodige upgrades heeft ondergaan, waaronder de CineMike Trinnov Alt 32. Njoy!  8)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike