B&W 804S of B&W 703 S2?

Started by fresno, June 21, 2020, 16:51:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fresno

Vraag:

Zijn er forumleden die beide speakers vergeleken hebben?
Ik twijfel tussen de oude imho erg mooie 804S of een speaker met de laatste technologie de 703 S2 (ook 2de hands) ? Ik heb op dit moment nog de oude B&W 7NT als hoofdspeakers, maar heb wat ruimte om te vervangen. De prijzen op marktplaats ontlopen elkaar niet veel.

De rest van mijn set is ook B&W, dus wil ik het merk wel trouw blijven.

Alvast bedankt voor de reacties.

myself

Om je keus nog wat moeilijker te maken, zou je ook de N803 kunnen overwegen :)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

holco

Wil je ze zelf gaan bouwen? je zit namelijk in het zelfbouw gedeelte.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

jahtari

Neem eens wat anders dan b&w.  :headbanging:

Er is zoveel ander moois te krijgen.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

fresno

Quote from: holco on June 22, 2020, 21:31:33
Wil je ze zelf gaan bouwen? je zit namelijk in het zelfbouw gedeelte.

Verkeerd gepost....

Ja er zijn nog meer keuzes binnen de b&w groep. Hoe staan de oude speakers t.o.v. de nieuwe. Helaas is dit nergens te beluisteren.

Mijn voorkeur is toch om bij dit merk te blijven. Persoonlijk vind ik de kleuring van B&W prettig. Komt bij dat de rest ook van dit merk is en ook de waf factor speelt een rol.

Tabcam

Quote from: fresno on June 22, 2020, 22:51:10
Verkeerd gepost....

Ja er zijn nog meer keuzes binnen de b&w groep. Hoe staan de oude speakers t.o.v. de nieuwe. Helaas is dit nergens te beluisteren.

Mijn voorkeur is toch om bij dit merk te blijven. Persoonlijk vind ik de kleuring van B&W prettig. Komt bij dat de rest ook van dit merk is en ook de waf factor speelt een rol.
Heb je zelfbouw overwogen? Ik denk dat je met een zelfbouw Purifispeaker, bv. de SPK5 of SPK4 als je voor eenvoudiger bouwen gaat, voor hetzelfde bedrag een echt veel betere luidspreker hebt!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

fresno

Nee, zelfbouw is in mijn geval totaal geen optie🙄.

Ik begrijp dat de vraag niet eenvoudig is, maar wellicht dat iemand een upgrade heeft gedaan en zo kan aangeven wat het verschil is.

RPO

Op basis van gewicht: 804S. ;D
.... Als je geen queste met vergelijking van wat er allemaal voor pak-m-beet 2K€ te koop is..... volg je hart.
Persoonlijk vind ik de looks van de 702 nix speciaals, maar mss klinken ze wel top.
Ik heb best even geworsteld voor ik mijn 804s-en kocht, maar geen moment spijt. Looks - top, afschrijving = minimaal. Klinkt goed genoeg, heb toch geen vergelijkingsmateriaal.
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

Fr@nk

Quote from: TabCam on June 23, 2020, 15:09:27
Heb je zelfbouw overwogen?

Wil je nadien upgraden krijg je die dingen haast niet verkocht. Kijk maar eens op MP of hier in de verkooprubriek, ze blijven er soms maanden opstaan.  8)

Quote from: fresno on June 21, 2020, 16:51:31
De rest van mijn set is ook B&W, dus wil ik het merk wel trouw blijven.

Is onderstaand iets voor jou? Een maat van me heeft ze vorig jaar van me overgenomen en doet ze nu weg wegens upgrade naar 803D2.
https://www.2dehands.be/a/audio-tv-en-foto/luidsprekerboxen/m1566831060-speakers.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Dirk

Quote from: aktevox on June 29, 2020, 16:21:15
Wil je nadien upgraden krijg je die dingen haast niet verkocht. Kijk maar eens op MP of hier in de verkooprubriek, ze blijven er soms maanden opstaan.  8)

da's imo zowat het slechtst denkbare argument tegen zelfbouw.
er kan immers niets op tegen het bouwplezier en 't resultaat wat zo'n set ten gehore kan brengen voor een fractie vd prijs tov commerciële speakers.

't enige steekhoudend argument is imo de afwerking die lastig is en diengevolge soms wat te wensen over laat, maar ook daarin zou je versteld staan van wat sommige "zelfbouwers" allemaal kunnen met hun 2 handen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Fr@nk

#10
Quote from: Dynky on June 29, 2020, 17:02:35
da's imo zowat het slechtst denkbare argument tegen zelfbouw.
er kan immers niets op tegen het bouwplezier en 't resultaat wat zo'n set ten gehore kan brengen voor een fractie vd prijs tov commerciële speakers.

't enige steekhoudend argument is imo de afwerking die lastig is en diengevolge soms wat te wensen over laat, maar ook daarin zou je versteld staan van wat sommige "zelfbouwers" allemaal kunnen met hun 2 handen ;)

In het plezier hebben van het bouwen kan ik je volgen. Maar voor je kan starten met het bouwen zal je toch moeten investeren in materiaal en dit moet je met de prijs van het project meetellen tenzij je om de 3 à 4 maanden een setje bouwt.
Niet iedereen heeft de ruimte om een speaker projectje te starten, je zal maar 2 hoog wonen.
De afwerking is voor heel veel mensen top prioriteit.  ;)

BTW het is me al meerdere keren opgevallen dat een zelfbouwer zijn speakers te koop aanbied en na een tijdje de advertentie intrekt wegens te weinig of geen animo. Een B&W & Co heb je zo terug verkocht.  8)

Staat er een jaartje op en is nog beschikbaar.
https://www.2dehands.be/a/audio-tv-en-foto/luidsprekerboxen/m1560143898-scan-speak-maxima.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

https://www.2dehands.be/a/audio-tv-en-foto/luidsprekerboxen/m1538395970-visaton-zelfbouw.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr



Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Dirk

zo kan ik ook talloze "commerciële" sets terugvinden die maar niet verkocht raken, dat zegt imo niets mbt de zin van zelfbouw  ;D

verder denk ik geen seconde na over de "verkoopbaarheid" wanneer ik wat voor mezelf bouw...want àls ik later al eens wat anders ga bouwen worden de drivers en onderdelen die echt wat hebben gekost gewoon doorverkocht aan minimaal 50% vd aankoopprijs, dat lukt(e) me met een commercieel model zelden.

soit, ik vind het argument "niet zelf gaan bouwen want dat verkoopt voor geen meter" weinig relevant...just my 2 cts  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Fr@nk

Quote from: Dynky on June 29, 2020, 17:55:24
zo kan ik ook talloze "commerciële" sets terugvinden die maar niet verkocht raken, dat zegt imo niets mbt de zin van zelfbouw  ;D

verder denk ik geen seconde na over de "verkoopbaarheid" wanneer ik wat voor mezelf bouw...want àls ik later al eens wat anders ga bouwen worden de drivers en onderdelen die echt wat hebben gekost gewoon doorverkocht aan minimaal 50% vd aankoopprijs, dat lukt(e) me met een commercieel model zelden.

soit, ik vind het argument "niet zelf gaan bouwen want dat verkoopt voor geen meter" weinig relevant...just my 2 cts  ;)

Bwa... mijn B&W 702s2 gekocht voor 3000 euries een jaartje later verkocht voor jawel 3000 euro. 
Vorig jaar mijn Quadral Aurum Vulcan's gekocht voor €6800 (advies €10500) verkoop ik zo voor €7500. ;)

Nog een voorbeeldje, onze forumvriend krijg ze na 6 maanden nog niet aan de straatstenen kwijt.
Toch jammer want het zijn mooie en vermoedelijk zeer goede speakers.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=173835.0

Ik begrijp heel goed dat je enorm veel plezier beleeft aan het met zorg selecteren van de drivers, X-over's en het houtsoort of MDF voor de bouw van je droomspeakers. Het geeft je zeker een gigantisch gevoel van voldoening als deze speaker klinkt en oogt naar je wensen denk ik.  ;)



Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Rob_Dingen

Kijk mijn topic over Eidolon kloon.
Die speaker kost mij ongeveer €3000,- en wat werk wat natuurlijk de hobby moet zijn.
Nieuwprijs was rond de €30.000,-
Dus als ik ze niet meer wil gooi ik ze weg en heb nog steeds voordelig zulke speakers gehad.
Als ik ze had gekocht had ik meer afgeschreven.

Rob

Fr@nk

#14
Quote from: Rob_Dingen on June 29, 2020, 19:17:04
Kijk mijn topic over Eidolon kloon.
Die speaker kost mij ongeveer €3000,- en wat werk wat natuurlijk de hobby moet zijn.
Nieuwprijs was rond de €30.000,-
Dus als ik ze niet meer wil gooi ik ze weg en heb nog steeds voordelig zulke speakers gehad.
Als ik ze had gekocht had ik meer afgeschreven.

Rob

Ik schrijf nix af..... ;D ;D ;D ;D
Begrijp me niet verkeert, ik heb veel respect voor het geen jullie bouwen!  :clapping:
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Rob_Dingen

Quote from: aktevox on June 29, 2020, 19:18:39
Ik schrijf nix af..... ;D ;D ;D ;D
Begrijp me niet verkeert, ik heb veel respect voor het geen jullie bouwen!  :clapping:
Ook jij schrijft af op je nieuw gekochte spullen.

Rob

Fr@nk

Quote from: Rob_Dingen on June 29, 2020, 19:41:51
Ook jij schrijft af op je nieuw gekochte spullen.

Rob
Toch niet op mijn speakers....
Versterkers en Co is iets anders.
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Rob_Dingen

Quote from: aktevox on June 29, 2020, 19:43:42
Toch niet op mijn speakers....
Versterkers en Co is iets anders.
Als jij nieuwe speakers koopt schrijf je ook af.

Rob

Fr@nk

Quote from: Rob_Dingen on June 29, 2020, 19:45:06
Als jij nieuwe speakers koopt schrijf je ook af.

Rob

Rob je hebt waarschijnlijk niet alles gelezen wat ik hierboven schreef.

Quadral Aurum Vulkan 9 -> vorig jaar nieuw gekocht voor €6800 (advies 10500) verkoop ik zo voor €7500.
B&W 702s2  -> nieuw gekocht voor €3000 (advies 4000) na 1 jaar verkocht voor €3000.
Quadral Aurum Vulkan 6 -> 2de hands gekocht voor €1200 na 5 jaar verkocht voor €1450.
B&W 803s -> 2de hands gekocht voor €2600 na 3 jaar verkocht voor jawel €2600.

Zo zie je maar ik verlies geen cent op mijn speakers.  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Rob_Dingen

Jawel heb je voorbeelden gezien.
De 2e set heb je met meer als 30% korting gekocht????.
Hoe het met de andere set zit weet ik niet maar als iemand bij jou de nieuw prijs wil betalen is dat zeer uitzonderlijk.
Maar ik gun het jou, goed bezig.

Rob