Inbouw subwooferkabel

Started by sanderkevdw, June 15, 2020, 15:07:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sanderkevdw

Ik ben op zoek naar een manier om een subwooferaansluiting in de muur in te werken. Je hebt van Niko dit soort afdekplaatjes: https://www.dmlights.be/niko_122_69716_antraciet~07YOV?channable=e124570.MTIyLTY5NzE2LWJlLW5s&gclid=Cj0KCQjwuJz3BRDTARIsAMg-HxUpsCIM9uc1xZXpTS_P0oSHCqIeBUVvRq2-moZlVvKFs14gPmU9WkkaAkPGEALw_wcB

Nu is, volgens mij, een subwooferkabel eigenlijk gewoon een coax-kabel. Maar hoe sluit ik een coaxkabel aan op zo'n afdekplaatje? Volgens de beschrijving hebben die afdekplaatjes een "kooiklem", maar ik zie niet direct in hoe dat gaat werken met een coax kabel.

Mis ik hier iets? Of heb ik eigenlijk een andere kabel/Afdekplaat nodig?

Rowdy

Is een afdekraam voor CAI niet iets?

Dirk

Niko heeft ook afdekplaten waar een gat in zit voor D-size Neutrik chassisdelen, zo kan je naar keuze een RCA, XLR of wat dan ook monteren  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

sanderkevdw

Quote from: Dynky on June 15, 2020, 18:08:35
Niko heeft ook afdekplaten waar een gat in zit voor D-size Neutrik chassisdelen, zo kan je naar keuze een RCA, XLR of wat dan ook monteren  ;)
Die zijn wel al interessanter dan die RCA koppelingen van Niko zelf (waar er dan 1 niet aangesloten zou zijn). Maar de vraag blijft dan wel hoe je een coax-kabel aansluit op een RCA-koppeling van Neutrik? Ofwel ben ik ergens helemaal mis, maar ik vind hier eigenlijk nergens informatie over.

Dirk

Kern aan de pin (hot) en shield/mantel aan de collar van de RCA.

Maar waarom zou je RCA gebruiken ipv XLR? 
Als je hem wil inbouwen veronderstel ik dat we niet praten over een kabellengte van enkele meters...ik zou altijd voor de XLR-kabel gaan bij dergelijke afstanden.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

sanderkevdw

Quote from: Dynky on June 16, 2020, 14:07:27
Kern aan de pin (hot) en shield/mantel aan de collar van de RCA.

Maar waarom zou je RCA gebruiken ipv XLR? 
Als je hem wil inbouwen veronderstel ik dat we niet praten over een kabellengte van enkele meters...ik zou altijd voor de XLR-kabel gaan bij dergelijke afstanden.

Dus het aansluiten van RCA is eigenlijk identiek aan het aansluiten van een gewone kabel-aansluiting? Subwoofers zijn 2x SB3000 en die heeft geen XLR input. Ik ga de eerst komende jaren ook niet moeten upgraden, aangezien het om een vrij kleine ruimte gaat is dat meer dan power genoeg :D
Voor de luidsprekerkabels was ik van plan om eigenlijk speakerchassisplaatjes te gebruiken (https://www.allekabels.be/luidspreker-chassis/4522/1057861/luidspreker-chassis-rechthoekig.html?gclid=CjwKCAjw26H3BRB2EiwAy32zhV3fU4N_EsYGKn0U7vuwNnMKUm8otYgsVFVQc-d5uF2FDy31jAbenxoCVmAQAvD_BwE). Lijkt me wel de elegantste oplossing om met banaanstekkers te kunnen werken (en eventueel bi-wire/bi-amp op termijn). Of zijn er andere alternatieven?