Oude HDMI kabel geschikt voor 4K / HDR etc?

Started by sandervg, June 18, 2020, 17:11:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Hoi, Ik heb een oude van den Hull kabel 'HDMI Flat cable' uit 2009 / 2010. Er staat verder geen info op de kabel (geen versienummer, geen high speed etc.). De kabel was niet goedkoop. Ik heb wat zitten googlen om erachter te komen of deze kabel geschikt is voor 4k / HDR, maar kwam er niet uit. Er zit veel marketing omheen, maar volgens mij niet alleen marketing.

Hoe groot is de kans dat deze goed uit de voeten kan als ik er een 4K / HDR signaal overheen laat gaan? En als het niet gaat, zijn het dan duidelijke gebreken zoals sneeuw, geen handshake etc. of is er ook kans dat bepaalde elementen zoals HDR niet goed overkomen waardoor je misschien niet direct kunt vaststellen of het signaal goed en volledig doorkomt?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

bmateijsen

Kans is vrij groot dat hij geen HDR doet... Maar is een beetje afhankelijk ook van de lengte.

Kjelt

Kans acht ik klein afhankelijk van de lengte.
Tot 5 meter misschien, boven de 7 a 8 meter heb je of een aktieve koper kabel nodig of beter een aktieve optische kabel.
Die zijn niet meer zo heel duur overigens onder de €100 moet lukken.

Als het niet gaat heb je vaak geen beeld, nul nada noppes.
Als het bijna gaat heb je of een hoop ruisende pixels of foutief gekleurde pixels/blokken in je beeld.
Het is niet subtiel dus je komt er gauw genoeg achter.