moeilijke keus, gebruikt of nieuw?

Started by bbking3291, June 18, 2020, 07:35:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bbking3291

Hallo allemaal, ik ben op de achtergrond aan het meelezen in diverse topics en zie heel veel informatie. Leuk om te lezen maar wat een boel informatie!
Voor de inrichting van mijn home cinema setup ben ik aan het bouwen en moet ik keuzes gaan maken voor de inrichting.
Er moet nog van alles gebeuren maar de ruimte (geheel te verduisteren) is klaar en het scherm heb ik hangen is een 110". Zal hier ongeveer 3.5 meter vanaf gaan zitten. Kabels van de mediaspeler naar de beamer is wel een dingetje in mijn setup.
Door alle informatie zie ik eigenlijk bijna de bomen in het bos niet meer, de verleiding is er om een epson 9400W aan te schaffen, volgens mij ben ik dan af van mijn kabel probleem, 4K,  etc. etc. maar mijn budget is beperkt en ik zou liever ook wat overhouden voor het audiogedeelte dat ik ook nog in moet richten. Dus terug naar de tekentafel, als alternatief zie ik bv. een gebruikte epson 9000W en een sony vpl-vw95, beide in dezelfde prijscategorie als een nieuwe epson tw7000. En daar ligt mijn dilemma, de techniek staat niet stil en ik twijfel of een nieuwe "instapper" met 0 uren op de teller wellicht niet beter is dan een premium gebruikte met voor het gemak 700 branduren en een aantal jaren oud. hebben jullie tips?

Martijnst1990

Welkom op het forum! Wij zijn trouwens altijd erg nieuwsgierig naar foto's en nieuwe topics in het Private Home Theater board ;D

Ik heb voor hetzelfde gestaan onlangs en heb uiteindelijk gekozen voor een hele mooie tweedehands JVC projector van 3 jaar oud, mede door het forum en hem zelf bekijken ben ik overtuigd dat dat een hele goeie beslissing is geweest. Je kan mijn zoektocht een beetje volgen in dit topic, misschien heb je er wat aan:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=175384.0

Verder ben ik nog nieuw in het hele projectoren gebeuren, dus over andere modellen kan ik helaas niet zoveel zeggen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

J.A.F._Doorhof

Ja zou annewiek even kunnen mailen op [email protected] we hebben soms klanten die hun projectoren willen verkopen. En die units komen vaak bij ons weg en zijn altijd gechecked.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"