Nas Houden of een HDD op de router>

Started by sterremos, June 17, 2020, 19:39:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sterremos

ik heb al jaren een synology Nas server in de kast draaien en eigenlijk gebruiken we deze voor het bekijken, luisteren naar Films en Muziek.
Ook hebben we er een mailserver draaien,
We hebben ook een Netgear R7800 aanwezig, wat eigenlijk ook een Nas kan worden door een HD er aan te hangen.
Het is wel lekker om weer eens iets aan te passen en zit er aan te denken om de NAS te verwijderen  en het content via de Router te gaan bedienen.

Wie het er hierin ervaring mee, heb namelijk wel de volgende vragen.
lukt het om via deze manier HD content te draaien?
Werkt het goed en snel. en kan je gebruik maken van bv een 5TB HHD wat de voeding krijgt via de usb van de router of heb je toch een HHD met een aparte voeding nodig.

Ik ben zeer benieuwd naar leden met ervaring hierin

Ron

toetertje

Het hangt er ook van af welke mediaformaten, de mediaserver in de router ondersteunt.

sterremos

MP3 en Flac via de Rapsberry , ik heb geen losse media player, alles gaat via de Sony TV en Kodi.
concerten met 5.1 geluid en beeld in oa X64HD

sandervg

Heb het ooit geprobeerd met een asus router, maar was veel te traag. Bovendien heeft (denk ik) een Synology ook andere features. Maar waarom probeer je het niet eens? Dan weet je het :)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

mijkie

Ik heb t laasts nog geprobeerd, op een vrij recente router van ASUS, de RT-AX92u, je zou zeggen best een knappe router

SSD op aangesloten, alles ingesteld en dacht met BluOS te gaan streamen, nou daar was ik snel klaar mee, niet vooruit te branden .....

Zowel bedraad als via WiFi getest, cat7 kabeltje er tussen

Ik ben genezen, of de SSD direct aan mijn streamer of weer een nas ......
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

sterremos

Quote from: sandervg on June 18, 2020, 15:17:36
Heb het ooit geprobeerd met een asus router, maar was veel te traag. Bovendien heeft (denk ik) een Synology ook andere features. Maar waarom probeer je het niet eens? Dan weet je het :)

Ik heb niets liggen hier , ja een USB stickje, muziek ging wel goed,
maar of films lukt weet ik niet

Nosferatu

Heb ook de Netgear 7800 en het nog niet zo lang geleden ook geprobeerd, m'n ALAC en 24/96 HiRes bestanden op een 2,5" diskje en router configureren maar. Nee, niet vooruit te branden, en dat terwijl de Netgear toch best wel een pittig routertje is.

Dus (voorlopig) terug naar de interne disk in m'n AURALiC Aries Mini. Voor m'n Denon DNP-800NE (HEOS) ga ik e.e.a. proberen met een NAS die ik nog over heb. Die kan ook de Aries als bron zien maar wil toch naar een enkele lokale bron toe.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Robke

Iets vergelijkbaars heb ik laatst gedaan, de Netgear R7000 router werkt prima in mijn geval.
Schrijven naar de HDD gaat met slechts 27MB/s, maar ik denk dat de HDD zelf ook een beperkende factor is. Het is een 8TB HDD met externe voeding.
De HTPC hoeft alleen maar het bestand te streamen, het decoderen gebeurt op de HTPC waardoor er weinig tot niets fout kan gaan.

sterremos

dank allen,
Ik denk dat de uitkomst dus wel is dat de NAS maar moet blijven

Ron