Yippie

Author Topic: Show je set!!  (Read 62920 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Marco66

• Vooral liefhebbers!
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+52)
  • Total likes: 760
  • Ht & Stereo & Vintage
Re: Show je set!!
« Reply #300 on: May 12, 2021, 20:55:19 »
Zijn die stands zelf gemaakt of zo gekocht ?
Past idd super bij het tv meubel.

Stands zelf gemaakt, plateaus op maat voor de monitoren en eiken balken geschuurd en geolied.
Woonkamer: Nad M32 & Bluos, John Eekels Vifa/Scanspeak
Ht: Lexicon RV-6, M&K LCR-750, Earthquake en PP10 Subs, JVC DLA-X7900, Sony UBP-X800mk2, Zapitti Pro 4k, Lumene Movie Palace 92 inch

Offline kappa9

« Reply #301 on: October 8, 2021, 17:49:12 »
Sinds vandaag.

Magnepan 0.7

Offline chansig

« Reply #302 on: October 8, 2021, 17:52:40 »
En veel beter dan de JBL's ?   :D

Mooie opstelling zo.

Gr. Hans

Teleskopos, akoestische aanpassingen, MacMini 2012 met BACCH software.

Offline jahtari

« Reply #303 on: October 8, 2021, 18:58:41 »
Blijven voor mij intrigerende speakers.  :headbanging:

Jahtari's 7.1.2 HT - Powergrip YG-1. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6.  Samsung 82RU8000 TV. Dali Oberon On Wall. XTZ 10.17. Nvidia Shield.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Bluesound Node. Nad C368. Elipson 1303.
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub. Reservebank: Kef LS50

Offline kappa9

« Reply #304 on: October 8, 2021, 20:19:22 »
En veel beter dan de JBL's ?   :D

Mooie opstelling zo.

Gr. Hans

Wel veel natuurlijker, veel echter. Ook wel een veel grotere afbeelding. Qua laag is de JBL wel wat krachtiger al vind ik het laag van de maggies wel weer een stuk strakker en ook weer echter.
De JBL's gaan ook niet weg maar kunnen over een tijdje ergens in een andere ruimte hun dienst verlenen. Als ik verhuisd ben.
Net als de quads.

Het doek vd maggies zat wel echt vastgeplakt aan het mylar, schijnt altijd zo te zijn blijkbaar en gebeurt tijdens het transport maar het was wel even een tenenkrommend werkje om dat doek weer los te krijgen met een stuk tape.

Groeten Joost

Offline AudioEnZo

• Luister nou eens een keer!
  • HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 223
  • Alles is onmogelijk, als je maar wil...
    • Audio En Zo
« Reply #305 on: October 8, 2021, 20:25:55 »
Sinds vandaag.

Magnepan 0.7
Fraai zo

Online holco

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+6)
  • Total likes: 1142
« Reply #306 on: October 9, 2021, 11:19:37 »
Mits goed aangestuurd erg fraai  :clapping:

Sinds vandaag.

Magnepan 0.7

Offline kappa9

« Reply #307 on: October 9, 2021, 21:41:28 »

Offline B-art

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 399
« Reply #308 on: October 10, 2021, 09:10:59 »
Erg mooie amp al zeg ik het zelf
musical fidelity A5 amp en A5 cd en A5 tuner ■ clearaudio emotion met benz micro ace HO ■ lindemann limetree bridge ■  Qobuz studio en Tidal hifi ■ tentlabs b-dac mkII ■ oppo bdp-83 ■ lehmann audio linear ■ dynaudio contour S 3.4 ■ rel r505 ■ hifiman sundara en sennheiser hd424 ■ samsung UE46D7000 isf ■ audio note AN-La en AN-C ■ apogee wyde eye ■ oyaide tunami ■ essential audio tools current conductor L ■ supra ■ Ifi AC iPurifier met groundhog+ en iPower

Offline Hannibal_

• senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 277
  • There is no substitute for listening
« Reply #309 on: October 11, 2021, 13:29:16 »
Vaak naar gekeken ook, musical fidelity.
mooie spullen!
Woonkamer: Rega Cursa/Exon/Planet (3de gen)/DAC-R/P2 (upgraded), Totem Hawks, Sonos Connect, Raumfeld connect 2. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales.
Kinderkamer&badkamer Sonos Play:one. Study Rega Mira3+Planet+Sonos connect

Offline Audio addict

« Reply #310 on: October 16, 2021, 15:01:06 »
De Dali Oberon 7 zijn vervangen door de KEF R3
De Daliís zien er mooi uit maar de afwerking en bouwkwaliteit van de KEFís zijn echt next level.

Daliís

De R3ís staan op de Dali M601 stands. Deze stands vind ik veel mooier bij de R3ís passen dan de KEF S2 stands.

Last year i joined a support group for antisocial people. We havenít met , yet

Offline FS249

« Reply #311 on: October 16, 2021, 17:03:43 »
Qua klank en beeld wel wat anders, denk ik. Goede monitoren kunnen een erg mooi beeld neerzetten. Subs cross-over ook iets aangepast naar boven?

Offline Audio addict

« Reply #312 on: October 16, 2021, 18:17:04 »
De Oberon 7 klinken ook echt heel mooi , ik vind ze niet onder doen voor de R3ís.

Sterker nog toen ik de R3ís pas had was ik echt teleurgesteld in het klankbeeld. Stemmen klonken wat meer in de achtergrond en alle muziek klonk wat electronisch. Lastig uit te leggen maar je kon iig echt horen dat de drivers en tweeter van allu zijn itt de Oberon 7 die een silk dome tweeter en papier/houtvezel mid/bass driver heeft.

Nu na een goeie 50 uur inspelen klinkt alle muziek wel heel mooi. Dat elektronische geluid is verdwenen en nu kan ik wel zonder luistervermoeidheid uren muziek luisteren.

Ik ben blij dat ik ze niet terug gestuurd heb  :worship:

Wat ook bijzonder is is dat ik de Oberon 7 niet op de plek kon zetten waar de R3 nu staan. Bij de Daliís trok het stereo beeld scheef weg. De center image was wel mooi in het midden en alles tussen de luidsprekers in klonk op de goede plek alleen waar de muziek wel verder links van de linker speaker hoorbaar was was dat rechts niet het geval.

De Daliís klonken echt op hun best zo hoe ze op de foto staan.
De R3ís klinken wel correct op de positie direct naast het tv meubel. Er is wel nog niet veel diepte in de soundstage , daarvoor moet ik nog gaan experimenteren met de plaatsing.

De subwoofers zijn ook wat aangepast in crossover en volume nu.
Best gek maar ik vond de subwoofers meer toevoegen bij de Dali Oberon 7 dan bij de KEF R3. In mijn woonkamer gaan de R3ís tot 32 hrz voordat ze snel afzwakken in volume. De REL T5iís gaan ook tot 32 hrz. Ik heb de crossover op 75 hrz staan en kwa volume spelen ze subtiel mee om de KEFís wat te ondersteunen in het laag.

Offline B-art

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 399
« Reply #313 on: October 16, 2021, 18:30:07 »
Soft dome tweeter vind ik ook mooier dan metal of alu. Geen scherpe s klanken
musical fidelity A5 amp en A5 cd en A5 tuner ■ clearaudio emotion met benz micro ace HO ■ lindemann limetree bridge ■  Qobuz studio en Tidal hifi ■ tentlabs b-dac mkII ■ oppo bdp-83 ■ lehmann audio linear ■ dynaudio contour S 3.4 ■ rel r505 ■ hifiman sundara en sennheiser hd424 ■ samsung UE46D7000 isf ■ audio note AN-La en AN-C ■ apogee wyde eye ■ oyaide tunami ■ essential audio tools current conductor L ■ supra ■ Ifi AC iPurifier met groundhog+ en iPower

Offline Audio addict

« Reply #314 on: October 16, 2021, 18:37:52 »
De soft dome van de Oberon 7 was wel eentje die wat meer energie in het hoog had. In dialogen was de letter s soms iets teveel van het goede. De R3 heeft daar geen last van.

Maar de Oberon 7 klinkt zo natuurgetrouw en realistisch dat je echt het gevoel had dat de zanger/band een optreden in de woonkamer stond te doen. Alles klonk heel moeiteloos en soepel.
« Last Edit: October 16, 2021, 18:38:35 by Audio addict »

Offline brt

« Reply #315 on: October 16, 2021, 20:28:01 »
Je klinkt nogal lovend over de Dali, waarom heb je de stap gemaakt om ze weg te doen dan?
Line Magnetic LM219IA | Focal Sopra 1 | Innuos ZENith MK2 | Sonnet Morpheus | Isotek Aquarius Evo 3 | Audioquest Tornado en Hurricane | Chord Company Signature | Synergistic Research Orange | Tidal Hifi | Roon

Offline Audio addict

« Reply #316 on: October 16, 2021, 20:42:26 »
Om een paar redenen. Ik vind bookshelf speakers mooier dan vloerstaanders. De KEF R3 zijn veel mooier afgewerkt en veel solider gebouwd. Ik vind het mooi om de frontjes van de speakers af te doen maar dan kijk je bij de Oberonís tegen lelijke gaten aan waar die pinnetjes van het frontje in gaan , en de Oberonís hebben een vinyl finish ipv echt hout fineer.

Echt helemaal weg gedaan heb ik ze niet. Ik kon ze niet verkopen , vond het zonde om ze echt weg te doen :sigh:

Ik heb ze aan mín moeder gegeven , kan ik er daar ook nog eens naar luisteren  ;D
« Last Edit: October 16, 2021, 20:46:27 by Audio addict »

Offline brt

« Reply #317 on: October 16, 2021, 21:26:54 »
Om een paar redenen. Ik vind bookshelf speakers mooier dan vloerstaanders. De KEF R3 zijn veel mooier afgewerkt en veel solider gebouwd. Ik vind het mooi om de frontjes van de speakers af te doen maar dan kijk je bij de Oberonís tegen lelijke gaten aan waar die pinnetjes van het frontje in gaan , en de Oberonís hebben een vinyl finish ipv echt hout fineer.

Echt helemaal weg gedaan heb ik ze niet. Ik kon ze niet verkopen , vond het zonde om ze echt weg te doen :sigh:

Ik heb ze aan mín moeder gegeven , kan ik er daar ook nog eens naar luisteren  ;D

Vooral estethische redenen dus. Kan ik op zich helemaal inkomen hoor, vind ik ook belangrijk. En ik vind de KEF's ook mooier staan in je kamer, subtieler en stijlvoller. De Dali's vind ik wat meer anonieme zuilen. Niks mis mee, maar als je looks belangrijk vindt dan snap ik je overstap wel. Geniet ervan!
Line Magnetic LM219IA | Focal Sopra 1 | Innuos ZENith MK2 | Sonnet Morpheus | Isotek Aquarius Evo 3 | Audioquest Tornado en Hurricane | Chord Company Signature | Synergistic Research Orange | Tidal Hifi | Roon

Offline brt

« Reply #318 on: October 16, 2021, 21:27:50 »

…n je hebt nog eens een reden je moeder te bezoeken  :D