Show je set!!

Started by kappa9, June 17, 2020, 11:49:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Janozj

Quote from: doorofnight on October  2, 2020, 21:10:53
Ik heb altijd nog een zwak voor grote AMT's.. Nooit zoiets terug gewild?
Zeker wel, maar ik wil zoveel. Magnepans weer terug, AMT's weer terug, DC's weer terug , verder experimenteren met open baffles, de keiharde eerlijkheid van een studio monitor. Allemaal mooi. Centraal blijft de muziek, die is constant.

DofN

Haha ja herkenbaar!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

clockwork

Afgelopen periode is er veel veranderd in mijn set. Dus maar even een update. De Bel Canto's zien er allemaal vrijwel hetzelfde uit, maar voor de volledigheid een opsomming erbij:

Van links naar rechts:

Boven:
Clearaudio Concept platenspeler en de Bel Canto Refstream streamer digitaal AES aangesloten op de Dac

Midden:
Emotiva XMC-1 processor met Dirac live. Daar bovenop de Sony X-800 mk1 die het videosignaal rechtstreeks naar de JVC RS49 projector uitstuurt, aangezien deze XMC geen 4k hdmi ondersteunt. De Bel Canto DAC 3.5 VB met daarnaast een zogenoemde virtual battery voeding.  Ht bypass om de stereo en HT te kunnen scheiden.

Onder:
Bel Canto s300 voor de surround kanalen, de Ref150s in bridge modus voor de center en twee Ref500m monoblokken voor de fronts (alles XLR aangesloten).

In een andere ruimte staat mijn QNAP TS-453 NAS met 1600+ albums in Flac. Ik bedien dit alles met een simpele Harmony 1100 die het nog steeds prima doet.

Aangezien ik vooral stereo luister ben ik helemaal tevreden. ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

papaleo

Quote from: clockwork on October  9, 2020, 14:22:35
Afgelopen periode is er veel veranderd in mijn set. Dus maar even een update. De Bel Canto's zien er allemaal vrijwel hetzelfde uit, maar voor de volledigheid een opsomming erbij:

Van links naar rechts:

Boven:
Clearaudio Concept platenspeler en de Bel Canto Refstream streamer digitaal AES aangesloten op de Dac

Midden:
Emotiva XMC-1 processor met Dirac live. Daar bovenop de Sony X-800 mk1 die het videosignaal rechtstreeks naar de JVC RS49 projector uitstuurt, aangezien deze XMC geen 4k hdmi ondersteunt. De Bel Canto DAC 3.5 VB met daarnaast een zogenoemde virtual battery voeding.  Ht bypass om de stereo en HT te kunnen scheiden.

Onder:
Bel Canto s300 voor de surround kanalen, de Ref150s in bridge modus voor de center en twee Ref500m monoblokken voor de fronts (alles XLR aangesloten).

In een andere ruimte staat mijn QNAP TS-453 NAS met 1600+ albums in Flac. Ik bedien dit alles met een simpele Harmony 1100 die het nog steeds prima doet.

Aangezien ik vooral stereo luister ben ik helemaal tevreden. ;D

Zode mieters dat is een mooie power-setup die je daar hebt. :worship:
En die Pioneer-TAD EX speakers blijven  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

clockwork

Quote from: papaleo on October  9, 2020, 17:26:07
Zode mieters dat is een mooie power-setup die je daar hebt. :worship:
En die Pioneer-TAD EX speakers blijven  8)

Dank je! En die Pio's zijn inderdaad wel blijvertjes.  :colgate:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

CZ79

Knetters wat een mooie set! :clapping: :pompom:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vergeerr72

Quote from: clockwork on October  9, 2020, 14:22:35
Afgelopen periode is er veel veranderd in mijn set. Dus maar even een update. De Bel Canto's zien er allemaal vrijwel hetzelfde uit, maar voor de volledigheid een opsomming erbij:

Van links naar rechts:

Boven:
Clearaudio Concept platenspeler en de Bel Canto Refstream streamer digitaal AES aangesloten op de Dac

Midden:
Emotiva XMC-1 processor met Dirac live. Daar bovenop de Sony X-800 mk1 die het videosignaal rechtstreeks naar de JVC RS49 projector uitstuurt, aangezien deze XMC geen 4k hdmi ondersteunt. De Bel Canto DAC 3.5 VB met daarnaast een zogenoemde virtual battery voeding.  Ht bypass om de stereo en HT te kunnen scheiden.

Onder:
Bel Canto s300 voor de surround kanalen, de Ref150s in bridge modus voor de center en twee Ref500m monoblokken voor de fronts (alles XLR aangesloten).

In een andere ruimte staat mijn QNAP TS-453 NAS met 1600+ albums in Flac. Ik bedien dit alles met een simpele Harmony 1100 die het nog steeds prima doet.

Aangezien ik vooral stereo luister ben ik helemaal tevreden. ;D
Fraai. Leuk allemaal dezelfde kastjes.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

clockwork

Quote from: cz79 on October  9, 2020, 19:26:03
Knetters wat een mooie set! :clapping: :pompom:

Dank je! Het kostte wat moeite om alles bij elkaar te sprokkelen maar ben nu erg tevreden. Nu nog een bijbehorende cd speler en een phono amp....  :tounge2:

.
Quote from: vergeerr72 on October  9, 2020, 20:24:23
Fraai. Leuk allemaal dezelfde kastjes.

Leuk toch? Dat ingetogen ontwerp spreekt me ook erg aan. En laat het nu ook nog eens prima klinken.  :wub:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Robiwan

#183
leuk topic
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Robiwan

Quote from: jahtari on June 17, 2020, 12:27:59
Even tijdelijk een zooitje, wat spullen aan het testen/vergelijken om weer stappen te zetten in mijn HT in de kelder....

Zie ook: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=174366.msg3294876#msg3294876 (moet nog een update van de situatie nu maken)

Update, zie ook https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=174366.msg3395959#msg3395959

kolere wat een SUB :clapping: :clapping:
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

BJF


Let niet op Andy[emoji2957]

Dynaudio 200XD, via analoge cinch aangesloten op een Bluesound Node 2i. De REL T5i uit mijn handtekening staat al maanden op zolder, werkt niet lekker samen met de Node.
NAD M10 V2
Elac FS247

John Wx

Quote from: BJF on November  3, 2020, 09:53:32

Let niet op Andy[emoji2957]

Dynaudio 200XD, via analoge cinch aangesloten op een Bluesound Node 2i. De REL T5i uit mijn handtekening staat al maanden op zolder, werkt niet lekker samen met de Node.

Nou wel op Andy een koninklijke set  ;D +++++++++++++
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

vanzomereng

#187
Quote from: BJF on November  3, 2020, 09:53:32

Let niet op Andy[emoji2957]
Dynaudio 200XD, via analoge cinch aangesloten op een Bluesound Node 2i. De REL T5i uit mijn handtekening staat al maanden op zolder, werkt niet lekker samen met de Node.
Fraai  :wub: (heb een zwak voor Dynaudio's)
Wat is de reden, waarom je de Bluesound niet digitaal aansluit op je Dynaudio's  :unsure: 
M.i.z. scheelt dit weer een extra AD-conversie, kortere signaalwegen etc. en zou "betere" resultaten moeten opleveren
(of zijn wellicht de gehoormatige verschillen zo klein en daardoor verwaarloosbaar)

De enige reden om de Bluesound, analoog aan te sluiten is wellicht als je bepaalde HI-RES bestanden wilt afspelen,
ik meen gelezen te hebben, dat hier enige beperkingen zijn op de digital-out van de Bluesound maar dit zou je dan
in de handleiding moeten terug kunnen vinden, lijkt mij.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Janozj

#188
Quote from: VANZOMERENG on November  3, 2020, 10:57:13
Fraai  :wub: (heb een zwak voor Dynaudio's)
Wat is de reden, waarom je de Bluesound niet digitaal aansluit op je Dynaudio's  :unsure: 
M.i.z. scheelt dit weer een extra AD-conversie, kortere signaalwegen etc. en zou "betere" resultaten moeten opleveren
(of zijn wellicht de gehoormatige verschillen zo klein en daardoor verwaarloosbaar)

De enige reden om de Bluesound, analoog aan te sluiten is wellicht als je bepaalde HI-RES bestanden wilt afspelen,
ik meen gelezen te hebben, dat hier enige beperkingen zijn op de digital-out van de Bluesound maar dit zou je dan
in de handleiding moeten terug kunnen vinden, lijkt mij.
De AD conversie vindt dan toch in de Dynaudio's alsnog plaats? Daar win je niet zoveel mee denk ik, tenzij daar een betere DAC in zit.

Prachtige minimale set overigens!

vanzomereng

Quote from: Janozj on November  3, 2020, 19:59:18
De AD conversie vindt dan toch in de Dynaudio's alsnog plaats? Daar win je niet zoveel mee denk ik, tenzij daar een betere DAC in zit.
Nu gebruik je de DAC in de Bluesound (van digitaal naar analoog) en vervolgens weer de DAC van de Dynaudio's van
Analoog naar Digitaal en uiteindelijk weer naar analoog.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Janozj

Oh zo ja. Het filteren in de speaker gaat met een DSP lees ik net. Ik vat hem.  ;)

BJF

Mooie reacties, dank!

Ik heb e.e.a. geprobeerd qua aansluiten (o.a. draadloos via Dynaudio Connect) maar hoorde eigenlijk geen verschil. Dit was het laatste probeersel en dat heb ik maar zo gelaten 😑
NAD M10 V2
Elac FS247

kappa9

De master threes ingeruild voor een setje sonus faber cremona auditor M

Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

B-art

Moet goed klinken op jouw MF A5.5, waarom hangt die mat over die (dubbele) tv?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

chansig

Reflecties...eindelijk iemand die slim is. Gruwel..een tv tussen de speakers en dan klungelen met zekeringen/kabels/stekkers etc.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Quote from: B-art on November 22, 2020, 10:55:16
waarom hangt die mat over die (dubbele) tv?
Wel eens van screensavers gehoord  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Tabcam

Quote from: chansig on November 22, 2020, 11:11:22
Reflecties...eindelijk iemand die slim is. Gruwel..een tv tussen de speakers en dan klungelen met zekeringen/kabels/stekkers etc.  :D

Gr. Hans
Het is altijd wat op die manier. Een specifieke stereoruimte heeft niet iedereen. Wil je nu zeggen dat er maar één weg naar Rome is? Snap niet goed waarom dat dan denigrerend moet gesteld worden?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

#198
Zeker wil ik dat niet zeggen. Dan had ik dat namelijk wel gezegd. En sorry dat het denigrerend overkomt.

Maar ik vind stoeien met zekeringen, kabels, stekkers en ed ook geklungel. En een tv tussen de speakers vind ik ook gruwel. Net zoals ik wanneer ik opstellingen zie icm het geld wat is uitgegeven...ook gruwel.

Tsja en dan Hans ?  Euhhh...niets maar dan ook helemaal niets.

Dus door dan maar weer.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Bij luidsprekers met een gecontroleerd (cardioide) afstraalgedrag kan een TV prima tussen de LS. Of je zet er als je luistert een absorptieding tegenaan. Bij reguliere LS zal een TV tussen de LS in enige mate storen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software