Author Topic: Show je set!!  (Read 13698 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online chansig

Re: Show je set!!
« Reply #125 on: August 17, 2020, 18:18:46 »
Hier ook gehad en klonken wat duf.....

Yep dat was het. Gek dat je bijna 6 jaar later iemand nodig hebt die kan vertellen wat het nu was wat je miste. :D

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, 1x Rythmik F12, akoestische aanpassingen, BACCH software en het onmisbare REW.

Offline cz79

« Reply #126 on: August 18, 2020, 19:25:10 »
Ik ben bang dat ik je niet helemaal snap
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Chord 2Qute
Luidsprekers en DSP: Scansonic MB 2.5 | ARC
Kabels: Grimm Audio | Black Cable | TCI

Online chansig

« Reply #127 on: August 18, 2020, 20:28:38 »
Dat ik ze zes jaar terug hier heb gehad. Het niets vond maar ik niet meer kan vertellen waarom en jij zegt: Duf. En ik denk...yep dat was het.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, 1x Rythmik F12, akoestische aanpassingen, BACCH software en het onmisbare REW.

Offline cz79

« Reply #128 on: August 18, 2020, 20:34:59 »
Ah so, dat klinken ze idd. Ingetogen en weinig dynamisch, gelukkig was dat voor een paar € opgelost met een lagere weerstand op de tweeter. Veel meer leven en veel meel mooier
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Chord 2Qute
Luidsprekers en DSP: Scansonic MB 2.5 | ARC
Kabels: Grimm Audio | Black Cable | TCI

Offline Tom V

« Reply #129 on: August 27, 2020, 21:53:59 »
Hallo,

Reeds geruime tijd volg ik mee op jullie fijne forum. Onlangs heb ik zelf een hifi set aangekocht, bestaande uit:

- Dali opticon 6
- Cambridge audio CXA81
- Cambridge audio CXN v2

Over het geluid kan ik kort zijn. Ik ervaar het als helder, open en gedefinieerd. In het verleden heb ik veel luidsprekers gehad, maar deze waren steeds DJ georiënteerd (nu besef ik pas hoeveel opnames eigenlijk ondermaats zijn, tegelijk geniet ik nu des te meer van goeie opnames).

Op het vlak van akoestiek heb ik reeds veel gelezen en in feite onderschat wat voor een invloed dit heeft op een goeie klankweergave. Vooralsnog heb ik enkel een vloerkleed en een stoffen bank geplaatst. Ik vermoed echter dat er nog ruimte is voor verbetering. Toekomstmuziek dus. De eerste stappen in de hifi wereld zijn gezet :)

grt
Tom

Online clockwork

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+17)
  • Total likes: 56
  • "Initiative comes to thems that wait"
    • Showcase
« Reply #130 on: August 27, 2020, 21:56:22 »
Welkom op het forum.

Wat een prachtige strakke opstelling. Klinkt vast prima! Mis alleen de platenspeler.  ;)
Versterking: Emotiva XMC-1 (Dirac live), Bel Canto Ref500m, Ref150s & M300
Bronnen: Bel Canto RefStream, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII, Sony UBP-X800
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Offline paaj

« Reply #131 on: August 27, 2020, 23:02:57 »
Mooi systeem. Al geprobeerd ze wat losser te zetten? Wat meer uit elkaar en wat naar voren. Kan de ruimtelijkheid flink verbeteren, als je de mogelijkheid hebt natuurlijk.
  NAD M50 → NAD M2 → Scansonic MB2.5 / Harbeth P3ESR
Roon Rock - paaj's setje

Offline Hannibal_

• senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 102
  • There is no substitute for listening
« Reply #132 on: August 28, 2020, 15:08:14 »
Mooi!
Maar met al die platen, toch ook wel een platenspeler?

Mooie set in ieder geval
AUDIO: Woonkamer: Rega Cursa/Exon/Planet (3de gen)/DAC-R/P2 (upgraded), Totem Hawks, Sonos Connect, Raumfeld connect 2. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer&badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira3+Planet+Radio1, Sonos connect)
FOTOGRAFIE: Canon 80D, 70-210 4.0 (schuifzoom), 50 1.8, 18-135 3.5-5.6+PZ-E1, Tamron 17-50 2.8, Tokina SD 11-20 F2.8 DX, Sigma 70-300 4-5.6, BG-E14 Grip, Metz, Manfrotto

Offline Tom V

« Reply #133 on: August 29, 2020, 16:39:52 »
Het merendeel van die platen zijn afkomstig uit mijn (inmiddels ver vervlogen) DJ carriere. Voornamelijk house/techno en zo. Muziek die ik heel graag heb gespeeld maar zelden zomaar beluister. Alle platen zijn ook gedigitaliseerd en kan ik dus streamen.

Daarnaast heb ik tot voor kort nog cd's aangeschaft. Bij aankoop van een nieuw album zet ik deze op de NAS en kan deze streamen. De cd zelf vliegt in de kast.

Ik kan dus momenteel geen LP of cd afspelen  :unhappy:.  Evenwel kan ik alle muziek die ik heb streamen en gebruik ik toch ook zeer vaak de bestaande  streamingdiensten.

Ik weet dus in feite niet wat de toekomst zal brengen. Ik hou erg van het fysieke aspect (LP of CD) en het verzamelen. Misschien koop ik in de toekomst nog enkel LP's en moet ik me inderdaad eens een platenspeler aanschaffen (tips?). Daar ben ik nog niet uit.

@ paaj: Ik heb ze nu eens wat meer uit elkaar gezet en dat komt inderdaad de ruimtelijkheid ten goede. Vooruit geschoven hoor ik weinig verschil, behalve (denk ik) wat minder laag. Al bij al is er toch een 60 cm achter de luidsprekers aanwezig. Bedankt voor de tip alvast!

Offline Audio addict

« Reply #134 on: August 29, 2020, 18:44:31 »
Als je luister ruimte groot genoeg is kun je een holografisch geluid creëren.
Het is even werk om de speakers op de juiste plek te zetten maar dan heb je ook wat  :worship:

https://youtu.be/luVAoECz0a0
Marantz PM7005 - Marantz CD6006 - Dali Oberon 7 - Audioquest NRG Y3 Powercord - Audioquest Golden Gate interlinks - Argon Prime 1 Speakercables & Argon Prime 1 Banana plugs.... Dali Zensor 1AX - Dali Stand E600 - Argon Classic speaker cable 2 - Argon Prime 1 Banana plugs - Audioquest NRG Y2 Powercord.... Apple TV4K - Audioquest NRG Y2 Powercord.... Sony KD55XF9005

Offline Hannibal_

• senior member
  • Total likes: 102
  • There is no substitute for listening
« Reply #135 on: August 30, 2020, 07:08:07 »
...

Daarnaast heb ik tot voor kort nog cd's aangeschaft. Bij aankoop van een nieuw album zet ik deze op de NAS en kan deze streamen. De cd zelf vliegt in de kast.

Ik kan dus momenteel geen LP of cd afspelen  :unhappy:.  Evenwel kan ik alle muziek die ik heb streamen en gebruik ik toch ook zeer vaak de bestaande  streamingdiensten.

Ik weet dus in feite niet wat de toekomst zal brengen. Ik hou erg van het fysieke aspect (LP of CD) en het verzamelen. Misschien koop ik in de toekomst nog enkel LP's en moet ik me inderdaad eens een platenspeler aanschaffen (tips?). Daar ben ik nog niet uit.
...

Ik koop ook gewoon CD’s en LP’s.... leuk, boekje er bij en zo....
Een CD speler/loopwerk heb ik eventueel nog over en platenspeler, van een rega fan als ik kun je natuurlijk alleen verwachten dat je daar een stijlvolle witte rega bij zet  :blink: :wacko: ;)
AUDIO: Woonkamer: Rega Cursa/Exon/Planet (3de gen)/DAC-R/P2 (upgraded), Totem Hawks, Sonos Connect, Raumfeld connect 2. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer&badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira3+Planet+Radio1, Sonos connect)
FOTOGRAFIE: Canon 80D, 70-210 4.0 (schuifzoom), 50 1.8, 18-135 3.5-5.6+PZ-E1, Tamron 17-50 2.8, Tokina SD 11-20 F2.8 DX, Sigma 70-300 4-5.6, BG-E14 Grip, Metz, Manfrotto

Online chansig

« Reply #136 on: August 30, 2020, 09:12:59 »
Als je luister ruimte groot genoeg is kun je een holografisch geluid creëren.

Gaat in een kleine ruimt ook prima.

Gr. Hans

Online doorofnight

• Total likes: 687
  • Weest allen vrolijk en blij, hup hup hup ook Gij
« Reply #137 on: August 30, 2020, 09:23:07 »
Lijkt mij ook.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Lyngdorf TDAI 2170 +SDA2400, DALI Euphonia MS4, 4X JL Audio E112 subwoofers, Daphile Intel-NUC SSD streamer, MiniDSP2x4HD

Offline Tom V

« Reply #138 on: August 30, 2020, 10:15:11 »
Ik ben eens aan het schuiven en meten geweest volgens onderstaand filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=CyTkwkK8ON0&feature=youtu.be

Speakers heb ik nog 1 meter extra vooruit geplaatst en moet zeggen, klinkt nog een stuk beter. Ik zit ook een stuk dichter bij de speakers aan nu. Ik verlies zo wel wat ruimte in de kamer, maar die bevindt zich vooral onder het schuin dak, geen groot verlies dus  ;)

@ Hannibal: bedankt voor het aanbod. Momenteel weer een beetje sparen. Die witte Rega's was ik al tegengekomen. Ziet er inderdaad strak uit!

Online chansig

« Reply #139 on: August 30, 2020, 12:08:31 »
Lijkt mij ook.

Zet maar eens hoofdtelefoon op en ga dan op de wc zitten.  :D

Gr. Hans

Offline minplus

• senior member
  • Total likes: 444
  • Don't worry, be happy
« Reply #140 on: August 30, 2020, 19:14:06 »
Mooie set en verstandig dat je de speakers beter geplaatst hebt. :)
Nu alleen nog die 2 zwarte plastic potten met spinazie in de hoeken van de kamer zetten en daarvoor in de plaats een draaitafel, desnoods een defecte, voor het uiterlijk. Voor 50 euro heb je ook een leuke werkende 2ehands. Of een goed werkende CD-speler voor een tientje van de kringloop.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Offline Tom V

« Reply #141 on: August 30, 2020, 20:17:44 »
Bedankt voor de reacties en de tips. Van zodra die platenspeler er staat plaats ik een update   :headbanging:

Online Maximus_Aurelius

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+24)
  • Total likes: 118
  • Na Oiso Warum ned Glei So
« Reply #142 on: September 6, 2020, 16:00:23 »
Bij deze show ik ook even mijn set.
Ik speel naar volle tevredenheid en klinkt erg goed.

Messdaten können Aussagen über das elektrische System und die handwerkliche Qualität eines Gerätes machen. Über den tatsächlichen Klang des Gerätes erfährt man durch reine Messungen indessen wenig. Diese Tatsache kann allein dadurch bewiesen werden, dass es möglich ist, zwei Geräte mit identischen Messdaten zu bauen, die völlig unterschiedlich klingen.

Nür Stereo: Lindemann 832/858/MB10 / YG Acoustic Carmel/ Siltech 770, Crystal Cable Power ref, Nordost Heimdall USB / Akustik: Boldz und RTFS

Online doorofnight

• Total likes: 687
  • Weest allen vrolijk en blij, hup hup hup ook Gij
« Reply #143 on: September 6, 2020, 19:43:41 »
Strak opgeruimd, hou ik wel van. Zo'n schuine wand kan goed uitpakken.. In jouw geval dus goed?

Staan die tafels niet op reflectiepunten? Weleens weggehaald?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Lyngdorf TDAI 2170 +SDA2400, DALI Euphonia MS4, 4X JL Audio E112 subwoofers, Daphile Intel-NUC SSD streamer, MiniDSP2x4HD

Online Maximus_Aurelius

• HT forum donateur
« Reply #144 on: September 7, 2020, 17:56:49 »
Strak opgeruimd, hou ik wel van. Zo'n schuine wand kan goed uitpakken.. In jouw geval dus goed?

Staan die tafels niet op reflectiepunten? Weleens weggehaald?

Thanks. Ik hou van ruimtes die opgeruimd zijn. De schuine wand, wat niet heel schuin loopt hoe vele zolders pakt bij mij heel goed uit in combinatie luidsprekers. Deze dames vinden het prachtig hoe ze nu staan.  :pompom:

De tafeltjes zorgen nauwelijks voor reflectie. Eerste reflectiepunt ligt voor de tafeltjes.
Messdaten können Aussagen über das elektrische System und die handwerkliche Qualität eines Gerätes machen. Über den tatsächlichen Klang des Gerätes erfährt man durch reine Messungen indessen wenig. Diese Tatsache kann allein dadurch bewiesen werden, dass es möglich ist, zwei Geräte mit identischen Messdaten zu bauen, die völlig unterschiedlich klingen.

Nür Stereo: Lindemann 832/858/MB10 / YG Acoustic Carmel/ Siltech 770, Crystal Cable Power ref, Nordost Heimdall USB / Akustik: Boldz und RTFS

Offline Tom V

« Reply #145 on: September 8, 2020, 10:02:53 »
Mooie set!

En populair tapijt zo te zien  ;D

Offline Zweitse

« Reply #146 on: September 8, 2020, 10:04:42 »
Wat is de breedte van de ruimte?

Offline minplus

• senior member
  • Total likes: 444
  • Don't worry, be happy
« Reply #147 on: September 8, 2020, 19:47:33 »
Ziet er degelijk en mooi uit. Mooi tapijt ook.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Online Maximus_Aurelius

• HT forum donateur
« Reply #148 on: September 9, 2020, 20:22:45 »
Mooie set!

En populair tapijt zo te zien  ;D

Klopt. Kost niet eens veel duiten en levert goed werk plus aanblik is ook  :thumbs-up: