Show je set!!

Started by kappa9, June 17, 2020, 11:49:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Quote from: cz79 on August 11, 2020, 23:06:57
Hier ook gehad en klonken wat duf.....

Yep dat was het. Gek dat je bijna 6 jaar later iemand nodig hebt die kan vertellen wat het nu was wat je miste. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Ik ben bang dat ik je niet helemaal snap
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Dat ik ze zes jaar terug hier heb gehad. Het niets vond maar ik niet meer kan vertellen waarom en jij zegt: Duf. En ik denk...yep dat was het.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Ah so, dat klinken ze idd. Ingetogen en weinig dynamisch, gelukkig was dat voor een paar € opgelost met een lagere weerstand op de tweeter. Veel meer leven en veel meel mooier
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Tom V

Hallo,

Reeds geruime tijd volg ik mee op jullie fijne forum. Onlangs heb ik zelf een hifi set aangekocht, bestaande uit:

- Dali opticon 6
- Cambridge audio CXA81
- Cambridge audio CXN v2

Over het geluid kan ik kort zijn. Ik ervaar het als helder, open en gedefinieerd. In het verleden heb ik veel luidsprekers gehad, maar deze waren steeds DJ georiënteerd (nu besef ik pas hoeveel opnames eigenlijk ondermaats zijn, tegelijk geniet ik nu des te meer van goeie opnames).

Op het vlak van akoestiek heb ik reeds veel gelezen en in feite onderschat wat voor een invloed dit heeft op een goeie klankweergave. Vooralsnog heb ik enkel een vloerkleed en een stoffen bank geplaatst. Ik vermoed echter dat er nog ruimte is voor verbetering. Toekomstmuziek dus. De eerste stappen in de hifi wereld zijn gezet :)





grt
Tom

clockwork

Welkom op het forum.

Wat een prachtige strakke opstelling. Klinkt vast prima! Mis alleen de platenspeler.  ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

paaj

Mooi systeem. Al geprobeerd ze wat losser te zetten? Wat meer uit elkaar en wat naar voren. Kan de ruimtelijkheid flink verbeteren, als je de mogelijkheid hebt natuurlijk.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Hannibal_

Mooi!
Maar met al die platen, toch ook wel een platenspeler?

Mooie set in ieder geval
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Tom V

Het merendeel van die platen zijn afkomstig uit mijn (inmiddels ver vervlogen) DJ carriere. Voornamelijk house/techno en zo. Muziek die ik heel graag heb gespeeld maar zelden zomaar beluister. Alle platen zijn ook gedigitaliseerd en kan ik dus streamen.

Daarnaast heb ik tot voor kort nog cd's aangeschaft. Bij aankoop van een nieuw album zet ik deze op de NAS en kan deze streamen. De cd zelf vliegt in de kast.

Ik kan dus momenteel geen LP of cd afspelen  :unhappy:.  Evenwel kan ik alle muziek die ik heb streamen en gebruik ik toch ook zeer vaak de bestaande  streamingdiensten.

Ik weet dus in feite niet wat de toekomst zal brengen. Ik hou erg van het fysieke aspect (LP of CD) en het verzamelen. Misschien koop ik in de toekomst nog enkel LP's en moet ik me inderdaad eens een platenspeler aanschaffen (tips?). Daar ben ik nog niet uit.

@ paaj: Ik heb ze nu eens wat meer uit elkaar gezet en dat komt inderdaad de ruimtelijkheid ten goede. Vooruit geschoven hoor ik weinig verschil, behalve (denk ik) wat minder laag. Al bij al is er toch een 60 cm achter de luidsprekers aanwezig. Bedankt voor de tip alvast!




Audio addict

Als je luister ruimte groot genoeg is kun je een holografisch geluid creëren.
Het is even werk om de speakers op de juiste plek te zetten maar dan heb je ook wat  :worship:

https://youtu.be/luVAoECz0a0
Marantz PM7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - REL S510 - DALI M601 Stands - AC Infinity Aircom T8 - Audioquest - Addictive Sound Acoustic Panels.

Hannibal_

Quote from: Tom V on August 29, 2020, 16:39:52
...

Daarnaast heb ik tot voor kort nog cd's aangeschaft. Bij aankoop van een nieuw album zet ik deze op de NAS en kan deze streamen. De cd zelf vliegt in de kast.

Ik kan dus momenteel geen LP of cd afspelen  :unhappy:.  Evenwel kan ik alle muziek die ik heb streamen en gebruik ik toch ook zeer vaak de bestaande  streamingdiensten.

Ik weet dus in feite niet wat de toekomst zal brengen. Ik hou erg van het fysieke aspect (LP of CD) en het verzamelen. Misschien koop ik in de toekomst nog enkel LP's en moet ik me inderdaad eens een platenspeler aanschaffen (tips?). Daar ben ik nog niet uit.
...

Ik koop ook gewoon CD's en LP's.... leuk, boekje er bij en zo....
Een CD speler/loopwerk heb ik eventueel nog over en platenspeler, van een rega fan als ik kun je natuurlijk alleen verwachten dat je daar een stijlvolle witte rega bij zet  :blink: :wacko: ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

Quote from: Audio addict on August 29, 2020, 18:44:31
Als je luister ruimte groot genoeg is kun je een holografisch geluid creëren.


Gaat in een kleine ruimt ook prima.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tom V

Ik ben eens aan het schuiven en meten geweest volgens onderstaand filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=CyTkwkK8ON0&feature=youtu.be

Speakers heb ik nog 1 meter extra vooruit geplaatst en moet zeggen, klinkt nog een stuk beter. Ik zit ook een stuk dichter bij de speakers aan nu. Ik verlies zo wel wat ruimte in de kamer, maar die bevindt zich vooral onder het schuin dak, geen groot verlies dus  ;)

@ Hannibal: bedankt voor het aanbod. Momenteel weer een beetje sparen. Die witte Rega's was ik al tegengekomen. Ziet er inderdaad strak uit!

chansig

Quote from: doorofnight on August 30, 2020, 09:23:07
Lijkt mij ook.

Zet maar eens hoofdtelefoon op en ga dan op de wc zitten.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

minplus

Mooie set en verstandig dat je de speakers beter geplaatst hebt. :)
Nu alleen nog die 2 zwarte plastic potten met spinazie in de hoeken van de kamer zetten en daarvoor in de plaats een draaitafel, desnoods een defecte, voor het uiterlijk. Voor 50 euro heb je ook een leuke werkende 2ehands. Of een goed werkende CD-speler voor een tientje van de kringloop.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Tom V

Bedankt voor de reacties en de tips. Van zodra die platenspeler er staat plaats ik een update   :headbanging:

Maximus_Aurelius

Bij deze show ik ook even mijn set.
Ik speel naar volle tevredenheid en klinkt erg goed.




APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

DofN

Strak opgeruimd, hou ik wel van. Zo'n schuine wand kan goed uitpakken.. In jouw geval dus goed?

Staan die tafels niet op reflectiepunten? Weleens weggehaald?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Maximus_Aurelius

Quote from: doorofnight on September  6, 2020, 19:43:41
Strak opgeruimd, hou ik wel van. Zo'n schuine wand kan goed uitpakken.. In jouw geval dus goed?

Staan die tafels niet op reflectiepunten? Weleens weggehaald?

Thanks. Ik hou van ruimtes die opgeruimd zijn. De schuine wand, wat niet heel schuin loopt hoe vele zolders pakt bij mij heel goed uit in combinatie luidsprekers. Deze dames vinden het prachtig hoe ze nu staan.  :pompom:

De tafeltjes zorgen nauwelijks voor reflectie. Eerste reflectiepunt ligt voor de tafeltjes.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Tom V

Mooie set!

En populair tapijt zo te zien  ;D

Zweitse

Wat is de breedte van de ruimte?

minplus

Ziet er degelijk en mooi uit. Mooi tapijt ook.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Maximus_Aurelius

Quote from: Tom V on September  8, 2020, 10:02:53
Mooie set!

En populair tapijt zo te zien  ;D

Klopt. Kost niet eens veel duiten en levert goed werk plus aanblik is ook  :thumbs-up:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Kempenaartjes

#149
Het meubel wordt nog vervangen en de specificaties staan onderaan.
De budha verdwijnt ook omdat we die meer zien.


Muziek zegt meer dan woorden ;) Wij zijn erg blij met onze set.