Show je set!!

Started by kappa9, June 17, 2020, 11:49:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stevefilmfreak54

Quote from: Kerre on July 11, 2020, 17:01:32
Je had die atmos speakers ook in het wit moeten kopen ivm met de WAF :sigh:

Late reactie...........nee hoor niet nodig, deze vond ze mooi, ze vallen niet op ;D
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

MLCinema

Quote from: Hannibal_ on July 12, 2020, 07:22:45
Okay dan....

Ons Rega setje met Totem dus
Rega met Totem [emoji1786]. Mooi!! Rega voor stereo is prachtig. Lekker ritmisch.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

toetertje

Tsja, dit is het vandaag, maar dat kan morgen zo weer anders zijn.   :music:

Charlemagne

#103
Hier mijn luisterhol. De spec's staan in de signature.



De Dynaudio Sapphire:

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Hannibal_

Quote from: Kamidioblitz on July 22, 2020, 21:10:47
Rega met Totem [emoji1786]. Mooi!! Rega voor stereo is prachtig. Lekker ritmisch.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Thanks... vind het zelf inderdaad ook een heel fijne, muzikale combinatie.

Ervaring mee, zelf?

In ieder geval geniet ik er serieus haast dagelijks van. [emoji849]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Audio addict

@Charlemagne

Mooie speakers , je soundstage zal ook mooi diep zijn denk ik met de speakers zo ver van de muur af. Echt gaaf als je luidsprekers verdwijnen en de muziek helemaal vrij komt van de luidsprekers  :headbanging:
Marantz PM7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - REL S510 - DALI M601 Stands - AC Infinity Aircom T8 - Audioquest - Addictive Sound Acoustic Panels.

MLCinema

Quote from: Hannibal_ on July 23, 2020, 00:45:54
Thanks... vind het zelf inderdaad ook een heel fijne, muzikale combinatie.

Ervaring mee, zelf?

In ieder geval geniet ik er serieus haast dagelijks van. [emoji849]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Meerdere Rega/Totem events meegemaakt en speel zelf al een paar jaar met een Rega stereo setup met monitor audio speakers. De speakers wil ik nog wel een keer upgraden maar met twee kleine kinderen is de woonkamer meer hun domein haha.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Hannibal_

Quote from: Kamidioblitz on July 23, 2020, 07:05:37
Meerdere Rega/Totem events meegemaakt en speel zelf al een paar jaar met een Rega stereo setup met monitor audio speakers. De speakers wil ik nog wel een keer upgraden maar met twee kleine kinderen is de woonkamer meer hun domein haha.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Cool!
Ik herken natuurlijk ook de woonkamer perikelen, maar ja de Totems waren er eerder dan mijn zoontje [emoji23]
Soms lastig, maar makkelijker dan met 2 kids denk ik, lijkt me toch nog meer dynamiek geven ;)

Tevreden met de monitor audio speakers? Een vriend is naar nieuwe speakers aan het kijken en ook naar MA.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Charlemagne

Quote from: Audio addict on July 23, 2020, 01:18:49
@Charlemagne

Mooie speakers , je soundstage zal ook mooi diep zijn denk ik met de speakers zo ver van de muur af. Echt gaaf als je luidsprekers verdwijnen en de muziek helemaal vrij komt van de luidsprekers  :headbanging:

Klopt helemaal. Er is een hele diepe en brede Soundstage. Zeker als ik highres beluister. De Devialet 1000 Pro/Ci heeft met zijn enorme vermogen ook een heel goede grip op de bassen. Met de fronts eraf is de klank nog een tikkeltje opener.

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Marco66

Quote from: Rob46 on July 22, 2020, 16:13:30
Eenvoud; hier de Dynaudio's Contour 20i op Dynaudio stand 6 met NAD M10. Rondom Purecable Nano Ultimate bekabeling. Stroomfilter: PowerQuest 3 van Audioquest met een Z3 stroomkabelke ook van Audioquest. Aparte stroomgroep. Van meterkast naar Switch Cat6.

Mooie minimalistische set!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

jahtari

Quote from: Rob46 on July 22, 2020, 16:13:30
Eenvoud; hier de Dynaudio's Contour 20i op Dynaudio stand 6 met NAD M10. Rondom Purecable Nano Ultimate bekabeling. Stroomfilter: PowerQuest 3 van Audioquest met een Z3 stroomkabelke ook van Audioquest. Aparte stroomgroep. Van meterkast naar Switch Cat6.
Maak je gebruik van Dirac op de M10? Hoe bevalt dat?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

vanzomereng

Quote from: Rob46 on July 22, 2020, 16:13:30
Eenvoud; hier de Dynaudio's Contour 20i op Dynaudio stand 6 met NAD M10. Rondom Purecable Nano Ultimate bekabeling. Stroomfilter: PowerQuest 3 van Audioquest met een Z3 stroomkabelke ook van Audioquest. Aparte stroomgroep. Van meterkast naar Switch Cat6.

Hallo Rob46

Vele mooie sets hiero in dit topic maar jouw set roept bij mij de meeste sympathie op.
Lekker mean & clean en ik heb een zwak voor Dynaudio en de NAD M10 vind ik een zeer interessant apparaat.

Nu heb ik gelezen dat de Contour 20 (de voorgangers van jouw speakers) een slecht rendement hebben en goed gedijen bij flinke powerbakken.
Hoe is het met jouw speakers gesteld i.c.m. de NAD M10
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

tdbakker

Mijn Xanadu set up
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

AudioEnZo


tdbakker

Quote from: AudioEnZo on July 25, 2020, 10:05:14
Mooie set Teun  :inlove:
Bedankt René, ben er heel blij mee  :inlove:
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

Rob46

Quote from: jahtari on July 24, 2020, 08:16:45
Maak je gebruik van Dirac op de M10? Hoe bevalt dat?
Ik maak zeker gebruik van Dirac. Wij zijn onlangs verhuist dus kwam de vorige set in een andere omgeving te staan. Logischerwijs betekent dit dus een andere akoestiek. Dit kan soms 1op1 overvloeien, echter gebeurde dat niet in onze nieuwe situatie. Ik heb dus bewust voor de M10 gekozen omdat deze: 1. een all-in-one apparaat betreft en 2. de M10 dus Dirac on board heeft en 3. NAD een fraai doorontwikkeld klasse D versterking inzet. En tot slot, de M10 zit boordevol mogelijkheden en gebruikt een super goed en stabiel streaming platform (BluOS)!

Enfin, ik heb Dirac ingesteld en laten meten op basis van 1 gefocuste luisterpositie. Tot op heden staat deze zo ingesteld. In onze situatie heeft het gebruik van Dirac er voor gezorgd dat ik een zeer prettige, ontspannen en onvermoeibare muziekbeleving ervaar. Mijn ervaring? Dirac zorgt -in de meeste gevallen- voor cohesie van het geheel.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Quote from: VANZOMERENG on July 24, 2020, 11:44:48
Hallo Rob46

Vele mooie sets hiero in dit topic maar jouw set roept bij mij de meeste sympathie op.
Lekker mean & clean en ik heb een zwak voor Dynaudio en de NAD M10 vind ik een zeer interessant apparaat.

Nu heb ik gelezen dat de Contour 20 (de voorgangers van jouw speakers) een slecht rendement hebben en goed gedijen bij flinke powerbakken.
Hoe is het met jouw speakers gesteld i.c.m. de NAD M10
Dank je voor jouw positieve reactie! De NAD M10 levert 2x100 continu(!) schoon aan de haak. Het rendement van de Dynaudio's is 86db. Je zou dus vermoeden dat een stevige versterker nodig is om de Dynaudio's aan het zingen te krijgen. Ik denk dat dit afhankelijk is van de situatie waar de luidsprekers staan opgesteld. In mijn situatie staan de speakers ruim 2.5 meter uit elkaar en is de luisterpositie ongeveer 3 meter van de luidsprekers. Ik heb weinig nodig om tot een aangenaam volume te komen. Daarnaast  speelt de set nooit op fors volume. Het moet voor mij aangenaam luisteren blijven. De laatste generatie Contours hebben een open beeld, fraai mid en hoog. De combinatie met de M10 ervaar ik als gecontroleerd met detail en muziek dat zich makkelijk naast de speakers positioneert. Schuif ik het volume omhoog, dan geeft de M10 geen krimp en de Contours zingen schaamteloos mee. De M10 kan met zijn Dklasse versterking behoorlijke vermogens leveren, zeker met 4Ohm wat dus ook voor de Dyns het geval is.

Als je mij zou vragen wat de Contours zouden doen met een versterking van 50 Watt of minder? Geen idee. Hoewel....de meeste luidsprekers hebben in de meeste woonkamers voldoende aan enkele Watts. Beetje 'try and error'.... Deze combi klopt in mijn beleving wel.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

kappa9

#117
Quote from: kappa9 on June 17, 2020, 11:49:39
Dag allemaal,

Ik vond t wel een leuk idee om een topic te starten waar een ieder die het leuk vind zijn/haar set kan laten zien.
Bij deze bijt ik de spits af.

Groet Joost

Inmiddels een nieuw (2e hands) setje luidsprekers staan. Master Threes.


Aangestuurd met een MF A5.5 als bron een mac mini, DAC is een metrum acoustics NOS mini dac octave.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

chansig

Mooie speakers om te zien, heb ze even proef gehad. Konden mij niet bekoren. Evengoed...veel plezier ermee. In ieder geval een parel voor het oog.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Hier ook gehad en klonken wat duf, de tweeter heeft ook een vrij hoge weerstand en na een kleine aanpassing was dat snel opgelost en speelden ze een heel stuk prettiger, mooie speakers!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

holco

Waarom is mijn bericht verwijderd zonder enige onderbouwing?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

beunky

Quote from: holco on August 12, 2020, 06:51:29
Waarom is mijn bericht verwijderd zonder enige onderbouwing?

Ik kan in onze logs niet zien dat er iets is verwijderd uit dit topic. Dus óf het is een glitch óf er is bij het posten door jou iets niet goed gegaan.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

holco

Dan zal het wel aan mijn kant fout gegaan zijn.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

buckler

Quote from: tdbakker on July 25, 2020, 09:51:18
Mijn Xanadu set up

Pracht idee om je (prachtige)center speaker uitschuifbaar te maken... mooi opgelost op deze manier :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

tdbakker

Quote from: buckler on August 13, 2020, 11:07:56
Pracht idee om je (prachtige)center speaker uitschuifbaar te maken... mooi opgelost op deze manier :clapping:
Thxs
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000