Yippie

Author Topic: Hannibalís oververhitte luistersessie  (Read 1772 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Hannibal_

• senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 136
  • There is no substitute for listening
Hannibalís oververhitte luistersessie
« on: August 8, 2020, 18:41:05 »
Vandaag met Ronald Beetje geluisterd en gemeten.

Het begon al goed, nadat ik ter voorbereiding, je wilt toch je eindtrappen gewoon lekker op temperatuur hebben, de set een beetje had laten spelen, kwam Ronald binnen en zou het spektakel beginnen.

Direct viel het rechter kanaal uit, vanalles bekeken waar het aan zou kunnen liggen (bronnen wisselen en zo), maar het meest voor de hand liggende pas na even bekeken (toen het zweet me letterlijk al uitgebroken was  :wacko:)

Mijn eindblokken staan gewoonlijk gestapeld, worden normaal niet eens handwarm.
Nu waren ze behoorlijk warm en de onderste het warmst.
De thermische beveiliging was ingekomen!!

De boel maar eens uit elkaar getrokken en er een ventilator op gezet (de woonkamer zelf was namelijk intussen 27 graden en het schoot niet op met afkoelen).

Daarna functioneerde alles weer en resulteerde het in een, nog steeds erg warme, leuke en gezellige luister en meet middag.

Was cool en toch weer wat geleerd.

Thanks voor het meten en de gezelligheid, Ronald
« Last Edit: August 8, 2020, 18:42:16 by Hannibal_ »
AUDIO: Woonkamer: Rega Cursa/Exon/Planet (3de gen)/DAC-R/P2 (upgraded), Totem Hawks, Sonos Connect, Raumfeld connect 2. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer&badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira3+Planet+Radio1, Sonos connect)
FOTOGRAFIE: Canon 80D, 70-210 4.0 (schuifzoom), 50 1.8, 18-135 3.5-5.6+PZ-E1, Tamron 17-50 2.8, Tokina SD 11-20 F2.8 DX, Sigma 70-300 4-5.6, BG-E14 Grip, Metz, Manfrotto

Offline Peerless Monster

• Mr. Plinius
  • HT forum donateur
  • Beyond The Elite Upper Class
  • Trade Count: (+55)
  • Total likes: 269
  • Note to my self: Don't lose it!!!
Re: Hannibalís oververhitte luistersessie
« Reply #1 on: August 8, 2020, 20:00:23 »
Vandaag met Ronald Beetje geluisterd en gemeten.

Het begon al goed, nadat ik ter voorbereiding, je wilt toch je eindtrappen gewoon lekker op temperatuur hebben, de set een beetje had laten spelen, kwam Ronald binnen en zou het spektakel beginnen.

Direct viel het rechter kanaal uit, vanalles bekeken waar het aan zou kunnen liggen (bronnen wisselen en zo), maar het meest voor de hand liggende pas na even bekeken (toen het zweet me letterlijk al uitgebroken was  :wacko:)

Mijn eindblokken staan gewoonlijk gestapeld, worden normaal niet eens handwarm.
Nu waren ze behoorlijk warm en de onderste het warmst.
De thermische beveiliging was ingekomen!!

De boel maar eens uit elkaar getrokken en er een ventilator op gezet (de woonkamer zelf was namelijk intussen 27 graden en het schoot niet op met afkoelen).

Daarna functioneerde alles weer en resulteerde het in een, nog steeds erg warme, leuke en gezellige luister en meet middag.

Was cool en toch weer wat geleerd.

Thanks voor het meten en de gezelligheid, Ronald

Ronald nooit in de buurt van je set laten komen!
Die rechterspeakers gaan er allemaal kapotstuk van 😂.

Ondanks de warmte veel plezier gehad, das belangrijk 😊
STEREO 1: Audio Research SP-10 | Gryphon Antileon | Acoustat model one + one | Bricasti M5 endpoint | Michell
STEREO 2: Audio Research SP-10 | Audio Research DAC2 | Audio Research VT130SE
STEREO 3: Cyrus DAC XP | Mission 753 STEREO 4: Dual CS510 platenspeler | ELAC Navis | Sonos |
HT:  Samsung 82 inch| Onkyo PR-SC866 | Acoustat one | SVS SB16

Offline Lion of Judah

« Reply #2 on: August 8, 2020, 20:25:47 »
Hoe pakte de meting uit Han?
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Online vergeerr72

• senior member
  • Total likes: 161
  • Besmet met het Hifi virus
« Reply #3 on: August 8, 2020, 20:27:33 »
@Peerless Monster ik herkende mij helemaal in zijn set: Lekker vol geluid van links

Ook een paar  metingen gedaan. Eerst links en rechts vanaf een meter. Die waren volledig identiek en geen grote dippen of pieken. Op de luisterplaats ook vrijwel identiek. De waterval gaf wel bij het laag wat aan, geen groot probleem. Kussens in de hoeken gestopt opnieuw gemeten en een betere meting. Zelf hadden wij ook het gevoel dat het laag wat gedefinieerder was. Ben benieuwd wat er de volgende keer bij @Hannibal_  in de hoeken ligt.....
« Last Edit: August 8, 2020, 20:29:34 by vergeerr72 »
Plinius SA103, Plinius Tautoro, Amara Musica Daimond DSD Tube Dac, Minidsp SHD Studio, VPI Scout, Micro Benz Wood L2, RCM Sensor Prelude IC, Exactpower EP15a, Audio Physic Caldera, Audio Physic Terra/Rhea, Supra Lorad powercords, XLO interlinks, XLO Limited speakerkabels,  Phoenix Engineering Eagle PSU en Roadrunner, Isoacoustics Gaia2, Silent Angel Bonn n8

Offline Hannibal_

• senior member
« Reply #4 on: August 8, 2020, 22:54:28 »
Ronald nooit in de buurt van je set laten komen!
Die rechterspeakers gaan er allemaal kapotstuk van 😂.

Ondanks de warmte veel plezier gehad, das belangrijk 😊

Lol! Was dat ook de rechtse? ::)

Dit was het mijn eigen ďschuldĒ, Rega raad stapelen af voor de eindtrappen. Was ook niet echt normaal, ik zag 28 graden op de thermostaat staan, belachelijk.
Hoe pakte de meting uit Han?

Ik zal morgen proberen de grafieken te reproduceren, maar leek met rew, dus kan ff duren  :huh2:

@Peerless Monster ik herkende mij helemaal in zijn set: Lekker vol geluid van links

Ook een paar  metingen gedaan. Eerst links en rechts vanaf een meter. Die waren volledig identiek en geen grote dippen of pieken. Op de luisterplaats ook vrijwel identiek. De waterval gaf wel bij het laag wat aan, geen groot probleem. Kussens in de hoeken gestopt opnieuw gemeten en een betere meting. Zelf hadden wij ook het gevoel dat het laag wat gedefinieerder was. Ben benieuwd wat er de volgende keer bij @Hannibal_  in de hoeken ligt.....

Lol.... Mono klonk ook best goed :)
Was wel goed idd de hoeken nog ďbehandelenĒ (mijn vriendin later, wat deden die kussens nu in de hoeken?, leg het maar eens uit).

Was gezellig en goed imo.

AUDIO: Woonkamer: Rega Cursa/Exon/Planet (3de gen)/DAC-R/P2 (upgraded), Totem Hawks, Sonos Connect, Raumfeld connect 2. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer&badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira3+Planet+Radio1, Sonos connect)
FOTOGRAFIE: Canon 80D, 70-210 4.0 (schuifzoom), 50 1.8, 18-135 3.5-5.6+PZ-E1, Tamron 17-50 2.8, Tokina SD 11-20 F2.8 DX, Sigma 70-300 4-5.6, BG-E14 Grip, Metz, Manfrotto

Online vergeerr72

• senior member
« Reply #5 on: August 9, 2020, 10:27:53 »

Was wel goed idd de hoeken nog ďbehandelenĒ (mijn vriendin later, wat deden die kussens nu in de hoeken?, leg het maar eens uit).
Beetje lekker op de bank geslapen

MUSIC IS EASY TO MISS FOR THE LISTENER WHO THINKS HIS JOB IS TO CONCENTRATE ON THE SOUND - Art Dudley

Plinius SA103, Plinius Tautoro, Amara Musica Daimond DSD Tube Dac, Minidsp SHD Studio, VPI Scout, Micro Benz Wood L2, RCM Sensor Prelude IC, Exactpower EP15a, Audio Physic Caldera, Audio Physic Terra/Rhea, Supra Lorad powercords, XLO interlinks, XLO Limited speakerkabels,  Phoenix Engineering Eagle PSU en Roadrunner, Isoacoustics Gaia2, Silent Angel Bonn n8

Offline Peerless Monster

• Mr. Plinius
  • HT forum donateur
  • Beyond The Elite Upper Class
  • Trade Count: (+55)
  • Total likes: 269
  • Note to my self: Don't lose it!!!
« Reply #6 on: August 9, 2020, 10:32:43 »
Beetje lekker op de bank geslapen

MUSIC IS EASY TO MISS FOR THE LISTENER WHO THINKS HIS JOB IS TO CONCENTRATE ON THE SOUND - Art Dudley

Eerder in de hoek toch? Daar liggen de kussens 😂
STEREO 1: Audio Research SP-10 | Gryphon Antileon | Acoustat model one + one | Bricasti M5 endpoint | Michell
STEREO 2: Audio Research SP-10 | Audio Research DAC2 | Audio Research VT130SE
STEREO 3: Cyrus DAC XP | Mission 753 STEREO 4: Dual CS510 platenspeler | ELAC Navis | Sonos |
HT:  Samsung 82 inch| Onkyo PR-SC866 | Acoustat one | SVS SB16

Online chansig

« Reply #7 on: August 9, 2020, 10:38:20 »
Meting in REW openen en dan zie links boven de meting een foto toestel staan. Daar druk je op en kan je de boel vervolgens opslaan. Dit kan je dan weer uploaden etc.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, 1x Rythmik F12, akoestische aanpassingen, BACCH software en het onmisbare REW.

Online vergeerr72

• senior member
« Reply #8 on: August 9, 2020, 11:25:46 »
Eerder in de hoek toch? Daar liggen de kussens
Daar dan ook maar een meting van maken.

Online toetertje

• HT forum donateur
  • senior member
  • Total likes: 188
  • I love the HTforum
« Reply #9 on: August 9, 2020, 11:32:05 »
Daar dan ook maar een meting van maken.

Of een meeting?   :coffee:

Online vergeerr72

• senior member
« Reply #10 on: August 9, 2020, 12:01:33 »
Wel met ijskoffie dan.

Offline Hannibal_

• senior member
« Reply #11 on: August 9, 2020, 14:33:57 »
Lol....

Ze maakte zich er niet druk om verder, maar toen ik me omgedraaid had, lagen die dingen weer in de bank  :hehe:

Ik begrijp een beetje dat je die plots onder de 100hz een beetje met een korreltje zout moet nemen?
Ik vind de pieken en dalen in het gebied dat mijn luidsprekers afdekken niet gek, maar vroeg me af wat normen hiervoor zijn? Ik lees voor studios rond de 7dB en delay's onder 300msec?

Anyway...

« Last Edit: August 9, 2020, 16:08:29 by Hannibal_ »