Windows 10 Fixed :-) Dune werkt ook weer

Started by morca, June 17, 2020, 10:47:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Na installatie van windows 10 werkt de update setting niet.
Als ik er naartoe blader om voor updates te kijken.
Is dat menu scherm vaak leeg..
Of als er wat staat en ik klik,loopt updater vast ofzo


Chrome laad maar een paar paginas.
De rest niet.


En mijn Dune krijgt geen toegang terwijl alles goed lijkt te staan.

Wie kan mij helpen met 1 van 3 problemen.
Of alle 3 nog beter :clapping:

Grtz Marco

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70


i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

DaMenaCe

Quote from: morca on June 17, 2020, 10:47:37

Chrome laad maar een paar paginas.
De rest niet.


Krijg je een melding? Pagina niet gevonden? Of loopt het vast?
Geen goede internetverbinding/instellingen kan verklaren dat Chrome niet goed werkt en ook Windows update niet. Graag wat meer info.

morca

Moet ik even kijken..

Oh wacht na 3 dagen heb ik opeens een menu bij windows update.
Dat haperde eerst.
En hij zoekt nu opeens zelf updates.
ik laat zo weten of de updates gelukt zijn :)

morca

Quote from: DaMenaCe on June 17, 2020, 11:25:25
Krijg je een melding? Pagina niet gevonden? Of loopt het vast?
Geen goede internetverbinding/instellingen kan verklaren dat Chrome niet goed werkt en ook Windows update niet. Graag wat meer info.
Pagina niet gevonden zegt hij.
Maar als ik daarna op fb druk laad die elke keer meteen.
Dat is raar .
Meeste andere sites werken niet.
Kan geen verbinding maken zegt hij.

Als ik dan trouble shooter doe zegt die dat ik mijn modem moet resetten omdat er geen verbinding is.
Maar als ik dan op fb klik, laad die wel elke keer meteen.

Ik heb internet verbinding.

Chome loopt niet vast btw.





i2Paq

Als het een clean install is zou ik deze een opnieuw doen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70


Marcel.B

Dit is 1 van de laatste versies vanaf 1904 : Windows 10  Build 19041.329

Kan je overal downloaden.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

Sjaak_Banaan

Ik las ergens dat je met de laatste versie ook een restore direct uit de MS wolk kan doen, mits je internetconnectie goed is zou dit sneller moeten zijn en heb je altijd de laatste versie:


Waarom heb je trouwens een clean install gedaan? Waren er problemen?
Staat die nog op een ouderwetse harddisk of op een SSD? Mogelijk harddisk beschadigd?

Je zou ook nog Windows system files kunnen checken:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

i2Paq

Quote from: morca on June 17, 2020, 13:25:17
Ik ben er iig achter dat dit een oude build is.
Dus ik moet overnieuw stick maken met nieuste build denk... ik

Dat zou niet hoeven uit te maken.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

morca

Quote from: Sjaak_Banaan on June 18, 2020, 12:40:53
Ik las ergens dat je met de laatste versie ook een restore direct uit de MS wolk kan doen, mits je internetconnectie goed is zou dit sneller moeten zijn en heb je altijd de laatste versie:


Waarom heb je trouwens een clean install gedaan? Waren er problemen?
Staat die nog op een ouderwetse harddisk of op een SSD? Mogelijk harddisk beschadigd?

Je zou ook nog Windows system files kunnen checken:

Wat doet dat dos comando?

Ik heb nieuwe ssd en de oude windows stond er al 10 jaar op.
Was tijd voor een nieuwe ssd en install .


Quote from: i2Paq on June 18, 2020, 13:37:11
Dat zou niet hoeven uit te maken.
Ok goed te weten.

Thanks heren.
Ik ga even kijken :)

Sjaak_Banaan

Quote from: morca on June 18, 2020, 14:09:07
Wat doet dat dos comando?

Met de opdracht sfc /scannow worden alle beschermde systeembestanden gescand en beschadigde bestanden vervangen door een bestand in cache dat zich bevindt in een gecomprimeerde map in %WinDir%\System32\dllcache. De tijdelijke aanduiding %WinDir% vertegenwoordigt de Windows-besturingssysteemmap.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder


Sjaak_Banaan

Ik krijg zojuist een ingeving..... is de batterij van je moederbord niet bijna op? Je hebt het over een oude systeem, dus dat zou best eens kunnen. Stond de datum en tijd goed vlak na de installatie?

Als die namelijk een flink afwijkt werken er nauwelijks certificaten op internet en laden de sites niet.
Je zou dat batterijtje eens kunnen vervangen, een CR2032, zo'n platte ronden die in de supermarkt vindt.

Dat jouw Dune geen toegang krijgt zou kunnen komen als die via oude Samba verbinding maakt.
Mijn schone vader had dit met zijn Popcorn A400 na een update van Windows 10, die schakelt Samba 1 of zoiets namelijk uit omdat dat niet helemaal veilig meer is meen ik.

Als je naar configuratiescherm gaat, programma's en onderdelen verwijderen, kun je links kiezen voor Windows onderdelen in- of uitschakelen. -> daar moet iets staat van 'Ondersteuning voor SMB 1.0/CIFs voor delen.....'

Die zou je eens kunnen proberen in te schakelen en kijk of Dune dan wel kan verbinden.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

frits marantz

#17
.

morca

Quote from: Sjaak_Banaan on June 20, 2020, 10:56:20
Ik krijg zojuist een ingeving..... is de batterij van je moederbord niet bijna op? Je hebt het over een oude systeem, dus dat zou best eens kunnen. Stond de datum en tijd goed vlak na de installatie?

Als die namelijk een flink afwijkt werken er nauwelijks certificaten op internet en laden de sites niet.
Je zou dat batterijtje eens kunnen vervangen, een CR2032, zo'n platte ronden die in de supermarkt vindt.

Dat jouw Dune geen toegang krijgt zou kunnen komen als die via oude Samba verbinding maakt.
Mijn schone vader had dit met zijn Popcorn A400 na een update van Windows 10, die schakelt Samba 1 of zoiets namelijk uit omdat dat niet helemaal veilig meer is meen ik.

Als je naar configuratiescherm gaat, programma's en onderdelen verwijderen, kun je links kiezen voor Windows onderdelen in- of uitschakelen. -> daar moet iets staat van 'Ondersteuning voor SMB 1.0/CIFs voor delen.....'

Die zou je eens kunnen proberen in te schakelen en kijk of Dune dan wel kan verbinden.
Ik heb het er niet zelf opgezet...dus van de tijd weet ik niet.
Die battery ken ik. Thanks ik zal eens een nieuwe halen.
Wilde ik voor installing al doen.
Maar toen was ik het vergeten

Die setting heb ik gezocht die je noemt.
Maar ik zie Windows onderdelen in of uitschakelen niet staan.

Sjaak_Banaan

Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder



morca

Yes chrome doet het  ;D
updates zijn ook binnen,net klaar.
Nu wil hij versie 1909 eropzetten,ook doen denk ik..

Dune ga ik zo testen. Sjaak bedankt man !  :thumbs-up:


morca

Quote from: morca on June 20, 2020, 17:15:53
Nu NOD nog even installeren.
Moet ik de firewall en virusscanner van windows uitzetten denk ik...
Ik ga ff googlen wat ik uit moet zetten als ik NOD security met firewall heb.
Fire wall iig  :)