Over “brom” via hoofdtelefoon

Started by TheMaestro, June 17, 2020, 00:15:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheMaestro

Hallo lui, ik heb een fijne Astin Trew versterker en ik gebruik vaak de hoofdtelefoon. Soms mijn wireless B&W P9 via een snoertje, of mijn Teufel Aureool.
Echter hoor ik altijd een systeem-brom als de muziek stopt. Het maakt niet uit welke bron ik kies, platenspeler of cd, de brom is er. Door het volume wordt het overstemd maar gaat natuurlijk in het algehele geluidsbeeld mee. Heeft iemand een suggestie wat ik hier aan kan doen? Ik overweeg ook al een separate hoofdtelefoonversterker.
"The message is in the music"
Roksan Caspian M-Series1, Mystère Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

Tabcam

Al gekeken naar de polariteit van alle apparaten en/of alle apparaten losgekoppeld (inclusief interconnects!)?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

TheMaestro

Quote from: TabCam on June 17, 2020, 08:16:56
Al gekeken naar de polariteit van alle apparaten en/of alle apparaten losgekoppeld (inclusief interconnects!)?
Oei, polariteit, moeilijk woord. Ik ben liefhebber maar geen techneut. Kun je dit in Jip en Janneke taal vertellen?
"The message is in the music"
Roksan Caspian M-Series1, Mystère Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

Rowdy

Maak alle apparatuur los van elkaar.
Bouw het opnieuw op.
Sluit de hoofdtelefoon aan op de versterker.
Luister via hoofdtelefoon of je een brom hoort.
Zo ja, draai het netsnoer van de versterker om.


Hoor je geen brom.
Sluit bijvoorbeeld de CD speler aan op de versterker. Wel eerst alle netsnoeren uit het stopcontact halen.
Luister of je brom hoort.

TheMaestro

Quote from: Rowdy on June 17, 2020, 18:50:15
Maak alle apparatuur los van elkaar.
Bouw het opnieuw op.
Sluit de hoofdtelefoon aan op de versterker.
Luister via hoofdtelefoon of je een brom hoort.
Zo ja, draai het netsnoer van de versterker om.


Hoor je geen brom.
Sluit bijvoorbeeld de CD speler aan op de versterker. Wel eerst alle netsnoeren uit het stopcontact halen.
Luister of je brom hoort.

Dank je, daar ga ik binnenkort eens goed voor zitten. Die netsnoer kan maar op 1 manier aangesloten worden dus omdraaien is geen optie vrees ik.
"The message is in the music"
Roksan Caspian M-Series1, Mystère Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

Tabcam

Quote from: TheMaestro on June 17, 2020, 23:00:49
Dank je, daar ga ik binnenkort eens goed voor zitten. Die netsnoer kan maar op 1 manier aangesloten worden dus omdraaien is geen optie vrees ik.
Je kan hem andersom in de wandcontactdoos doen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

TheMaestro

Quote from: TabCam on June 17, 2020, 23:47:56
Je kan hem andersom in de wandcontactdoos doen.
Inderdaad, dat kan. Maar zou dat iets uit kunnen maken?
"The message is in the music"
Roksan Caspian M-Series1, Mystère Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

Xander32

Wireless P9 🤔 Wanneer heeft B&W die dan op de markt gebracht?


Quote from: TheMaestro on June 17, 2020, 00:15:00
Hallo lui, ik heb een fijne Astin Trew versterker en ik gebruik vaak de hoofdtelefoon. Soms mijn wireless B&W P9 via een snoertje, of mijn Teufel Aureool.
Echter hoor ik altijd een systeem-brom als de muziek stopt. Het maakt niet uit welke bron ik kies, platenspeler of cd, de brom is er. Door het volume wordt het overstemd maar gaat natuurlijk in het algehele geluidsbeeld mee. Heeft iemand een suggestie wat ik hier aan kan doen? Ik overweeg ook al een separate hoofdtelefoonversterker.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Even uitproberen, hoeveel moeite is dat 😉

Quote from: TheMaestro on June 18, 2020, 00:30:12
Inderdaad, dat kan. Maar zou dat iets uit kunnen maken?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

TheMaestro

Quote from: Xander32 on June 18, 2020, 05:26:28
Wireless P9 🤔 Wanneer heeft B&W die dan op de markt gebracht?

De "X" vergeten, de PX9
"The message is in the music"
Roksan Caspian M-Series1, Mystère Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

Xander32

Waarschijnlijk is het een px7 😉

Heb je nog kunnen experimenteren met het omdraaien van de stekker?

Quote from: TheMaestro on June 18, 2020, 22:19:31
De "X" vergeten, de PX9
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

TheMaestro

Quote from: Xander32 on June 18, 2020, 22:25:37
Waarschijnlijk is het een px7 😉

Heb je nog kunnen experimenteren met het omdraaien van de stekker?
Hij zit in een verdeeldoos, zou het dat kunnen zijn? Heb nog geen tijd gehad, zit met mijn vrouw die herstellende is van een schouder operatie.
"The message is in the music"
Roksan Caspian M-Series1, Mystère Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

Xander32

... indien het stekkerblok vrij toegankelijk is dan ben je in < dan vijf minuten daar achter ...
Waarschijnlijk kost het uitproberen niet heel veel meer tijd dan het hier reageren 😉

Beterschap met je vrouw gewenst.

Quote from: TheMaestro on June 22, 2020, 23:12:16
Hij zit in een verdeeldoos, zou het dat kunnen zijn? Heb nog geen tijd gehad, zit met mijn vrouw die herstellende is van een schouder operatie.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT