noise cancelling over-ear headphones

Started by DofN, June 15, 2020, 21:07:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rusher


Rusher


Rusher


Rusher


Rusher


Rusher


HJ2

#56
Als hij je net zo bevalt als bij mij ga je geen spijt krijgen. Zeker niet met zo'n korting! :wow:

@ Mechanical Animal:
Sorry, ik dacht dat je de 'oude' test had gepost waar de P7 nog niet in was meegenomen.

Groetjes,
Spuit 11  ;D
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Mediator

Quote from: Bas Akkerman on June 16, 2020, 08:07:18
Reageer ik toch even. In ears vind ik persoonlijk niks, zit nooit lekker en het geluid is wel erg direct. Ik weet niet hoe doorofnight hierover denkt.

In ears vind ik ook niets. In het verleden zelfs dure shures gehad en ik was blij dat ze de deur uitgingen. Omdat mijn dochter airpods 2 had en ik dat wel handig vond voor bellen heb ik de AirPods Pro gekocht. Wat schetst mijn verbazing. Die dingen klinken best goed. Geen heel direct geluid, geen vermoeiend geluid, geen emotieloos geluid, gewoon degelijk. Ik denk dat in hier best mee kan leven voor onderweg. Het handige formaat speelt dan ook mee en dat je ermee kunt bellen en het allemaal heel intuïtief werkt samen met een iPhone of iPad.

Bas Akkerman

Quote from: Mediator on July 28, 2020, 17:51:16
In ears vind ik ook niets. In het verleden zelfs dure shures gehad en ik was blij dat ze de deur uitgingen. Omdat mijn dochter airpods 2 had en ik dat wel handig vond voor bellen heb ik de AirPods Pro gekocht. Wat schetst mijn verbazing. Die dingen klinken best goed. Geen heel direct geluid, geen vermoeiend geluid, geen emotieloos geluid, gewoon degelijk. Ik denk dat in hier best mee kan leven voor onderweg. Het handige formaat speelt dan ook mee en dat je ermee kunt bellen en het allemaal heel intuïtief werkt samen met een iPhone of iPad.
Oh, het geluid kan echt heel mooi zijn. Alleen vind ik ze niet lekker zitten en het geluid te dicht op mijn gehoor. Alsof er geen ontsnappen meer aan is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

J.H

Quote from: Bas Akkerman on July 28, 2020, 17:58:32
Oh, het geluid kan echt heel mooi zijn. Alleen vind ik ze niet lekker zitten en het geluid te dicht op mijn gehoor. Alsof er geen ontsnappen meer aan is.

Ik was er in het begin ook terughoudend in in het gebruik van in-ears het heeft wat gewenning nodig. En heel belangrijk het gebruik van de juiste sleeve zowel in maat als materiaal.
Bij in-ears is het juist de bedoeling dat er geen 'ontsnappen' meer aan is, deze zouden volledig moeten afsluiten.. Of bedoelde je dit anders.. :hehe:
JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

W.Otter

Net de xm4 besteld. Ik heb de b&W px7 in huis gehad, zweten en zat niet lekker.
De bose qc35ii geprobeerd maar wat achterhaalde techniek zat wel enorm lekker!!

De xm3 was top echter al 2 jaar oud en nog niet helemaal perfect, hopelijk is dat met de xm4 opgelost!

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Jack_D

Zweten met dit weer doen ze allemaal ben ik bang....... :D

Kjelt

Quote from: W.Otter on August  9, 2020, 16:17:56
Net de xm4 besteld.
De WH‑1000XM4, daar ben ik heel benieuwd naar. Ze claimen real time noise cancellation niet alleen van statisch geluid.
Dat zou beteken als het echt werkt dat pratende mensen in de nabijheid echt worden weg gefilterd dat zou ideaal op kantoor zijn !

sion

Ik ben ook heel tevreden over de Sony WH‑1000XM3.

Noise cancelling doet wel iets af aan de Hifi beleving van muziek (klinkt net iets audiofieler als de noise cancelling uit staat), maar overall zeer tevreden over.

En ik was fervent in-ear luisteraar (NAD HP-20 Viso / Sennheiser Momentum)
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

W.Otter

Quote from: Jack_D on August  9, 2020, 19:32:06
Zweten met dit weer doen ze allemaal ben ik bang....... :D
Haha lijkt mij wel! De px7 is een erg mooie koptelefoon maar wat zwaar op de kruin en druk op de oren, de oorkussens zijn van kunstleder en samen met de druk zweet het snel. De ANC is niet subliem ook het geluid was niet erg overtuigend. Een goede koptelefoon maar zeker niet de beste.

De qc35ii zat fantastisch, het geluid was beter dan de b&w. Het gewicht en de verdeling er van was comfortabel eveneens als de zachte oorkussens. ANC was beter dan de px7 maar redde het niet bij de xm3. De techniek was wat oud en de opvolger van Bose was het helemaaal niet.

De xm3 was eigenlijk wel de winnaar, op comfort kon ie niet op tegen de qc35ii en op geluidkwaliteit was de bose wellicht net wat beter maar het ontliep elkaar niet veel.

Reden om te wachten op de xm4


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

holco

Hier ook de XM3 en ben erg benieuwd hoe je de XM4 gaat ervaren in vergelijking met de XM3.

Quote from: W.Otter on August  9, 2020, 16:17:56
Net de xm4 besteld. Ik heb de b&W px7 in huis gehad, zweten en zat niet lekker.
De bose qc35ii geprobeerd maar wat achterhaalde techniek zat wel enorm lekker!!

De xm3 was top echter al 2 jaar oud en nog niet helemaal perfect, hopelijk is dat met de xm4 opgelost!

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

W.Otter

Quote from: holco on August 10, 2020, 08:14:42
Hier ook de XM3 en ben erg benieuwd hoe je de XM4 gaat ervaren in vergelijking met de XM3.
Ik heb de xm3 niet uitvoerig getest dus voor een direct vergelijk moet je niet bij mij zijn ;) ik zal mijn bevindingen hier posten! De xm3 is wel gunstig geprijsd nu overigens

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

holco

Dan heb ik je uiteenzetting verkeerd begrepen,
maar blijf benieuwd.

Quote from: W.Otter on August 10, 2020, 08:28:11
Ik heb de xm3 niet uitvoerig getest dus voor een direct vergelijk moet je niet bij mij zijn ;) ik zal mijn bevindingen hier posten! De xm3 is wel gunstig geprijsd nu overigens

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Mediator

Quote from: Bas Akkerman on July 28, 2020, 17:58:32
Oh, het geluid kan echt heel mooi zijn. Alleen vind ik ze niet lekker zitten en het geluid te dicht op mijn gehoor. Alsof er geen ontsnappen meer aan is.

Vandaar mijn post